Vyšel LEVEL 238 s plnou hrou Botanicula a preview RPG Kingdom Come
zdroj: tisková zpráva

Vyšel LEVEL 238 s plnou hrou Botanicula a preview RPG Kingdom Come

23. 1. 2014 16:15 | Komerční sdělení / PR | autor: Inzerce |

Jak pravil už titulek článku, LEVEL 238 je k dostání na stáncích, v obchodech, v prodejnách JRC a ekologové mezi vámi mohou sáhnout ještě po elektronické verzi. Titulek už ale zapomněl dodat, že LEVEL 238 je do jisté míry číslo české. Jako plnou hru zdarma vám nabízíme báječnou Botaniculu od Amanita Design, která Pavla Dobrovského ve své době nadchla natolik, že vystřihl recenzi plnou chvály. Až si Botaniculu doplníte do své Steam knihovny a spustíte ji, budete na tom podobně. Už jen z hudebního doprovodu od skupiny Dva – ostatně, poslechnout a třeba i koupit si jej můžete na Bandcampu.

Dalším důvodem, proč je dvěstetřicetosmička „české číslo“, je osmistránkové představení RPG Kingdom Come: Deliverance od studia Warhorse. Na internetech už jste jistě o hře četli všemožné detaily, článek v Levelu od Vojty Bednáře je ale doplněný o zajímavý historický kontext. Kingdom Come se nám na konto dramatického artworku usadilo i na titulce Levelu 238, jehož obsah si nyní podrobněji představíme v článku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Reaktor

Dejte Danu Vávrovi prostor na jednostránkový komentář a napíše vám zamyšlení na stránky tři. S použitím editorských nůžek se podařilo komentář uhladit na dvě stránky, které Dan použil k zhodnocení roku 2013 z pohledu her. Jestli chcete vědět, které hry jej zaujaly, které u něj propadly, a jak viděl rok 2013 obecně, nalistujte stranu 16.

V redakčním komentáři jsme se zamysleli nad tím, jestli nám absence zpětné kompatibility nových konzolí vadí a proč, zatímco Michal Rybka rozebírá problematiku early access modelu, dnes tolik populárního. Lukáš Macura ve svém koutku na straně 20 poodhaluje chystané projekty studia Cinemax a Honza Herodes suše konstatuje, že soukromí neexistuje. Nebude však rozebírat problematiku NSA, nýbrž penetraci na míru stavěných reklam do vašich životů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Téma a rozhovor

V ČR a SR, ale možná i ve zbytku světa, asi neexistuje fanoušek RPG, který by neslyšel o kickstarter kampani české hry Kingdom Come. Pár týdnů před jejím zahájením nám Dan Kingdom Come předvedl osobně v kancelářích Warhorse z čehož vznikl osmistránkový článek od Vojty Bednáře. Jak je zmíněno výše, Vojta doplnil herní fakta o historický kontext, který vám tu ale nenaprášíme – nechte se překvapit.

Michal Rybka se v článku Duše her, duše hráče vypravil do hloubi hráčských duší. Snaží se popsat filosofii hráče několika odlišných her včetně Minecraftu a nabízí i vlastní závěry, proč jsou dané hry úspěšné či zajímavé. Nevyhýbá se ani problematice nástrojů, které sledují, co při hraní děláte a podle toho vám mohou třeba dávkovat další obsah.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pavel Dobrovský obstaral jako obvykle velký rozhovor, přičemž na druhé straně diktafonu se tentokrát nacházel Swen Vincke, šéf studia Larian, které loni vydalo vynikající Dragon Commander a právě dokončuje Divinity: Original Sin. Swen je dost svérázný chlapík, nesmírně podnikavý a nechybí mu zdravá sebedůvěra. Díky tomu je Larian zcela nezávislé studio, které může dělat hry dle svých představ. Rozhovor se točí právě okolo boje o nezávislost studia, ale dojde i na jiná témata včetně vývojářské autocenzury, směřování RPG žánru nebo zaujetí pozornosti hráčů s ne zcela tradičním titulem.

Pokud vás jen trošku zajímá vývoj her, i když klidně z laického hlediska, bude se vám líbit článek od Honzy Olejníka o enginu Unity. Původně nenápadný projekt změnil a ještě stále mění svět herního vývoje, protože nabízí robustní řešení a spoustu dokoupitelného obsahu. Nezávislá scéna by se možná nikdy nerozbujela do takové krásy a velikosti, nebýt právě technologie Unity. Honza vám vysvětlí proč.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Recenze

Kdepak jsou ty časy, kdy v určitých měsících nebylo co recenzovat. No, hlavně už jsou snad navždy pryč. LEVEL 238 nabízí recenze trojice Xbox One her včetně Forza Motorsport 5, Dead Rising 3 a Ryse: Son of Rome. Ani náhodou však tyto hry nejsou tím jediným, co by vám v tomto čísle nemělo uniknout. Karel Drda vám svým typickým způsobem vysvětlí, proč stojí za to hrát arkádu Fist Puncher nebo hardcore RPG Avadon 2.

