Šéf THQ čeká, že se velké firmy budou muset přizpůsobit
zdroj: tisková zpráva

Šéf THQ čeká, že se velké firmy budou muset přizpůsobit

13. 7. 2011 17:35 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Na jedné straně růst, na druhé čím dál rozhrkanější, křehčí ekonomika a úspěch projektů, které „za babku“ vydělávají miliony denně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podle šéfa THQ, Briana Farrella, se budou muset velké společnosti přizpůsobit změnám v herním průmyslu a začít se chovat jako kdyby byly znovu na počátku svého podnikání. Jinak prý nemusí přežít. Že přehání? Jak jinak, než adaptováním na nové trendy jde nazvat dnes oznámená bomba, jíž je zakoupení PopCapu ze strany Electronic Arts?

I THQ se bude přizpůsobovat a jejich mobilní divize by měla mít navrch před handheldovou. „Handhledový trh si najde své publikum, ale nebude tak velké kvůli konkurenci ostatních systémů. To, co nám říká trh je fakt, že spotřebitelé chtějí rychle přístupnou mobilní zábavu, nemusí být nijak zvlášť složitá a hluboká“. Což je bohužel pravda, na mobilních plaformách uvidíte padesát lidí s Angry Birds na jednoho s trochu složitějším RPG a dle toho jich i příslušné množství v nabídce najdete, tedy málo.

Farrell samozřejmě neříká, že končí velké hry, to by sotva THQ investovalo do titulů jako je WH40K: Space Marine nebo Saint´s Row: The Third. Nicméně jasně varuje, že trh čekají velké změny a to i do té míry, že možná další generace konzolí už nebude soustředěna na vyšší výkon, ale spíše na větší přístupnost a interakci s hráčem. Tomu na druhou stranu odporují velké zisky multiplatfromních titulů, které si firmy nebudou moci dovolit.

Každopádně má ale Farrell pravdu v tom, že si dnes může být málokdo jistý a je třeba postupovat opatrně, ale ambiciozně. Herní dimenze se budou rozšiřovat a kromě tradičních her zde budou sociální, mobilní, casual, pohybové... a příznivci každé z těchto platforem musí doufat, že ta jejich nezanikne. Vzhledem k současnému trendu nárůstu zisků z levných aplikací a free-to-play modelu v součinnosti s finančním úspěchem velkých titulů podpořených marketingem, se snad bát nemusí nikdo. Na druhou stranu, umíte si představit, co by se stalo, kdyby opravdu výrazně finančně selhala nějaká hra ze série Call of Duty?

Nejnovější články