Není žádným tajemstvím, že tvorbou této hry se zabývá rovněž většina lidí původně pracujících na Codename Eagle, se kterým bude mít Battlefield 1942 asi hodně společného.
Battlefield 1942 bude v první řadě zaměřen na multiplayerovou týmovou hru; většinu misí půjde hrát i sólo proti botům. Tvůrci mají v plánu vytvořit celkem 16 map, které obsáhnou čtyři válečná dějiště (západní Evropa, východní Evropa, Pacifik i Severní Afrika). Připravují se také rozličné herní módy, včetně klasických "Capture the Flag" a "Deathmatch". Chybět nebude ani kooperativní mód, v němž si se svými přáteli zahrajete buď proti počítačovým nepřátelům nebo vytvoříte tým s boty a rozdáte si to s jiným týmem. Nejzajímavějším typem hry bude asi nový "Conquest" mód, v němž každý tým obdrží určitý počet "zpátečních tiketů" (např. 300), a vždy, když Vám soupeř zabije některého z členů týmu, získává body, Vy ztrácíte tiket a Váš zabitý hráč se vrací do hry. Samozřejmě, že pokud Vám dojdou tikety, jste v koncích.
další nové obrázky
Battlefield 1942 by měl ve své konečné podobě zahrnovat celkem 35 různých dopravních prostředků, od suchozemských, přes letadla, až po námořní jednotky. Některé z nich budou vybaveny také dalšími konstrukcemi, např. protiletadlovými střelami. Mnoho těchto vozidel bude moci pojmout více než jednoho vojáka, takže zatímco bude jeden řídit, druhý může střílet všude kolem. Ovládání bude podobně jako v Codename Eagle jednoduché a také fyzikální model bude arkádovitý. Zbraně (20 typů + mnoho dalších příslušenství) bude možno shromáždit do jakýchsi skladnějších souprav.
Battlefield 1942 poběží na enginu označeném jako "Refractor 2". Jde o kompletně novou verzi Codename Eagle enginu, který byl speciálně navržen pro Battlefield 1942. Vydavatelské společnost EA má v úmyslu tento titul představit také na květnové výstavě E3 a pokud půjde vše tak dobře jako doposud, mohlo by se zanedlouho objevit demo a plná verze vyjít už v červnu. Více v preview nebo minutovém videu (2 MB nebo 6 MB).
zdroj: GameSpy