Co to znamená, že Avatar: Frontiers of Pandora nebude brzděn starou generací?
zdroj: Foto: Ubisoft

Co to znamená, že Avatar: Frontiers of Pandora nebude brzděn starou generací?

26. 6. 2021 17:09 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Trailer hry Avatar: Frontiers of Pandora patřil k tomu nejkrásnějšímu z celé letošní E3. Grafika této léta vyvíjené a stejně tak dlouho očekávané hry je zkrátka dechberoucí a vděčíme za to prostému faktu – odpoutání se od staré generace konzolí.

Z marketingového hlediska se to zdá nelogické, když máte ve světě nějakých 116 milionů hráčů na PlayStationu 4 a desítky milionů hráčů na Xboxu One, zatímco konzole současné generace, tedy PlayStation 5 a Xbox Series X/S dohromady nedávají ani dvě desítky milionů…

Ale jedině tak můžete říct, že máte opravdu nádhernou a skutečně nextgenovou hru, od které zjevně můžeme očekávat velké věci. Detaily pro IGN prozradili kreativní ředitel Magnus Jansén a technický ředitel programování Nikolay Stefanov.

Výkon nových konzolí jim umožnil realizovat vizi spojenou s létáním na zvířatech zvaných banshee. Touto kratochvílí budete trávit spoustu času a vývojáři ze studia Massive Entertainment se zkrátka nechtěli smířit s tím, že byste toho ze vzduchu moc neviděli.

zdroj: PlayStation

Létání je zároveň velmi rychlé, takže bylo potřeba zajistit dostatečnou rychlost načítání objektů na scéně (tuto moc SSD disku propagoval už Spider-Man poletující New Yorkem ještě před uvedením PS5 na trh).

Díky nové generaci vstupuje do popředí také ray-tracing, s jehož pomocí tvůrci vytváří například stíny, a to klidně na vzdálenost tří až čtyř kilometrů. Ray-tracing se také stará o nové nasvícení enginu Snowdrop, které má být velkým tahákem budoucích her starající se o mnohem větší uvěřitelnost světů.

Ray-tracing ve Snowdrop enginu počítá s takovými detaily, jako kolik světla propustí mraky, či ještě úctyhodněji, kolik světla propustí takové listí a jakou barvu má takové světlo vrhat na své okolí. Nová generace vývojářům dále umožňuje lépe pracovat s tvorbou otevřených světů, kde už není takový problém se zmíněným vykreslováním objektů a můžeme tak očekávat mnohem plnější mapy s kratšími trasami od jedné zajímavosti ke druhé.

zdroj: Ubisoft

A nakonec se vývojáři pro IGN rozpovídali ještě na téma umělé inteligence, která bude zase o něco uvěřitelnější díky dodatečnému výkonu nových konzolí. Jako příklad je uvedeno běžné chování velkých zvířat, která se volně procházejí krajinou dbaje na své okolí.

Ale když je něco vyplaší, tak si tato velká zvířata nebudou hledat cestu spletitým lesem a obcházet každý jeho jednotlivý kmen. Prostě to vezmou napřímo a zanechají za sebou spoušť. Podle Alice Rendell z videa výše rozebírajícího nové možnosti enginu bude umělá inteligence nehráčských postav vyloženě uvědomělá světa kolem sebe – bude adekvátně reagovat na počasí, denní dobu a vaše činy.

Všechno to zní parádně a doufejme, že herní trh s příchodem nové generace opravdu čeká posun k ještě lepším zážitkům. Je dobré vědět, že to není jen o krásné grafice, kde je vidět dál a víc věcí najednou, ale že se hry mohou posouvat i v technických oblastech, které nejsou na první pohled tolik patrné.

Avatar: Frontiers of Pandora vyjde někdy v příštím roce na PC, Stadii, PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S.

Nejnovější články