Kuba Kovář vás v recenzi upozorní na zdánlivě jednoduchou hru Gunman Clive, která má ale potenciál pobavit vás na dlouhé hodiny. Recenzujeme též slovenskou adventuru Gomo, první epizodu druhé řady The Walking Dead, sci-fi strategii Pandora: First Contact nebo neuvěřitelně svébytné strategické RPG The Banner Saga.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Retro

Náš redakční retromaniak Pavel Dobrovský vám tentokrát prozradí něco o historii vzniku izometrické střílečky Desert Strike, která hodně vytěžila z kontroverze ohledně války v Iráku. Jindra Rohlík vám prozradí, jaké hry jej v mládí inspirovaly a společně s Pavlem se pak můžete ponořit do pozapomenuté, ale výborné arkády Blackthorne od Blizzardu.

Příběh o stavbě počítače 386 DX po dvaceti letech vás možná přiměje přemýšlet, kde je asi konec vašemu prvnímu PCčku. Tomu PCčku, na němž jste s velkou pravděpodobností proháněly adventury využívající engine SCUMM, o kterém pojednává článek na straně 118.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Fenomén a dílna

Dan Kremser navázal na Alešův nedávný článek o svých začátcích v DotA2 a sepsal o svém seznamování s populární MOBA hrou League of Legends. Bonusově navíc k článku připojil rozhovor s belgickou League of Legends hvězdou Mitchem Voorspoelsem.

Obvykle v Levelu upozorňujeme na úspěšné vývojářské příběhy, ale článek „Podělej si svůj sen“ Michala Rybky tvoří výjimku. Příběh vývoje solidní střílečky Retro/Grade je ukázkovým příkladem, jak nezávislou hru nedělat pokud si chcete udržet rodinu, nezadlužit se a nepřijít málem o rozum. Konec je naštěstí pozitivní, ale ne vždy to dobře dopadne, když člověk udělá ukázkovou sérii špatných rozhodnutí jako Matt Gilgenbach.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Abychom ale nešířili jen negativní příběhy, v článku „Radost z her“ představuje Martin Bach české studio Hexage, jehož hry jsou v zahraničí populární a úspěšné. Jen v ČR Hexage moc lidí nezná, což je strašná škoda. Možná vás článek přesvědčí o tom, že to v ČR s vývojem her není zas tak špatné, jak by se mohlo z některých zpráv zdát.

Honza Horčík ve svém pravidelném profilu představuje tým Proxy Studios, tvůrce v tomto čísle recenzované strategie Pandora. Je to další příběh o vítězství odhodlání a odvahy nad nelehkým osudem nezávislého vývojáře. Nechte se tím motivovat!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Tech

Po testu PlayStation 4 v čísle 237 se Aleš na několika stranách rozepsal v tomto Levelu o kladech či záporech konzole Xbox One. Nedostal ji sice k Vánocům, ale přes svátky měl stejně dostatek času nový stroj od Microsoftu otestovat. Konzolí se týká i článek od Michala Rybky, který vysvětluje, proč jsou upgradovatelné a rozšiřitelné konzole špatný nápad. Naráží tím samozřejmě na Steam Machines, ale více už vám neprozradíme. Krást Michalovi vítr z plachet, to opravdu není náš styl.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

World of Warplanes speciál

LEVEL 238 je o celých 16 stran tlustší než normálně. Bohužel jsme celý jeden arch nepřidali napořád, ale výjimečně do tohoto čísla, abychom měli kam nacpat příručku pro současné i budoucí hráče free to play onlineovky World of Warplanes. Honza Olejník s Gábinou Šuterovou přetavili desítky odlétaných hodin na šestnáct stránek materiálu, který přináší užitečné rady, tipy a triky pro hráče začínající ale i pokročilé. Dozvíte se mnohé o užitečných strategiích, vhodných stylech hraní nebo výzbroji, vylepšování letadel a tak dále.

Pokud svůj volný čas létáním a přestřelkami ve World of Warplanes trávíte, minimálně si příručku prolistujte. Možná vás některá z jejích částí přivede na cestu k budoucímu úspěchu ve hře. Nutno dodat, že součástí Levelu 238 je i malý dárek pro hráče World of Warplanes. Když si aktivujete na level.cz kód z poslední části magazínu, obdržíte nejenom kód na plnou hru a elektronickou verzi Levelu, ale též kód na 300 zlaťáků a letoun Supermarine Type 224 do World of Warplanes.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

LEVEL vychází i v elektronické verzi!

Už před pár čísly jsme začali LEVEL vydávat vedle papírové i v elektronické verzi. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Je však třeba zdůraznit, že s koupí papírového Levelu automaticky získáváte i jeho elektronickou verzi.

Elektronický Level si samozřejmě můžete koupit samostatně, nezávisle na verzi papírové. Pak vás jedno číslo vyjde o 20 Kč levněji, což samozřejmě platí i o případném předplatném elektronického Levelu. Prostřednictvím aplikací Publero nebo Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.

Prohlédněte si obsah nového Levelu v této interaktivní prezentaci

Podrobný obsah Levelu 238 najdete na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Rovněž si zde můžete aktivovat plnou hru, jak se dozvíte na straně 11. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.

Snad se vám LEVEL 238 bude líbit. My už se každopádně třeseme nedočkavostí na vaše reakce a připomínky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články