Velký update pro Medieval Engineers přidává do hry planety nebo možnost ovládat území
zdroj: tisková zpráva

Velký update pro Medieval Engineers přidává do hry planety nebo možnost ovládat území

21. 10. 2016 11:18 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Tvůrci z Keen Software vydali update 0.3.1 pro early access verzi Medieval Engineers, který Marek Rosa na svém blogu označuje za re-launch celé hry. Při pohledu na vylepšení a nové prvky, které update do hry přináší, se takovému označení nedivím. Nejvýraznější novinkou je proměna herního světa z placky na skutečnou planetu, respektive planety. Změna znamená hlavně rozsáhlejší herní plochu, na které mohou hráči stavět svá opevnění a hrady, lovit zvěř, sbírat potřebné zdroje, bránit se nájezdům barbarů nebo hledat a ničit hradiště jiných hráčů. Herní světy jsou samozřejmě modifikovatelné a dají se sdílet přes Steam Workshop. Právě kvůli „zvětšení“ herní plochy tvůrci do hry přidali i přehlednou mapu, základní kompas, automatickou chůzi, ale také možnost zabrat si území pro sebe. Výčet úprav a nových prvků v updatu 0.3.1 pro Medieval Engineers tím ovšem zdaleka nekončí.

S přeměnou herní plochy na planety úzce souvisí možnost zabírat s pomocí speciálního bloku oblast nebo oblasti, na které je planeta rozdělená. Na vlastním území pak hráč určuje, kdo smí a nesmí dovnitř, může oblast přejmenovat, může stanovit výši daní a vydat další administrativní nařízení. O území se tím pádem dá i bojovat, už nyní ale zmíněné bloky slouží i jako místa pro respawn po smrti. Jinak je ultimátním respawn místem na každé planetě území, které patří Inženýrské guildě, a žádný z hráčů jej nemůže získat pro sebe. Aby zároveň žádný z hráčů nemohl zabrat celý svět pro sebe, musí za vlastnictví každého území platit menší poplatek.

Pro každý svět se nyní generuje přehledná mapa, která svět rozděluje na území s vyznačenými hrady, zabranými oblastmi, bitvami a tak dále. Právě skrze mapu se můžete rychle, na kliknutí, přemístit na určené místo, pokud to jde – o dosažitelnosti místa totiž rozhoduje schůdnost terénu a zábor daného území.

Jinak řečeno, tvůrci do hry přidali možnost nastavitelného (ve smyslu podmínek na každém serveru včetně cooldownu apod.) rychlého cestování, protože nové prostředí je větší a šlapat na druhou stranu planety pešky, by moc zábavné nebylo. Pokud se k tomu někdo stejně odhodlá, může využít automatické chůze, dalšího nového prvku. Stačí stisknout klávesu T a inženýr půjde sám. Zastavíte ho stiskem stejné klávesy.

zdroj: Archiv

Aby se hráči mezi sebou lépe rozlišili, mohou si díky novému heraldickému systému navrhnout vlastní standardu a erb. Stačí  na to použít potřebnou stanici. Může si vytvořit vlajku rodovou, ale i osobní a sdílet je skrze Steam Workshop – stejně jako všechny ostatní modovatelné artikly v Medieval Engineers.

Tvůrci si také pohráli s uživatelským rozhraním a hlavně do hry přidali malá kontextová menu, která nahrazují celoobrazovková menu, protože hráče vytrhovala přímo ze hry. Nově rozanimovaná rotace bloků by měla hráčům usnadnit a zpřehlednit stavění, zatímco díky možnosti postavit dveře mohou hráči budovy zamknout před očima zvědavých návštěvníků.

Nově přidaná možnost převléknout se a hrát za ženskou postavu je funkční z poloviny, protože to hráč musí dělat v každé nové hře. Tvůrci pracují na tom, aby volba byla permanentní do chvíle, kdy se hráč rozhodne jinak. A díky ukládání hráčova inventáře na server už člověk při pádu hry nebo nechtěném odpojení nepřijde o všechny své věci. Nový renderer už je pak jen třešeň na dortu...

Kompletní výčet obsahových i systémových novinek, které update 0.3.1. pro Medieval Engineers přináší, je k přečtení na fórech Keen Software nebo přímo na Steamu, kde si lze early access verzi hry pořídit v základu za 19 euro.

Nejnovější články