Autor: Levis Publikováno: 15.května 2009 |
Na sněhové stezce Praskající led a šíleně mrazivý vítr, který neustále bije do tváře, to budou vaši průvodci na jedné z prvních misí v novém sněhovém prostředí. Po boku kapitána MacTavishe (přezdívaného Soapa, tedy jedné z hratelných postav prvního Modern Warfare) se budete drát sněhovými závějemi a místy si prosekávat trasu na cestě za tajnou nepřátelskou základnou. Jen MacTavish a vy, dvě největší esa mezinárodních elitních jednotek Task Force 141. po kliknutí se některé obrázky zobrazí ve vyšším rozlišení A když už to bude vypadat, že jste dospěli k cíli, ouvej: několik metrů cesty najednou chybí a dole jen hluboká propast. MacTavish se rozbíhá a skáče, všechno jeho náčiní a výzbroj končí na protější ledové stěně. Nezbývá vám nic jiného než se nadechnout a... Jakmile k nepřátelské základně dorazíte, dává vám MacTavish úkol: popadnout nálož a rychle podminovat protivníkovu zásobu ropy a paliva. A kapitán že vám bude krýt záda. V ruce má ostatně jednu z nových hraček, totiž brýle s termálním viděním, které by se pro podobné stealth akce měly ideálně hodit. Ve chvíli, kdy máte stanici podminovanou, si ale všimnete ještě vysílajícího satelitu, zabodnutého do země. Nedá se nic dělat; informace jsou to, co vám chybí, a nelze je nechat jen tak ležet ladem či vyletět do vzduchu. Jenže právě ve chvíli, kdy končíte přetahování informací do svého přenosného čipu, MacTavish nepochopitelně vstává s rukama nad hlavou; a za ním celá skupina Rusů s namířenými samopaly. Co teď? Secvičená akce! MacTavish kýve hlavou, vzápětí nečekaně skáče do úkrytu a v tu chvíli musíte zmáčknout odpalování - stanicí otřese výbuch, všude sníh a oheň - a než se Rusové vzpamatují, už jste oba na útěku. Jsou to ale paradoxy Že tuhle misi úplně vidíte před sebou, jak ji procházíte s kamarádem ve dvou? Tak to rychle brzděte: hlavní příběh totiž nepůjde hrát kooperativně. Ne že by síťová hra nebyla podstatná součást Modern Warfare 2, ale ten zážitek z kampaně prý má patřit jen a jen vám. Což zároveň autorům umožňuje hru trochu více semknout. Jak ostatně sami říkají, žádný dobrý příběh nejde udělat bez toho, abyste ho trochu nalajnovali (čtěte: naskriptovali). To ale paradoxně neznamená, že by samotná hra nemohla být otevřenější než předchozí díly. Třeba další z vašich úkolů vás zavede do Afghanistánu, kam vás Task Force 141 spustí s parašutem přímo doprostřed pouště. A jako ve skutečnosti si pěkný kus cesty budete muset nejprve ušlapat. Teprve po chvilce se na obzoru vynoří schované údolí. Jenže to přijde na řadu teprve to nejtěžší: zmobilizovat sluncem unavené reflexy a začít jako kamzík přelézat a poskakovat po horském srázu, dost rychle na to, abyste se včas dostali, kam máte. A přitom dostatečně potichu a nepozorovaně, aby po vás protivník nespustil palbu a třeba s vámi neurval útes. Když bude nejhůř, budete moci alespoň strčit hlavu do některé ze spousty jeskyní, rozesetých všude kolem (model Iron Man). Ježíš v prostoru A rozlehlý prostor bude dominovat i dalším lokacím. Třeba v brazilském městě Rio de Janeiro budete - přímo pod onou obrovskou sochou Ježíše, která se nedávno objevila i v Tom Clancy's H.A.W.X. - čelit místním ozbrojeným milicím, dobře rozestavěným a pravidelně postupujícím po několikasetmetrovém kopci. Neradi byste se střetli tváří v tvář? Tak v tomto ohledu budete mít třeba úplně volnou ruku: chce-li se vám naběhat extra kilometr, prosím, nic vám nebrání skočit do nejbližšího křoví pod stromy, počkat, až nepřítel přijde, a pak ho třeba vzít ze zálohy. Hloupé je akorát to, že pokud nepřátelské vojáky necháte dojít až do města, smísí se tam s civilisty a pak už nebudete mít šanci poznat, kdo je nevinný a kdo ozbrojený. Přičemž není jistě nutné připomínat, že oběti na civilních životech elitní společenství jako Task Force 141 netolerují ani v extrémních podmínkách. Smrt respawnům Další změnou oproti minulému dílu bude to, že Infinity Ward se