John Romero se pouští do nové střílečky na Unreal Enginu 5
zdroj: Romero Games

John Romero se pouští do nové střílečky na Unreal Enginu 5

20. 7. 2022 12:00 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Spoluzakladatel střílečkového žánru, studia id Software a jedna z legend herního vývoje, John Romero, má nový projekt. Pod hlavičkou studia Romero Games, jež vede se svou manželkou Brendou, pracuje na zbrusu nové střílečce.

„Jsme 100% zaměření na střílečky z pohledu první osoby, jsou to základy, na kterých jsme vystavěli své kariéry, své studio a celý žánr,“ píše se na oficiálním webu studia, kde se nově skví velká lidská lebka a hře se tam mimo jiné přezdívá „nový úsvit“.

„Náš aktuální projekt je zbrusu nová FPS pod novou, originální značkou. Romero Games na ní spolupracují s velkým vydavatelstvím za použití technologie Unreal Engine 5,“ dočteme se na webu.

Právě informace o tom, jaký engine bude Romerovic novou hru pohánět, je svým způsobem pikantní. Ve své době totiž první verze Unreal Enginu Tima Sweeneyho vznikla coby odpověď na id Tech 1, známý také jako Doom engine, na němž se John Romero v rámci svého působení v id Software samozřejmě podílel. Jeho sedmá iterace pak pohání předloňský Doom Eternal, pro svůj nový projekt si ale Romero vybral svou pradávnou konkurenci.

Mnoho dalších informací Romerovi v tuto chvíli nevypustili, a jejich oznámení tak v tuto chvíli působí víc jako náborový inzerát.

Bohužel ani devatero vypsaných pozic není na detaily o moc bohatší (snad kromě informace, že ve hře budou přítomné multiplayerové prvky) a sekce často kladených dotazů přímo říká, že na sdělování dalších podrobností je příliš brzy. „Na vláček hypování zatím schválně nenaskakujeme,“ řekla Brenda Romero webu PC Gamer.

Toto rozhodnutí dává z hlediska historie marketingových kampaní Romerových her smysl – první titul, na němž se autor podílel po odchodu z id Software, Daikatana, přepálenou až klamavou reklamní kampaní dosti utrpěl. Sám Romero říká, že tehdejší hype a následné nesplnění nerealistických očekávání poškodily na dlouhá léta jeho vztah s hráčskou i vývojářskou komunitou. 

Dosud poslední hrou studia Romero Games byla předloňská strategie z dob prohibice Empire of Sin, která příliš velkou díru do světa neudělala. Loni studio oznámilo pokračování Sigil, megawadu pro druhý Doom, jedná se nicméně o oddělený projekt. Snad Romerovým návrat k žánrovým kořenům patřičně prospěje.

Nejnovější články