Česká robotická plošinovka Cybermotion si hraje s fyzikou
zdroj: Vlastní foto autora

Česká robotická plošinovka Cybermotion si hraje s fyzikou

30. 11. 2016 13:44 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Ne, ne, tohle není QWOP, i když první chvilky traileru by mohly tento dojem vytvořit. Cybermotion, za kterým stojí Čech Lukáš Čulen, je totiž mnohem komplexnější a ve chvíli, kdy uvidíte druhou polovinu videa, pochopíte proč. V základu jde o 2D plošinovku, kde musíte svého robota rozpohybovat tak, aby překonal trasu, jíž před sebou má. Vše ovšem stojí na fyzikálním modelu, který ovlivňuje veškerý robotův pohyb, což i znamená, že když robot upadne, není to selhání. Jen musíte mít správné součástky a proměnit pochod v parkour.

V první řadě totiž můžete pohyby svého robota plně upravovat a to až do té míry, že určujete rychlost pohybu jednotlivých kloubů. Dokonce můžete hru zapauzovat, vytvořit novou animaci a přiřadit ji k libovolnému tlačítku či klávese a následně využít. Právě možnost přiřazovat pohyby na jakákoliv tlačítka vytváří obrovské možnosti v tom, jak robota rozpohybovat. Nejde jen o kroky, se správným nastavením pohybů a samozřejmě správnými součástkami můžete metat kotouly vzad a všeobecně se pohybovat jako v parkouru.

zdroj: Archiv

Vylepšování robota hraje v postupu hrou klíčovou roli. Na začátku máte několik elementárních pohybů a váš robot je sotva schopný chodit. S pomocí vylepšených baterií, zbroje a především servomotorů ale dokážete vytvořit mnohem efektivnější stvoření, které může překážky v jednotlivých úrovních snáze projít a nebo třeba rovnou přeskočit. Nicméně nejprve musíte součástky v úrovních objevit a odemknout a následně i efektivně zapracovat. Nezapomeňte, že na vše působí fyzika a tak se vám může váš geniální výtvor sesypat pod silou gravitace a nebo setrvačností, která jej pošle k zemi hlavou napřed.

Cybermotion prošla na Steamu Greenlightem, přičemž Lukáš na ní pracuje už rok. V půlce příštího roku by mohl vyjít early access.

Nejnovější články