The Walking Dead

Čtenářské recenze

Napsat recenzi nebo přidat hodnocení.

• The Walking Dead Season 1

Windows
    24. 5. 2016 v 20:55 - Autor: Hencen 0

Hry od svého počátku ušly již dlouhou cestu. Prakticky každý je vidět posun a snaha o co největší zábavu. Postupně se zdokonaluje celkové ovládání, ozvučení, a také grafika. Pokud se však máme bavit o příběhu, můžeme u některých herních sérií sledovat naopak sestupnou tendenci. Napsat logický a smysluplný děj totiž není vůbec snadné a vývojáři často vrhnou své úsilí do něčeho úplně jiného a na tento důležitý prvek nekladou až takový důraz. I tak se nicméně najdou studia, která se uchopit brk nebojí a umí vytvořit napínavý a hlavně uvěřitelný příběh. Mezi mistry svého oboru určitě patří studia Naughty Dog (The Last of Us), Irrational Games (série Bioshock) a v neposlední řadě Telltale Games.  Hola hola, mrtvák volá! Tento bezesporu talentovaný tým započal svou činnost v roce 2005. Do paměti širší veřejnosti se však název studia dostal až roku 2012, kdy vyšel cenami ověnčený titul The Walking Dead. Já (ostuda) se k němu dostávám až teď s menším zpožděním, to ale nemění nic na faktu, že jsem se nesmírně bavil a svět, v němž vstávají mrtví, mě do sebe okamžitě vtáhl . Protože jsem čtenář komiksu od Roberta Kirkmana, vstupoval jsem do těchto vod s vědomím, čeho všeho je postapokalyptický svět schopen. Nečekané úmrtí důležitých postav jsou na denním pořádku, vnitřnosti létají vzduchem a rozhovory mají šťávu jako naložené vepřové. Tento popis nesměřuje pouze k předloze od amerického génia, ve výsledku se dá naroubovat i na samotnou hru. Zvítězíš nebo zemřeš Pokud jste o univerzu Živých Mrtvých aspoň něco slyšeli, zajisté víte, že se s krví a useknutými hlavami zrovna dvakrát nešetří. Akce si vždy užijete mírou vrchovatou, ještě důležitější roli ale hrají psychika a vztahy mezi přeživšími. Adventura The Walking Dead je na tom (nečekaně) úplně stejně. V kůži Leeho, narazíte na malou holčičku Clementine, o kterou se budete v průběhu hry starat. Je neuvěřitelné jak se postupem hrou jejich chování mění. Všude okolo zuří nákaza, bezpečné místo prakticky neexistuje a lidé začínají ukazovat svou pravou tvář. Jen se zkuste zamyslet, co byste dělali, kdyby se z vašeho života vytratilo všechno, co máte rádi a těžké volby typu "co si zítra vezmu na sebe?" změnily na "zastřelíš ho ty nebo já?". Lidé v nebezpečí začnou páchat třeba i ty největší zvěrstva, jen aby se měli možnost nadechnout i příštího dne. Není tedy žádným překvapením, že se z učitele historie stane úplně jiný člověk, který se nebojí uchopit pistoli a vykonat spravedlnost. Čas nezastavíš Přežívat sami v bezútěšném světě pouze za doprovodu vyděšené osmileté dívky nebudete dlouho. Rychle narazíte na partu rozličných lidí, s nimiž se postupně sžijete. Setkáte se s různými členy, kteří si na vás udělají vlastní obrázek. Zavděčit se všem je nesmírně složité a rozhodnout se, jestli zachráníte tu či onu postavu, je ještě těžší. Při klasické konverzaci si vybíráte většinou ze tří odpovědí. Někdy se však naskytne nabídka neodpovídat. I ta může mít za následek změnu vztahu s danou osobou. Nedivte se pak, že vám potom ve vyhrocené situaci nedá oporu nebo třeba naopak zachrání krk. Rozhovory bez časového limitu jsou pohoda. Nastanou nicméně chvíle, kdy bude potřeba se během několika málo vteřin rozhodnout a učinit tak velmi obtížný krok, který zpátky už jednoduše nevrátíte. Není cesty zpět   Vaše volba se možná neprojeví ihned, avšak dříve nebo později její následky vyjdou na povrch a to buď pozitivně či negativně. Jednotlivé postavy totiž mají paměť jako hrom a dokážou si vzpomenout na událost, která se stala o několik kapitol (hodin) nazpět. Hlavní proud příběhu mají nicméně všichni hráči stejný. Některé postavy opustí svět tak či tak, lišit se však může to, jakým způsobem se to stane. Vzít na svá bedra nelehký úkol a zastřelit vlastní rukou pokousaného člověka, není stejné jako zabíjet v Call of Duty a věřte, že se vám budou hlavou honit myšlenky, zda jste udělali vůbec správnou věc ještě dlouho poté. Na konci každé kapitoly následuje shrnutí nejzásadnějších událostí a rekapitulace vašich voleb. Je někdy až s podivem, v jak malém procentuálním zastoupení se nachází právě vaše rozhodnutí a kolik hráčů učinilo jinak. Klik sem, klik tam Jelikož se The Walking Dead řadí mezi adventury, nemohou zde pochopitelně chybět charakteristické prvky tohoto žánru. Míst na prozkoumávání není mnoho, spíše slouží jen jako malinká zastávka mezi dalšími návaly dialogů. Podobně je tomu i u hádanek. Svou složitostí potrápí jen sporadicky, nicméně na druhou stranu se nestane, že byste se někde zasekli na dlouhou dobu. Příběh odsýpá opravdu pěkně, postavy přicházejí a odcházejí a Lee společně s Clementine se stávají nerozdělitelnou dvojkou.  Největším problémem hry se bohužel stává grafická kvalita. Komiksová stylizace postav je ještě solidní, ale zaměříte-li se na pozadí scény, asi dvakrát potěšeni nebudete. Úroveň se pohybuje někde okolo roku 2006 (Oblivion), což na některých místech dosti zásadně kazí herní zážitek. Společně s tímto jdou ruku v ruce i animace postav. Při klasickém rozhovoru to moc nepocítíte, jakmile se ale začnou postavy krkolomně pohybovat, klesne prožitek hraní o stupeň dolů. I přes zmíněné nedostatky jde o výbornou hru s ještě lepším příběhem a těch řekněme 11 strávených hodin určitě postrádat nebudete. Příběh Clementine a Leeho se tak může bez větších okolků postavit po bok černobílého Ricka Grimese, kvalitu v žádném případě nepostrádá. celá recenze

