Efekty horkého a tetelícího se vzduchu, bezkonkurenční kouř, dobré hi-res textury, světelné a další (ohně a pod.) vychytávky nového enginu však dávají za uši grafickým kartám. Na AMD Zone se této problematice věnují a nabízí i nějaké benchmarky ze zmíněné hry.
Podstatné jsou ale informace týkající se chování hry ve vztahu k hardwaru. Vše si nastavuje v podstatě automaticky. Třeba kvalita textur je prý závislá na nastaveném rozlišení a čím je větší rozlišení, tím horší textury jsou. Automaticky jsou redukovány i stupně detailů pro bump-mapping, mip-mapping a bůhví pro co ještě.
Autoři hry asi potřebovali nacpat velký objem dat (hi-res textury) do videopaměti, kam se u běžných konfigurací počítačů pochopitelně nemohla vejít, neboť většina uživatelů má 128 nebo 256 MB V-RAM. A tak Call of Duty 2 je snad první hrou, která dokáže bezezbytku využít nadstandardní 512 MB velkou videopaměť. I proto může být RADEON X800 XL (s 512 MB V-RAM) stejně rychlý nebo rychlejší, než GeForce 7800 GTX a RADEON X850 XT PE. Takže rozhodně nejde o nějaké přesné srovnání výkonu grafických karet, jako spíše o zajímavost, týkající se zatím výhradně jedné hry.
zdroj: AMDZone