Tvůrci Need for Speed končí, co s ním bude dál?
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Need for Speed končí, co s ním bude dál?

22. 12. 2008 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

I to nejchutnější jídlo se při každodenní konzumaci za nějaký čas přejí. Který recept pro opětovné pošmáknutí si volí EA?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva I to nejchutnější jídlo se při každodenní konzumaci v neměnné podobě za nějaký čas přejí. Ten čas právě teď nastal, po nepřesvědčivých prodejních výsledcích, jimž se u každoročního evergreenu vydávaného ponejvíce z povinnosti nedá vůbec divit. A po vlažném přijetí posledních dvou dílů Need for Speed u kritiků (loňského ProStreet a letošního Undercover), rozhodlo se vedení Electronic Arts v rámci nezbytných úspor kompletně zrušit jejich líheň.

Studio EA Black Box, nedávná výkladní skříň tohoto vydavatele s přibližně 400 zaměstnanci, kteří sídlili v krásné a také nepochybně drahé výškové budově v samotném centru Vancouveru, převzalo sérii NFS pod svá křídla v roce 2002. Má na svědomí všechny díly od Hot Pursuit 2 do současnosti, tj. Underground, Underground 2, Most Wanted a komerčně nejúspěšnější Carbon. Jejich labutí písní se koncem ledna stane konzolový Skate 2.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Dřívější úniky naznačovaly, že by zánik EA Black Box měl znamenat i konec série Need for Speed nebo alespoň její dočasné uložení k ledu. Ale to by samozřejmě nebyli EA. V páteční tiskové zprávě uvedli, že nespecifikovaná část vývojářského týmu a přidružené herní série (myšleno NFS a Skate) se pouze přesunou nedaleko do mnohem většího kanadského studia EA ve městě Burnaby. Vysvětlují to ekonomickou krizí, kvůli níž bylo také upuštěno od otevření další pobočky EA v oblasti Vancouveru, a především nižšími než předpokládanými tržbami v podzimní sezoně, kvůli čemuž propustí ne 600, ale rovnou 1000 zaměstnanců v devíti svých studiích. Jinými slovy, tímto zdůvodněním se spláchla ta nezbytná potřeba vdechnutí nového impulsu do postupně sebe-požírající série Need for Speed. Ostatně prezident EA letos přiznal, že její tvůrce příliš ždímali a zabíjeli tím kreativitu.

Co asi tak bude dál? Řadoví programátoři a grafici klidně mohou do budoucna zůstat totožní co v EA Black Box, jen se z těch tří dosavadních týmů (díky nimž byli schopni vydávat pokračování každý rok) údajně vytřídí ti nejlepší a ostatní budou nejspíš odejiti, od čehož si mají šéfové slibovat větší návaznost jednotlivých dílů na sebe, byť za cenu delších odstupů. Pravděpodobně je pod EA Canada povede někdo úplně jiný, s odlišným přístupem a designem, ale i kdyby ne, prezentování faktu o nastalé změně se pak bude hodit marketingu při komunikaci navenek o proběhnuvším "restartu série". Každopádně propouštění, stěhování do Burnaby a tamní začlenění po bok tvůrců sérií FIFA či NHL nějakou dobu zabere, takže by bylo bláhové čekat od nich nové NFS hned v roce 2009. A do té doby je potřeba výpadek dojné krávy nějak vyřešit, že...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Anonymní zvěsti od zaměstnance EA, jehož jiné informace se v minulosti potvrdily, v kontrastu s výše uvedeným hovoří o vcelku očekávaném přesunu série NFS do britského studia Criterion Games (vlastní je EA), k tvůrcům arkádově-bláznivého Burnout Paradise. Dle něj by asi měli použít vlastní engine (z Burnoutu), nikoliv ten neustále dokolečka recyklovaný od EA Black Box, což zní slibně. Ale zase to protiřečí našim zprávám od věrohodného zdroje, dle nějž to s příštím dílem NFS má být úplně jinak, že to většinu z vás potěší a zároveň velice zaskočí - něčím, na co by málokdo dokázal vůbec pomyslet. Nicméně ladí to s dlouhodobou politikou EA stahovat k sobě ty nejlepší tvůrce v herním průmyslu, viz např. spolupráce s id Software (Rage) nebo Valve (Orange Box). Jisté je však jedno: série Need for Speed se v budoucnu HODNĚ změní a to je jedině dobře.

zdroj: Kotaku, Joystiq, 1UP, homepage, vlastní

jd

Nejnovější články