Reconquest si podle všech dostupných materiálů nechce hrát na nic víc, než na vzpomínku na RTS ze staré školy. Zápletka se odehrává po třetí světové válce. Lidstvo není daleko od vyhynutí a vaším úkolem je dobýt Zemi od vyhnanců. Všechno přitom stojí a padá na jedné a nejvzácnější surovině, břidlicovém plynu.
Kdo ovládá Koření, ovládá vesmír, platilo v Duně. V Reconquest je Kořením břidlicový plyn a kdo ho má víc, má větší šance na úspěch. V singleplayerové kampani se můžete zmocnit plynu a nepřátel za městské síly, nebo se naopak postavit na stranu vyhnaneckých klanů. Každá strana je tu zastoupena desítkou příběhových misí včetně komiksů, které by to měly všechno propojit do jedné příběhové linie.
zdroj: Archiv
Druhým herním módem je Skirmish, kde se postavíte proti maximálně třem protivníkům, které ovládá počítač a to na osmi různých mapách. Posledním módem je Trapped, který zase nabídne osm předpřipravených výzev. Jak sami vidíte, Reconquest nemá příliš velké ambice stát se realtime strategií, která prorazí v nové hráčské generaci, ale spíš sází na nostalgiky.
Jakou bude mít takto jednoduchý titul v roce 2016 životnost je otázkou. Teoreticky by mohlo stačit, kdyby vývojáři trefili základní hratelnost. Pak by se mohla z Reconquest stát příjemná jednohubka, u které si člověk zavzpomíná na „staré dobré časy“ RTS od Westwoodu. Aby si pak vzpomněl, že žánr se posunul už někam jinam a že RTS hry vychází vlastně pořád, občas i ve velké produkci s výbornými kvalitami. Uvidíme 16. prosince, kdy Reconquest vyjde na Steamu pro PC a Mac.