Sony nemá páru, proč je o PlayStation 4 tak velký zájem
zdroj: tisková zpráva

Sony nemá páru, proč je o PlayStation 4 tak velký zájem

22. 8. 2014 17:20 | Byznys | autor: Adam Homola |

PlayStation 4 má v prodejích navrch nad Xbox One o Wii U nemluvě. Sony během Gamescomu oznámila prodej desíti milionů kusů, aniž by od uvedení PS4 na trh uběhl celý rok. Sony nechce podobnému úspěchu ani věřit a podle Šuheje Jošidy se snaží přijít na to, co nečekaně vysoké prodeje PS4 zapříčinilo. Hlavně v době, kdy si spousta lidí kupuje každý rok nový telefon nebo tablet a obecně se mělo za to, že konzole jaksi ustoupí do pozadí.

"Pořád to nemůžeme pochopit, ale jsme hrozně rádi. Zároveň jsme trochu nervózní, protože tomu moc nerozumíme. Abyste mohli plánovat do budoucna, musíte pochopit, proč se vaše produkty prodávají tak dobře, ne? A současné dění popírá konvenční myšlení. Hodně lidí mělo za to, že tradiční konzole už nejsou potřeba, ale pořád je z nich hodně lidí nadšených. A když se podíváte na nové hry z E3 a Gamescomu, myslím, že hráči mají spoustu důvodů věřit, že se vyplatí do konzole investovat," řekl v rozhovoru pro anglický Eurogamer Šuhej Jošida.

Jošida, šéf Sony Worldwide Studios, se prý na vysvětlení ptal lidí z marketingu a ani z nich očividně žádná kloudná odpověď nevypadla. Vedení Sony se bojí, jestli si nečekaně rychlými prodeji PS4 naráz nevyčerpají základnu tradičních hráčů a později nebudou mít konzoli komu prodávat. I to je obava, jejíž pravděpodobnost musí Sony prozkoumat a zjistit, jestli něco takového hrozí. PS4 si ale podle průzkumů Sony kupují i "casual" hráči a právě tady Sony řeší, proč si ji kupují zrovna oni, a jak se tomu v budoucnu přizpůsobit.

Stačí i takováhle "blbost", která se šíří sama a je třetím nejsledovanějším videem na PlayStation kanálu na YouTube.

Že je po nových konzolí i v dnešní době masivně rozšířených smartphonů a tabletů takový hlad možná spoustu lidí překvapilo, ale když se podíváme jen na duo PlayStation 4 a Xbox One, není dominance Sony zas tak šokující. PS4 je na více trzích, zvládla marketing na výbornou, zatímco Microsoft si komunikaci zpočátku pokazil. Pomohl samozřejmě i fakt, že PS4 se dala od začátku koupit za nižší cenu bez povinné kamerky, k čemuž Microsoft s Xbox One přistoupila až relativně nedávno.

Doufejme, že Sony počáteční úspěch PS4 brzy pochopí. Nebylo by asi příjemné všechny hladové a z minulé generace připravené "hardcore" hráče brzy vyčerpat a záhy zjistit, že drtivá většina svátečních hráčů na tradiční konzole už kašle, protože si všichni hrají na tabletech a telefonech. Pořád ale jde o možný scénář - ukáže až čas. Pak už Soňákům nebude stačit cílit jen na core hráče a dělat si srandu z Microsoftu...

Nejnovější články