WRC 4
Věková dostupnost

WRC 4

Články

Nedávno zrušené tvůrce Driveclub bere pod svá křídla Codemasters

Codemaster letos slaví 30. let od svého založení v roce 1986. A protože na herní firmu jde o úctyhodný věk, kterého se většina anglických studií nedožila a možná ani nedožije (viz konec Lionhead), dali si Codies s předstihem dárek. S posvěcením majoritního akcionáře z Reliance Entertainment vzali pod svá křídla britské studio Evolution, které se nedávno rozhodla zavřít Sony. Codemasters se tak po čtyřech, pěti letech ve spíše úsporném režimu rozhodli opět šlápnout na plyn a rozšířit své aktivity dál než za nové díly ve vlastních sériích F1, DiRT nebo GRID.

Best of 2013: Nejlepší závodní hra

Ustrnulý. Tak by se dal jedním slovem charakterizovat uplynulý rok z pohledu závodního žánru. Jinde to bylo o poznání veselejší, ale za virtuálním volantem to byl spíš třídní sraz po letech, při kterém si akorát všichni navzájem spočítali letokruhy. Naši semifinalisté jich mají požehnaně, protože jde ve všech případech o pokračování. Next-gen konzole sice slibovaly pár nových závodních sérií, ale třeba Driveclub byl na poslední chvíli odložen. Zbyly tak hlavně mainstreamoví oslíčci, co se otřásali kvůli zlaťákům, ale nikoliv kvůli posouvání hranic možného.

Projížďka s VW Polo R na videu z WRC 4

V průběhu příštího měsíce vyjde v pořadí už čtvrtá WRC hra od vývojářů z italského týmu Milestone, a fanoušci této motorsport disciplíny jistě doufají, že kvalita se oproti předchozím ročníkům posune o větší kus dále po všech stránkách – od grafiky, přes zvuky až po jízdní model a pocit z jízdy. Dokážu si živě představit, jak se v diskusi pod článkem objevují narážky na devět let starý titul Richard Burns Rally, který řadě hráčů dodnes slouží jako etalon kvality rallye her. Ale nedá se nic dělat, tvůrci z Warthogu už jsou dávno pod pomyslným vývojářským drnem a je třeba pracovat s tím, co je k dispozici.

Zasněžená rallye a burácení motoru v traileru na WRC4

WRC4, celým názvem WRC FIA World Rally Championship 4 se připomíná prvním pořádnějším...

Tradice se nemění: WRC hra od Milestone přijede i letos

Byl by to divný rok, kdyby se opět neobjevila závodní klasika WRC, což je všeobecně srozumitelná a všem fandům zafixovaná zkratka pro FIA World Rally Championship. Nový díl série vyjde v říjnu tohoto roku na PC, PS3, X360 a PS Vita a stojí za ním opět italští vývojáři z Milestone. Letos by mezi trumfy FIA World Rally Championship 4 mělo patřit nové a realističtější zpracování počasí, systémy reálnějšího nasvícení a hlavně nový kariérní mód.
Hodnocení
GAMES.cz
5/10