rozhodli vyslyšet přání fanoušků a zamezit nekonečnému respawnování nepřátel v určitých místech. Ve hře bude také možné plavat a v jedné části kampaně se proto v utajené potápěcí misi podíváte dokonce i pod ropnou plošinu, nedaleko níž kotví ropný tanker (bylo k vidění ve videu). Skútry, tanky, helikoptéry Poprvé v "sérii" Modern Warfare (dle všeho totiž hra vůbec neobsáhne Call of Duty v názvu) usednete také do různých vozidel: kamionů, tanků, trucků, helikoptér.. nebo sněžných skútrů. Na nichž se ostatně odehraje i únik ze zasněžené mise s kapitánem MacTavishem. Stejně jako při šplhání po skalách budete muset včas mačkat tlačítka, aby se vaše postava chytila skály, bude i zde třeba ve vhodnou chvíli udeřit do ovladače, aby hrdina salvou pokropil nepřátele, též dorážející na skútrech. Ostatně, celá ta honička bude mít podle všeho dost bondovský charakter. Pro úplnost pak zbývá dodat, že sólo kampaň vás vezme i do Ruska (tam budete na poslední chvíli sundavat již vystřelené rakety Predator) nebo do dalších lokací na Sibiři. Vaši nepřátelé pak mají mít oproti původnímu dílu trochu více přizpůsobené zbraně, tedy asi tak jako hráči z multiplayerového módu čtyřky. A vedle toho si na určitých místech dovedou instalovat samostřílny. Fíha, oni se kryjí Důležité bude i to, že v interiérech se protivníci naučí používat štíty. Čímž si zase tolik nepomohou: když totiž do takového štítu naládujete pořádnou rundu z kulometu nebo nedej bože z raketometu, nepřítel to většinou neustojí a v šoku odkryje některé nechráněné místo. Dřívější video naznačovalo i nějaké nové chvaty při boji na blízko. Celý singleplayer prý jinak zabere... no, moc se neradujte, konkrétní číslo autoři zatím neprozradili, ale prý byli v zásadě spokojeni s tím, jak dlouho kampaň trvala u Call of Duty 4. Čili žádné zázraky se nejspíš konat nebudou. Herní mód Special Foces A jak že je to tedy s tím multiplayerem? Jeho ústřední bod bude tvořit tzv. mód Special Forces, sestávající se ze zvláštních misí trochu ve stylu Mile High Clubu z Call of Duty čtyřky. Jak podotýkají sami vývojáři, tyto levely nebudou mít s příběhovou linkou hry nic společného a tudíž půjde o zcela náhodné, individuální mise, které vás vezmou např. do stěsnaných interiérů. V jednom levelu se budete muset vyhýbat křižujícím laserovým paprskům z cizích odstřelovaček, v dalším zase nepřátelská kasárna nabouráte tím, že necháte vybuchnout nálož u sprch. Special Forces mise bude samozřejmě možné hrát kooperativně, ba co víc, autoři je pro tento styl hraní přímo navrhují. Novinkou zde bude to, že zabije-li nepřítel vašeho parťáka, ten zůstane ležet na zemi a zde bude povážlivě a stále intenzivněji krvácet. Dle kaluže krve tedy i na dálku poznáte, zda má cenu riskovat vlastní život a jít parťákovi ránu obvázat. Komunikaci mezi oběma hráči v co-opu má jinak usnadnit přesnějši minimapka. A při schovávání se do úkrytu vám zase na obrazovce žlutá šipka naznačí, kterým směrem se právě nachází váš kolega. Celé to tedy povážlivě připomíná např. způsob, jakým rozdíl mezi kampaní a kooperativou odlišili autoři Resistance 2. V rámci online hraní mimochodem autoři také plánují jakýsi systém Live Patch, který by vám bez nutnosti instalovat nové updaty sám upgradoval nějaké drobnosti/menší zádrhely. Něco podobného bylo samozřejmě přítomno už ve čtyřce, teď to má ale celé fungovat podstatně rafinovaněji. Závěrem snad už jen slib tvůrců, že Modern Warfare 2 poběží plynule a za každých okolností v šedesáti snímcích za vteřinu. A že její vydání doprovodí nějaký nový, mnohem podrobnější a lepší komunitní portál. Modern Warfare 2 vyjde 10. listopadu 2009 pro PC, PS3 a X360. Zdroj: Game Informer Stáhněte si: Trailery Související články: Novinky, Call of Duty 4 Modern Warfare recenze a video-recenze, Call of Duty World at War recenze a video-recenze |
Levis | |
autorovi je 20 let, studuje v Praze a na Tiscali působí od roku 2002, dnes coby zástupce šéfredaktora a novinkář |