Restrukturalizace se nejvíce dotkne projektů dosud neoznámených, stejně jako technologií, frekvence vydávání her a možná i jejich obecného zaměření. „Herní průmysl se v posledních letech neskutečně změnil. Čelíme skutečnostem, které vyžadují jak evoluci studia, tak zároveň přeorientování se na vydávání menšího počtu lepších her v menších týmech,“ napsal v tiskovém prohlášení šéf Telltale Pete Hawley.
Neméně důležitá je také informace o plánovaném posunu interního vývoje směrem k „ověřeným technologiím, které nám umožní rychlejší inovace a společně s novými partnery dostanou hry k novému publiku.“
Není žádným tajemstvím, že v Telltale nejsou po technické stránce schopní držet krok s dobou už řadu let. Toporné pohyby postav, zoufalé animace obličejů a leckdy špatná optimalizace jen hází klacky pod nohy většinou kvalitnímu scénáři, břitkým dialogům a vůbec dobře napsaným postavám a scénám.
zdroj: Archiv
Těchto nedostatků si je očividně vědomo i samo studio, které sice žádnou novou technologii nejmenuje, ale nebylo by žádným překvapením, kdyby nakonec skončilo u Unity, Unrealu, či jiného podobného enginu. V něm pak budou Telltale moct mnohem snáze portovat své budoucí hry na všechny možné platformy včetně Switche či virtuální reality.
Jakkoliv je to pro devět desítek zaměstnanců a jejich rodiny špatná zpráva, nejde se ubránit dojmu, že byl takový krok potřeba už několik let. Telltale v poslední době vsadili na velké mainstreamové značky v čele s Batmanem, Game of Thrones, Minecraftem, nebo Guardians of the Galaxy, jenže ne vždy jim všechno klapne.
Vzpomenout můžeme například na nepříliš povedený a dnes snad už zapomenutý Jurassic Park, nebo naopak velmi dobré, ale neúspěšné Tales from the Borderlands. Telltale v současné době pracuje na dalších sezónách Batmana, Minecraftu a The Walking Dead, zatímco ve stavu oznámení jsou další sezóny pro The Wolf Among Us a Game of Thrones.
Ty jsou ale momentálně pozastaveny, a není jisté, jestli jen čekají na nové technologie, nebo zda jde o něco vážnějšího. Snad z toho všeho na konci vzejde modernější a flexibilnější Telltale, která dokáže nejen držet krok s dobou, ale ještě tempo chůze ve svém žánru i určovat. Leckdo by totiž mohl namítnout, že hry jako Life is Strange dokázaly epizodický přístup typický pro Telltale využít lépe a zajímavěji, než se to daří původním tvůrcům.