Call of Duty 4 oficiálně a podrobněji o kampaních
zdroj: tisková zpráva

Call of Duty 4 oficiálně a podrobněji o kampaních

27. 5. 2007 16:16 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Activision jsou poněkud pozadu a včerejší tisková zpráva ohlašující Call of Duty 4: Modern Warfare pro PC/PS3/X360 byla pouhou formalitou.

Komu neuniklo naše preview z půlky května, ten z ní zjistí sotva pár drobků. Například o variabilnější hratelnosti než dříve, kdy sjíždění po lanu z helikoptéry vystřídá práce odstřelovače za nepřátelskou linií, kam poté budete pálit z AC-130 nacházejícího se tisíce metrů nad bojištěm. Nebo že na multiplayer je od začátku vyčleněn samostatný tým vývojářů, který hodlá navázat na online klání z druhého dílu. Tedy nic extra objevného...

... narozdíl od nových střípků z britského časopisu PCZone a GamesRadaru, odkud pochází dosud známé obrázky konečně v pořádné kvalitě plus pár čerstvých. Záměrem ústředního záporňáka, ultranacionalisty Zakhaeva bude vzkříšení Sovětského svazu ve stylu jeho idolu, Stalina. Podporován vlivnými podnikateli, mafiány a armádou tam proto rozpoutává občanskou válku, což bedlivě monitorují britští SAS. Snaží se přesvědčit Američany, že aktuální převrat na Středním východě, zorganizovaný přáteli Zakhaeva (Al-Asad a jeho dva kolegové), je jen zástěrkou toho, co skutečně chystá v Moskvě a co může vést až ke globálnímu konfliktu. Zápletka už nebude vyprávěna na sobě nezávislými misemi jako minule, nýbrž dvěma propojenými příběhovými liniemi - jedna hraná za vojáka SAS, druhá za člena americké elitní jednotky Force Recon - které se občas prolínají a potkají se v Rusku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tvůrci by rádi nastolili atmosféru epizod seriálu 24 hodin a spolupracují proto se scénáristy z televize. Díky tomu můžete v různých lokacích sledovat postupný vývoj hrdinů, s nimiž se během 30 dnů sžijete a důvěrně je poznáte. Už tedy neztratíte vazby na postavy z předešlé kampaně jako v CoD2. Úvodní level se odehrává ve skladišti SAS, kde vás navrátivší Price naučí základy, abyste byli připraveni na ostrou misi. Ta se odehraje za asistence tří parťáků za noční bouřky na námořní lodi, kam provedete výsadek. Uvnitř po trefení trubky začne unikat pára, nepřátelé budou padat ze schodů a když vás někdo zasáhne, opět pomůže se někde na pár vteřin uklidit, než se doplní zdraví (mimochodem, na HUDu se množství informací ještě o něco zredukuje).

Následuje první americká mise s provařenou scénou z traileru, kde se letka Black Hawků pohybuje nízko nad vyprahlým arabským městem. Změna zde spočívá v tom, že oddíly mariňáků jsou mnohem početnější a budou tedy z hlediska hratelnosti používány spíš pro otevřené drtivé zteče, zatímco SAS např. v kamufláži se hodí spíš pro tajné infiltrace. Počítačem řízení Američané budou postupovat směrem ke splnění úkolu a hráč se může vydat různými cestami, i když autoři zdůrazňují, že ani CoD 4 nespadá mezi tzv. sandbox hry s kompletně otevřeným herním světem v duchu GTA. Zároveň dodávají, že byli u druhého dílu nefér kritizováni za přehnanou lineárnost, které se však nechtěli vzdát kvůli systému ukládání (=po smrti posun zpět o 10-15 vteřin namísto poslání vás až na začátek levelu). Hodně času jinak tráví vyšperkováním filmových prostřihů (půjdou sledovat z různých úhlů) a technologií emulující, co vše je schopno vidět lidské oko přes night-vision. Tato hračka se šikne v poslední demonstrované misi, která jako všechny ostatní začíná satelitním pohledem (prý takový vojenský Google Earth) a je v ní potřeba najít spadlou helikoptéru v nebezpečné pustině plné válečného odpadu.
zdroj: PR, CVG, Gamesradar

jd

Nejnovější články