Atlantis Evolution - návod
zdroj: tisková zpráva

Atlantis Evolution - návod

19. 2. 2005 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

S pomocí kompletního návodu na tuto adventuru se vžijete se do role fotografa Curtise Hewitta a prozkoumáte tajemství starodávné Atlantidy nebo se pokusíte osvobodit obyvatele od jejich krutých bohů.

Autor: Seege
Publikováno: 19.února 2005


 
Na moři
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po úvodní animaci se vydejte ven prozkoumat loď. Jakmile vám námořník oznámí, že se loď potápí, tak se vydejte zpět do své kajuty, seberte truhlu s fotoaparátem a jděte opět ven. Po animaci seberte na loďce nůž a lampu. Promluvte si s dvouhlavým ptákem a pokuste se ho odehnat nožem, pak počkejte na další animaci. V létajícím talíři použijte v inventáři sirky na lampu. Poklikejte na nástěnné malby bohů a vydejte se ven z této místnosti. Nyní jděte doprava a použijte nůž na plechová dvířka, kde naleznete helmici, v protějším rohu ji použijte na stojan (obrázek 1).

 Orientační středisko 17
Po další animaci se ocitáte v orientačním středisku 17. Z člunu vezměte pádlo a pokuste se jím přetáhnout strážce. Dále zkuste projít malým zeleným východem a velkými vraty. Nakonec se pokuste vzít helmici z pod podstavce. Promluvte si se strážcem u člunu a počkejte na příchod druhého strážce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Teď můžete vzít konečně helmici z pod stojanu. Dostali jste se do kabiny, která vás má odvézt do recyklační budovy. Váš úkol je se s kabinou, kterou ovládáte buď pomocí šipek na klávesnici, nebo pomocí myši, dostat ven z labyrintu. Řečeno jinak: nesmíte projet vedle stěny označené na mapce tlustou čárkou. (obrázek 2). Pozor - Kabina se neřídí z vlastního pohledu, ale z pohledu mapky!

 Vesnice (#1)
Jděte stále rovně, dokud se nedostanete do vesnice. Naproti sošce Enny stojí přes cestu hromada harampádí – tu prozkoumejte a vezměte z ní vědro (obrázek 4). Promluvte si se všemi obyvateli (žena s dítětem, muž u studny a předák). Až muž od studny odejde, vezměte lano a použijte ho na vědro. Vědro s lanem hoďte do studny a vytáhněte z ní vodu. Napijte se. Po animaci utíkejte ven z města.

 Džungle (#1)
Vydejte se rovně a hned na první možné odbočce zahněte doleva, kde v buňce naleznete polovinu soví tváře (obrázek 5). Vraťte se zpátky na cestičku, a pokračujte na křižovatku, kde odbočíte doleva. Pokračujte dál v cestě, dokud nenarazíte na dřevěnou hůl. Bloudění v džungli nemá v tomto případě cenu popisovat. Jakmile získáte dřevěnou hůl, vraťte se na první křižovatku a tentokrát se vydejte doprava přes most.

V jeskyni budou vám křížit cestu raci. Otočte se doprava a promluvte si s ještěrkou (obrázek 6), která následně odejde. Použijte dřevěnou hůl na kmen, na němž ještěrka seděla. Tím změníte trasu raků a můžete projít dál. Na nástěnnou sochu soví hlavy doplňte chybějící polovinu (obrázek 7).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jste u vodopádu. V lese vyhledejte květ s housenkami u sošky Enny (obrázek 8), které seberete. Jděte k papouškovi a dejte mu je (obrázek 9). Odletí a vy můžete ulomit větev, na které seděl. Tu použijete na tlamu masožravé květiny, která vám kříží cestu (obrázek 10). Jste chyceni do sítí. Počkejte, až přijde Miranda a její babička, která vás odřízne. Promluvte si s oběma ženami.

 Vesnice (#2)
Po animaci si opět s Mirandou promluvte a vydejte se do vesnice. Jak sami vidíte, obyvatelé si vás začali plést s bohem smrti Cosmem. Jděte do největší budovy (kostel) a promluvte si s předákem. Po rozhovoru se vydejte do jeho domu (vedle kostela), a seberte z poličky zařízení (obrázek 11). Jděte k Zanatově soše u studny a na jeho záda zařízení použijte (obrázek 12). Na skleněnou kouli použijte helmici. Čeká na vás první minihra, ve které máte za úkol zničit katapultem soupeřovu chýši (obrázek 13).

