Salt and Sanctuary, na rozdíl od jiných, skutečně ctí odkaz Dark Souls a vyjde i na PC
zdroj: tisková zpráva

Salt and Sanctuary, na rozdíl od jiných, skutečně ctí odkaz Dark Souls a vyjde i na PC

12. 1. 2015 20:15 | Preview | autor: Petr Poláček |

Poněkud smutný měl Láďův text nádech, když loni v srpnu psal o kouzelně působícím 2D RPG Salt and Sanctuary od dvoučlenného studia Ska. Litoval totiž sám sebe a všechny ostatní hráče, že hra nedorazí na PC, ale dočkají se jí pouze majitelé PS4 a PS Vita. Situace se ovšem v mezičase změnila. Tvůrci slíbili, že počítají s vydáním PC verze Salt and Sanctuary na Steamu, což se hezky poslouchá. Ještě lépe se ale poslouchá a dívá na čtvrthodinové představení hry známým tvůrcem Dark Souls videí, ze kterého jasně vyplývá, že Salt and Sanctuary je hra hodně blízká hardcore konceptu Souls her, aniž by je tupě kopírovala. Pokud se vám zdá o jednotlivých bosácích z Dark Souls II, měli byste pro své vlastní dobro následující záběry vidět. Možná začnete zlehounka slintat.

Prvního pohlazení se dočkají vaše ušiska, protože kdyby všichni tvůrci let’s play a jiných videí měli stejně příjemný hlas jako VaatiVidya, byl by YoutTube mnohem lepší místo k žití. Samozřejmě je však v tomto případě důležitější obsah videa, které si klade za cíl ukázat, proč lze Salt and Sanctuary bez jakýchkoli pochyb řadit mezi skutečné následovníky Souls her. Označovat různé tituly nálepkou „podobné Dark Souls“ se totiž stalo v posledním roce módou, i když jediným atributem, který k tomu u různých her sváděl, byla obtížnost. Jak ale každý Souls fanoušek ví, jenom krvelačná obtížnost Souls hru nedělá. Jde spíše o specifický způsob kontextového vyprávění, způsob prozkoumávání herního světa, proces učení se metodou pokus – omyl, zpracování RPG prvků a hlavně smrti jako regulérní herní mechaniky, která hraní neukončuje, nýbrž k němu naopak motivuje.

Salt and Sanctuary se prakticky ve všech uvedených oblastech Souls hrami inspiruje. Komentuje o herním světě pomocí vzkazů, hází hráči pod nohy a ruce obtížné bossáky, které se zkrátka musíte naučit, a trestá nepozornost při zkoumání prostředí smrtí – klidně několikanásobnou. Velmi zajímavě ale pracuje Salt and Sanctuary i se smrtí. Když třeba hráč přijde v boji s příšerou o „salt“ (místní měna, za kterou se třeba upgraduje) a zemře, tak musí konkrétní potvoru porazit, aby dostal salt zpátky. Vtip je v tom, že příšera vydrží pokaždé víc a víc.

Stejně jako v Souls titulech hraje zásadní roli využívání pohybových schopností hrdiny, čili správné načasování kotoulů, krytí a útoků, jak uvidíte na záběrech. Platí to zejména o soubojích s krásnými bossáky, jejichž zpracování jenom podtrhuje atraktivní grafickou stylizaci nepřátel i vysoce interaktivního prostředí.

Na konto informací z let’s playe si možná Salt and Sanctuary zařadíte na seznam her, jejichž vývoj se vyplatí sledovat. V tom případě je nejlepším informačním kanálem FB stránka Ska Studia, protože na oficiálních stránkách to moc nežije. Vývoj Salt and Sanctuary se momentálně nachází v alfa fázi, hra by měla vyjít v průběhu letošního roku (konec léta) pro PS4 a PS Vita, ale jak jsme si řekli, tvůrci počítají i s vydáním PC verze na Steamu – hned jak vyprší krátká časová exkluzivita PlayStation verzí. Ska ale nevylučují, že ještě před vydáním spáchají určitou formu betatestu, když sledují, jaký zájem mezi hráči o Salt and Sanctuary panuje.

Nejnovější články