Hodnocení čtenáře 8/10

• Po spíše humornějších (a přeci jen adventurněji pojatých) sériích se tvůrci z Telltale pustili do epizodického interaktivního filmu na základě licence známého televizního seriálu The Walking Dead. Jinak si první sezóna ponechává spoustu známých znaků - epizodickým pojetím začínaje a tentokráte ne tak častými QTE Eventy konče. Dílo se navíc ještě více přiblížilo pojmu interaktivní film, klasických adventurních částí ubylo. Všechno je ale kompenzováno špičkově zpracovaným příběhem, kvalitně napsanými dialogy, propracovanou psychologií postav i celkovou atmosférou celé hry. Oproti předchozím dílům navíc ubylo nudných QTE eventů. Navíc tvůrcům vyšla i sázka na emotivní spojení drsňák+malá holka. Jediné, co mě zklamalo, tak že hra sice reaguje na chování hráče a v některých místech je příběh hodně rozvětvený, tak pro samotné finále je rozhodování úplně jedno, protože přežijí jen ti, u kterých to chtěli tvůrci. Druhým mínusem je pro mě právě epizodický formát, nedovedu si představit hrát tohle skutečně po epizodách a čekat dva tři měsíce, než vyjde nový díl. Když se ale hraje celá série pohromadě, je to jedinečný umělecký i hráčský zážitek. celá recenze

Hodnocení čtenáře 9/10

• Jak to všechno začalo

Windows
    8. 2. 2014 v 18:02 - Autor: BultCZ 0

Jistě všichni známe seriál The Walking Dead, ale známe i hru? o to se postarala herní vývojářská skupina Telltale Games. The Walking Dead vypráví příběh o odsouzeným vězni který spáchal dvojnásobnou vraždu své ženy a senátora. Dělá to z něho špatného člověka?. The Walking Dead se odehrává behěm komatu Ricka Grimese. Nicméně se ve hře objeví pár míst ze seriálu, jako je Hershelova farma, pak i nadále postavy jako je Hershel Green,Glenn Rhee. Jako hlavní hrdina se vám představí odsouzený vězen Lee Evereet který je na cestě po dálnici Atlanty do vězení. Dějová nudná linka 1.epizody : Když jsem hrál první epizodu této skvělé hry tak jsem se vážně ale vážně u některých sekvencí nudil nehorázné blafání mezi postavamy a sem tam pár akčních scén mi přišly ale fakt zbytečné. Verdikt Kvalitně napsané, kvalitně nahrané. Dobře stravitelné pro lovce příběhů, hardcore pařan se ale uzívá k smrti. celá recenze