 Džungle (#2)
Promluvte si se ženou a vojáky, kteří následně odejdou. Na místě, kde žena klečela, zůstal náhrdelník – seberte jej. Vydejte se směrem k džungli, ale než do ní vstoupíte, vyhledejte most tvořený z dřevěného kmene, přejděte ho a otočte se doprava. Pokračujte směrem k vodě, kde na skále leží ohnutá hůl (obrázek 14).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se na hlavní cestu a jděte směrem k džungli. Cestou seberte červený rumpál (obrázek 15). O čtyři obrazovky dále zabočte doprava a odvažte lano ze dvou kůlů stojících na břehu řeky (obrázek 16). Jakmile v džungli uvidíte průchod se slaměnou střechou projděte jím a o několik obrazovek dál seberte fialový rumpál (obrázek 17). Dostáváte se ke stromu se zamčenými dveřmi (obrázek 18). Použijte náhrdelník na ohnutou hůl – získáte klíč, který zasunete do kmene stromu. První rumpál připevněte ke stropu, druhý ke kamenné desce. Použijte na ně lano a vytáhněte desku (obrázek 19).

 Pramen řeky
Ocitáte se v jeskyni s pramenem řeky. U pramenu seberte ze země kameny a třikrát je hoďte do vody (obrázek 20). Nyní můžete bezpečně přejít na druhou stranu. Vylezte nahoru po žebříku a klikněte na skobu na zdi. Přejeďte na druhou stranu a vylezte ven z jeskyně.

 Záchrana Lani
Jděte stále rovně, dokud nenarazíte na Chela převlečeného do uniformy strážce. Zavede vás přímo do své chatrče. Promluvte si s Chelem. Dozvíte se od něj, že Lani, která na vás u džungle (část 2) plivla a následně upustila náhrdelník, byla zajata strážci. Vy máte za úkol ji vysvobodit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vstupte do budovy, sedněte si do křesla a zmáčkněte tlačítko. Čeká na vás další minihra, ve které máte za úkol vyhýbat se s letounem šípům a zničit dva bohy (obrázek 21). Promluvte si Lani a vyjděte s ní ven. Promluvte si s Chelem. Jste zpátky v chýši. Pohovořte znovu s Chelem a počkejte, až Miranda přinese bylinky. V rozhovoru s oběma se dozvíte cíl vaší další mise – vplížit se do transportéru a dostat se tak do sídla bohů.

 Plížení do transportéru
Seberte ze země kamínky. Počkejte, až strážce zmizí z dohledu a o dvě obrazovky dopředu. Zahněte doleva a vejděte do budovy za vámi. Uvnitř se otočte doleva a hoďte mezerou ve zdi kamínek (obrázek 22). Vyjděte ven z budovy, otočte se o 180° a jděte rovně. Otočte se doleva a posuňte se o 2 obrazovky vpřed. Zamiřte doleva a jděte na druhý konec, úplně ke zdi, kde ze země seberete dřevo (kládu). Vraťte se na druhý konec, otočte se doleva posuňte se o obrazovku a použijte kládu na strážce. Rychle se vraťte na místo, kde jste sebrali kládu a projděte průchodem.

Jste se na rozcestí - počkejte, až nosiči beden budou z dohledu a přejděte na druhý konec, kde použijte helmici na stojan. Čeká na vás další minihra (obrázek 23). Uvnitř vezměte dřevěnou bednu a jděte do vedlejší budovy. Položte bednu na zem (obrázek 24) a vlezte do ní.

 Oblačné město
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vylezte ven z bedny, počkejte, až ze strážce stojící opodál otočí a projděte uličkou, na jejímž konci zahněte doprava, kde seberete ze země pytel. Pak můžete klidně projít kolem strážců. Jakmile projdete chodbou, pokuste se promluvit s dělníkem. Seberte mu z nádoby matice. Od nádoby se otočte o 180° a vyčkejte, až strážce bude nalevo, abyste mohli jít dál. Potom se opět otočte a použijte matice na sudy stojící před vámi (obrázek 25).

