Hlavním tahákem The Dwarves jsou taktické souboje založené na fyzikálních parametrech jako je masa, rozměry a setrvačnost jednotlivých postav. To všechno se počítá dohromady tak, aby z toho ve výsledku vylezlo uvěřitelné chování davu.
Praktické dopady takového systému jsou pak jasné: když někdo do někoho vrazí, tak dotyčný zavrávorá a vrazí do dalšího spolubojovníka. A když to je opravdu velká rána, tak dotyčný vrazí zase do dalšího a takhle se může část jednotky sesypat jak domino.
Pro hráče z toho plynou jasné scénáře - pokud bojujete někde na krajíčku útesu, stačí se jen dobře nastavit, správně bouchnout a můžete srazit několik nebožáků dolů. Prostředí tak hraje v The Dwarves důležitou roli, protože nepřátelé by měly být pořád v převaze.
Vojáci v armádě nepřítele by se měli přetlačovat, mačkat, zakopávat a snažit se dostat dál, čehož musíte ve spolupráci s prostředím a unikátními schopnostmi a dovednostmi vašich hrdinů využívat. Když si prý odmyslíme fyziku, tak mají souboje připomínat strategii typu Warcraft 3, kde nešlo jen o počet a typ jednotek či hrdinů, ale také o chytré používání schopností.
The Dwarves je čistě singleplayerová hra, která by měla vyjít ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One v polovině příštího roku. Vývojáři slibují přes 20 hodin hlavního příběhu plus vedlejších úkolů, 15 hratelných postav, velkou mapu a spoustu typů nepřátel. Chybět nebude ani funkce Combat Focus, což je jakási místní obdoba bullet timu - když začne být horko a souboje budou hektické, můžete hru zpomalit a v klidu se rozmyslet co dál.
Tvůrci z King Art Games už si prošli dvěma úspěšnými Kickstartery na hry Battle Worlds: Kronos a The Book of Unwritten Tales 2. Na vývoj The Dwarves chtějí vývojáři 260 tisíc dolarů a v tuto chvíli se pohybují už kolem 81 tisíc. Do konce kampaně však zbývá ještě 37 dní, takže máte spoustu času, abyste jim třeba taky nějaký ten dolar přihodili, pokud vám přijde hra sympatická.