Hodnocení čtenáře 9/10

• (obsahuje spoilery) Zavřen v policejním autě s želízky na rukou. Velký hřích, promarněná láska a nulové vyhlídky na to opět vést normální život. Přesto se však něco změní: jako ranou z čistého nebe právě v tuto chvíli celá civilizace upadá do krize těch nejtvrdších možných parametrů. A náš zločinec z toho těží – avšak žádným rabováním nebo násilnostmi, to by bylo pro hluboké drama příliš laciné téma. Hříšníkovi se do cesty připlete dítě a ve všeobjímající choré atmosféře se rozhodne, že mu, resp. jí vytvoří rodinné přístřeší. Možná trochu podbízivé téma si na hráče tvůrci z amerického studia TellTale Games nachystali ve své dosud jednoznačně nejúspěšnější hře The Walking Dead, avšak ono to náramně funguje. Minimálně do první dohrávky všech pěti episod, na které je hra rozdělena. A protože o principech a obsahu hry samotné toho bylo řečeno/napsáno již hodně, tak bych zde raději místo klasické recenze rozebral v několika málo bodech své vlastní pocity, které ve mě dílo po dohrání vyvolalo. 1. První sezóna ukázala, jak moc důležité pro příběhy obecně je, aby končily šťastně. Vždy jsem snil o příbězích, které nekončí dobře a snad jsem i takové v některých filmech či knihách našel, ovšem závěr The Walking Dead byl se svou depresivitou postaven ještě o level výš, než o čem jsem kdy snil či kdy viděl/četl. Není mi ani měsíc po dohrání příjemné na vyvrcholení v tomhle stylu pomyslet, sevře se žaludek a je mi divně – co si z tak neuvěřitelně těźkého díla mám mám vlastně odnést? 2. Hru mám chuť dohrát znovu, jinak, dospět ke konci, který by mě obšťastnil (tj. přežít s oběma) – ono to však nejde. Nelze měnit podstadné věci, nelze činit děj-měnící rozhodnutí. Je frustrující jen na to pomyslet, projít si totiž oním peklem znovu s vědomím, že vše skoční nakonec stejně, to je úkol pro masochisty. 3. Štve mě, že v konceptu, v jakém hra funguje, se v závěru nezobrazila žádná statistika vztahu s ústřední dětskou postavou. 4. Jímá mě skutečnost, že hudba může opravdu přenášet. www.youtube.com/watch?v=exJoRBSyWTU 5. Absence finálového „I love you“ (aspoň v mém scénáři) je děsivá a vpravdě bolestná. Přes to všechno, co v rozhovorech můžete ovlivnit, říct různě, nebo naopak neříct vůbec, je toto na první pohled tristní. Avšak lze pochopit, že na to ani jedna strana neměla sílu. Zjevně to lze brát jako další a poslední přilití oleje to žáru výjimečné reálnosti, jakou hra po většinu času oplývá. 6. Silnější vztah s ústředními postavami jsem v žádném jiném dramatickém díle neměl. Otázkou je, jestli je toto náčrtek budoucnosti herního byznysu, nebo toho filmového? Každopádně platí: nejfilmovější hra, kterou jsem kdy hrál; nejinteraktivnější film, jaký jsem kdy viděl (resp. jediný interaktivní; se starým českým Kinoautomatem osobní zkušenost nemám, ale věřím, že oproti The Walking Dead to byl velice slabý čajíček). --- K mému hodnocení: pokud by vás zajímalo, proč zrovna 8/10, nemohu jinak, než odkázat na sumář z oficiálního fóra TellTale (viz odkaz níže), s nímž se prakticky plně ztotožňuji. www.telltalegames.com/forums...tcount=8 celá recenze

Hodnocení čtenáře 8/10

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.