Běžte k sudům a postavte se přímo za strážce, kterého jste zmátli maticí. Jděte do uličky nalevo, obejděte silo, pokuste se jít ven (jen pokuste) a vraťte se. Vyčkejte, až strážce odejde a rychle se vpližte do uličky (obrázek 26). Na konci chodby jsou dveře na číselný zámek. Kód se dozvíte v minihře na způsob stařičké hry Frogger. Na číselném zámku zadejte kód 4411 (obrázek 27). Projděte otevřenými dveřmi. Na ovládacím panelu stiskněte horní tlačítko vlevo a klikněte na spirálu uprostřed.

 Sídlo Bohů
Dostáváte se do nejtěžší části hry. Vyjděte z místnosti a pokračujte dál po cestičce. Jakmile se dostanete na hlavní cestu, jděte doleva na nádvoří. Klikněte dvakrát doprava (promluví na vás bohyně Sama) a projděte na Cosmovu zahradu (pokud jste postupovali správně, tak na zahradě uvidíte svoji – Cosmovu – velkou sochu). Pokračujte až do Cosmových komnat, kde si se samotným bohem promluvte. Vraťte se do předchozí místnosti, z postele seberte kousek hedvábí (obrázek 28) a svažte jím Cosmovi ruce. Promluvte si s ním a vydejte se na poradu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vraťte se na nádvoří, klikněte jednou doprava a projděte průchodem. V zahradě potkáte Kamu, která vás zavede k ostatním bohyním. Promluvte si se všemi třemi bohyněmi (Kama, Sama a Enna - obrázek). Po rozhovoru získáte od Enny klíč. Vraťte se do svých komnat (na nádvoří jednou doleva) a promluvte si s Cosmem. Běžte zpět na nádvoří a jděte třikrát doprava a vejděte do teleportační místnosti, se kterou jste se dostali do sídla Bohů. Nyní stiskněte spodní tlačítko vlevo a klikněte na spirálu. Dostali jste se od Ennyny zahrady, kterou prozkoumejte a vraťte se. Stiskněte horní pravé tlačítko a spirálu. Prozkoumejte Zanatovu zahradu a znovu se vraťte. Stiskněte prostřední tlačítko vlevo.

Jděte do apartmánu Sami, kde si s ní promluvte, ze stolku nalevo od ní seberte disk 1 (obrázek 29). Vraťte se na nádvoří a klikněte jednou doleva. Dojděte až do Kaminých komnat, kde si s ní také promluvte. Na toaletním stolku u bazénku, kde se Kama právě koupe, leží disk 2 – seberte jej (obrázek 30). Vraťte se na nádvoří a klikněte dvakrát doleva. Ocitáte se v Ennyních komnatách. Promluvte si s ní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vydejte se do teleportační místnosti a stiskněte tlačítka v pořadí podle obrázku – pořadí je dáno třemi páry znaků zobrazené na různých místech v zahradách (obrázek 31). Klikněte na spirálu. Nyní se ocitáte u ohnivého pilíře. Vložte do něj klíč od Enny a známým postupem spusťte další mezihru. Modrý had se musí dotknout vás, stěny nebo sebe, dříve, než to uděláte vy. Po úspěšném vykonání vyndejte krystal z pilíře a pokuste se zmáčknout červené tlačítko.

Vraťte se do teleportační místnosti a stiskněte horní levé tlačítko. Najděte Cosmovy komnaty a promluvte si s ním. V jeho knihovničce je jedna kniha nápadně světlá, klikněte na ní (obrázek 32). Nalevo od vás se objevil panel, který spustíte známým způsobem. V této minihře máte za úkol přesunout všechny disky z levého sloupce na pravý – se dvěma je to více než snadné. Získáte disk 3. Vypravte se do Kaminých komnat, kde u postele kliknete na hlavu sochy. Panel aktivujete známým způsobem a získáte disk 4.

