Total War: Warhammer II

Čtenářská recenze

Recenze a hodnocení mohou přidávat jen přihlášení uživatelé.

Total War: Warhammer 2

18. 4. 2018 v 17:03 - Autor: KPT 0

Hodnocení čtenáře 7/10

Total War hry mě obraly o část života, příjemně. První Shogun mě nenadchnul, ale Rome 1 a Medieval 2 byli velmi povedené. Dále nebyl čas, až nyní trochu, a nový počin: Warhammer 2. Přesun do fantasy světa přináší nové možnosti. Jak se s tím tedy Creative Assembly popasovali?

První dojmy jsou výborné. Grafika sice od dob Medievalu extra krásy nepřibrala, ale různorodost klanů, rozsáhlá mapa ne nepodobná rozložení kontinentů na Zemi, a spousta možností jsou skvělé.

Zvolil jsem Elfy a Teclise. Mám rád, když dobro vítězí nad zlem, v tomto případě nad Dark Elfy, a Skaveny. První kroky jsou náročné na mikro management. Každá chybička může zdržet o pár dalších tahů, ale brzy zabírám první provincii, posiluji armádu na maximum jednotek a rozhlížím se. V bojích je fénix skvělý, hlavně jeho bombardovací schopnosti dokážou významně oslabit protivníka. U dobývání měst stačí vyslat fénixe za hradby a počkat až se většina jednotek soupeře stáhne vzad, a na hradby se vrátí už dobyté.

Levá půlka ostrova je brzy moje, nebo ji má nakloněný klan se kterým uzavíráme alianci. Pravou polovinu terorizují na střídačku temní elfi, divoké klany a piráti. Původní spojenec zůstal se dvěmi městy a rád uzavírá konfederaci - začlenění do mé říše. Bohužel jsem nemohl dříve přispěchat na pomoc, na druhou armádu nebyly finance, respektive bych zabrzdil rozvoj všech svých měst. Postupně dobývám celý ostrov, vyjma spojených klanů a pirátů, se kterými uzavírám alianci. Hra mě baví náramně, mám 3 armády, co dál?

Jdu na sever vyhladit barbarské kmeny a postupuji na západ do země temných elfů. Hra začíná zadrhávat. Správa měst je fajn, když jich máte do 10, ale pak to je neskutečný opruz, kéž by šla alespoň zaklikat fronta. Správa hrdinů a armád také. Při zahájení rituálu se na mém území pseudonáhodně vygenerují nepřátelské armády. Zpočátku 2 slabé, později 5 plných, do toho na mě posílá 6. armádu vždy můj největší sok. Hra mě už tak nebaví. Mám ekonomickou i vojenskou převahu, ale příliš zdržuje vracení/budování armád kvůli rituálům, management rozrůstající říše, povyšování všech 20 postav a že bych měl vybírat předměty hrdinům si vzpomenu opravdu jednou za čas.

Posledních 30 tahů doklepu silou vůle. Ač mám jasnou převahu, poslední jobovka mi vypálí 3 města. Spoiler: No nic, soupeř rozprášen a místo oslavy závěrečná bitva. Bitva je docela dlouhá a středně těžká, ale po hodině vítězím, obstojný závěr, i když trochu nelogický.

Mé dojmy nejsou za 9, ale za 7, při tom stačí málo. Předat správu kolonie počítači/správci. Hrdinů by mohlo být méně, max 3-4, mágové - proboha proč si nemůžu vybrat jednoho mága a kouzla co se mi hodí? Obecně tutoriál kouzel by nebyl na škodu. Nobles a Loremasters - k čemu, v bitvě nic moc a víc mikromanagementu? Pochvala je za unikátní jednotky (wheel of death či jak se to jmenovalo byla výzva)

Hra se skvělým potenciálem, ale stejně jako Rome a Medieval nedokáží udržet zápal v druhé polovině, a místo abyste se na konec těšili, chcete to mít jen rychle za sebou, a ono se to táhne čím dál pomaleji...škoda.

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.