Po Stalkerovi oživují tvůrci z GSC i strategickou sérii Cossacks
zdroj: tisková zpráva

Po Stalkerovi oživují tvůrci z GSC i strategickou sérii Cossacks

19. 5. 2015 14:59 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Slyšíte cval koní? Palbu z mušket? Ano, to se vrací jeden ze strategických kultů v podobě Cossacks 3. A nepracuje na něm nikdo jiný, než GSC Game World, tvůrci Stalkera a hlavně původních Cossacks, kteří v roce 2001 uchvátili srdce stratégů. Tedy těch, kteří se o ukrajinské hře dozvěděli. GSC se po rozpadu v roce 2011 vrátili vloni v prosinci do stavu aktivních a jejich „prvním“ projektem je právě novodobý remake jejich strategické klasiky.

Ačkoliv má hra v názvu trojku, půjde prý opravdu o remake. Žánrově se tedy jedná o realtime strategii, v níž stavíte budovy, těžíte suroviny a produkujete vojsko. A že ho bude potřeba... Na mapě se v jednotlivých misích může utkat až deset tisíc vojáků, přičemž se budou rekrutovat z evropských armád 17. a 18. století. Jevhenij Grigorovič ze studia GSC říká: „Rozhodli jsme se udělat remake prvních Cossacks se vší původní hratelnosti, ale zároveň dát hráčům moderní grafiku a nový příběh.“

Důvodem je prý i fakt, že v roce 2001 bylo mnoho současných hráčů příliš mladých, než aby se dostali k hraní původní hry a podle GSC by podobnou realtime strategii docenili. Celkem ve hře najdete tucet národů (po vydání prý přibudou další) jako je Ukrajina, Rusko, Polsko, Anglie, Francie či Rakousko a projdeme celkem pětici historických kampaní.

V rámci střetů bude hrát důležitou roli terén, protože třeba před dělostřelectvem se půjde schovat za hřeben kopce a protože kulky a dělové koule jsou řízené reálnou fyzikou, jednotky zde budou víceméně kryté. Stejně tak vyvýšená pozice bude pro dělostřelectvo ideální. Taktéž opevnění sehrají při plánování výraznou roli. Nejlákavěji ale prostě působí návrat pro hry stále netradiční éry válečnictví, kdy se armády stále adaptovaly na použití střelných zbraní.

Kromě kampaně bude k dispozici multiplayer, v němž se může střetnou až sedm hráčů, přičemž do multiplayeru může zasáhnout i umělou inteligencí řízený protivník. Valentin Jeltyšev vysvětluje, že styl Cossacks 3 je vskutku megalomanský. „Každý voják na bojišti je samostatnou jednotkou s vlastní umělou inteligencí, životy a bojovými vlastnostmi. Ve většině RTS jsou jednotlivci zařazení do skupin, tedy formací, které ovládáte, nikoliv samostatné vojáky. V Cossacs 3 ale můžete ovládat každého jednoho vojáka samostatně a nebo je sdružovat do formací. Samostatní vojáci a malé jednotky jsou vhodné pro průzkum, zajímání rolníků protivníka, budov a dělostřelectva.“

Cossacks 3 zdroj: tisková zpráva

Při vydání bude navíc k dispozici i editor se všemi materiály, které byly použity při vytváření hry a žádná část hry nezůstane ušetřena případného přetváření z rukou modderů, včetně AI. Dle tvůrců tak budou moci moddeři celou hru překopat od základů, pokud se rozhodnou. „Populární mody budeme podporovat a dáme jim oficiální status a samotným modderům hodláme pomáhat zlepšovat jejich práci.“ Pokud se už teď nemůžete dočkat nájezdů kozáků, sevřených linii pikenýrů a manévrování kolem pevností, případně máte nad postelí obrázek Bohadana Chmelnického, mám pro vás ještě jednu dobrou zprávu. GCS Game World na hře pracují už rok a půl a tak vyjde na PC, Mac a Linux ještě letos.

Nejnovější články