Jděte do haly rady, na konci místnosti stojí Zanatova socha. Použijte krystal na oko (obrázek 33). Otevřou se dveře, vejděte dovnitř a aktivuje stojan – přístup zamítnut. Vyjděte ven z budovy, ale na nádvoří ještě nechoďte. Ze dveří se vydejte doleva a vedlejší cestičkou dojděte k výklenku. Oblékněte si šaty sluhy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nyní můžete konečně prozkoumat apartmán Sami. Jděte do její ložnice a klikněte na kolečko v pravém horním rohu toaletního stolku (obrázek 34). Stojan aktivujte a všechny disky přesuňte na pravý stojan. Získáte disk 5. U bazénku ještě seberte úlomek vázy (obrázek 35). Konečně se můžete vypravit za Ennou. Od místa, kde Enna stojí jděte doleva. Úlomek vázy použijte na vázu (obrázek 36). Vyřešte poslední puzzle s disky (obrázek 37) a projděte chodbou do laboratoře. Sedněte si do křesla a promluvte si se Zanatem. Jakmile opustíte křeslo, Zanat vám sdělí, že můžete vypnout kopie.

Jděte tedy do haly rady, otevřete dveře použitím krystalu na oko sochy (obrázek 33) a spusťte minihru (obrázek 38). Tím jste vyřadili Bohy z provozu. Promluvte si se strážci a jděte zpět za Zanatem. Promluvte si s ním a projděte obrazovkou, která Zanata promítala.

 Stará Atlantida
Obrázek zdroj: tisková zpráva Poslední část hry je věnována staré Atlantidě. Na destičce před vámi nastavte symbol Boha života – žlutá hvězda nahoře uprostřed a modrá hvězda dole uprostřed (obrázek 39). Vejděte do místnosti, prozkoumejte model letounu a nalevo zvonkohru. Vejděte do levých dveří a klikněte na ženu sedící na posteli. Pak se vraťte k modelu letounu a jděte do pravých dveří. Několikrát poklikejte na rodiče, dokud Tanova matka neřekne, že vám zatím nerozuměla ani slovo. Vyjděte ven na terasu, kde stojí již skutečný letoun. Klikněte na něj, ale ještě před odchodem dovnitř si prohlídněte šelmu ležící na zemi.

Vraťte se na místo, kde vedle sebe leží zvonkohra a model letounu. Tenova matka by měla stát opodál. Vyjděte ven a jděte po cestě, dokud nenarazíte na první odbočku k soše. Klikněte na ni. O obrazovku dál ještě prozkoumejte sluneční hodiny. Pokračujte dál po hlavní cestě. Vejděte do větší budovy, kde odpočívají dva opilí vojáci staré gardy. Několikrát poklikejte na vojáka sedícího u stolu, po chvíli za ním přijde druhý a přisedne si. Jděte k oknu a třikrát klikněte na okenice. Vojáci se schovají do skříně. Jděte k ní a zavřete je závorou (obrázek 40). Vpravo prozkoumejte na stole sošku. Nyní přejděte do menší budovy, kde si „promluvte“ s kněžkou a prozkoumejte relikvii (mozek).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ještě před návratem do domu Tanových rodičů seberte hlavní cesty několik kamenů (obrázek 41). Vejděte do pokoje jejich dcery (mladé Enny) a na poličce si přečtěte dopis, který pak shoďte na zem a pošlete ho do druhé místnosti (obrázek 42). Klikněte na zvonkohru. Tanova matka si dopis přečte. Poté při každém dalším kroku musíte použít z inventáře kameny, aby vás matka (Sita) následovala (obrázek 43). Pokračujte až k soše, klikněte na modrého ptáka sedícího vzadu na větvi. Pokračujte ke slunečním hodinám (opět použijte kameny), Sita si vzpomene jak celý mechanismus funguje. Vraťte se o obrazovku zpět k soše. Sita získá ze skrýše pod sochou krystal.

Pokračujte do menší stavby s relikvií (nezapomeňte použít kameny). Nechte vejít Situ do kaple, po rozhovoru zapalte kliknutím na oheň vojákovu uniformu (obrázek 44). Kněžka se Sitou se již vrátili domů na terasu s letounem. Jděte za nimi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak sami vidíte, mladičká Enna se rozhodla své rodiče zabít (obrázek 45). Klikněte na Ennu, jděte ke skupince a poklikejte na její rodiče, kněžku, mozek a šelmu. Poté ještě několikrát na mozek a na matku. Vychutnejte si závěrečný rozhovor a animaci. Právě jste zachránili svět a dohráli další díl série Atlantis.

Stáhněte si: Demo, Trailer, Screenshoty...

Související články: Recenze, Novinky



Seege
autor GameCentra

 
 

Nejnovější články