Rein tam při svém povídání prozradil, že next-gen konzole se nových obchodních modelů bát nebudou, a tak můžeme počítat se spoustou free to play her, mmo her, mikrotransakcí, DLC a podobných věcí. Když moderátor diskuze Reina zastavil a řekl, že to sice teď říkají, ale ještě potřebujeme nějaké důkazy, tak Rein odvětil: “No říkám vám to já. To je to, co oni tvrdí vývojářům.”
Stávající konzole schytaly na konferenci od Andrew Oliviera (nedávno zkoušel na Kickstarteru Dizzyho, neúspěšně) trochu kritiky kvůli tomu, že se nebyly schopné vyvinout rychleji - sice jsou na nich teď naprosto běžné patche a DLčka, ale MMO nebo free to play hry abyste na konzolích lupou hledali. A stejně byste toho moc nenašli.
Je ale obecně známo, že za to nemůžou ani tak vývojáři, jako spíš docela nepřátelské pravidla a podmínky zejména Microsoftu. Spousta indie vývojářů si například stěžovala na to, že vydání patche na konzolovou verzi hry stojí nemálo tisíc dolarů (někdy až desítky tisíc), což si spousta z nich nemůže dovolit. Takový systém pak logicky není pro free to play hry, nákupy přímo v aplikacích, ani mmočka vhodný, protože by se vývojáři nedoplatili.
Rein ještě krátce před prozrazením free to play a IAP modelu naznačil, že se nové konzole budou snažit udělat všechno jednodušší. Především z Googlu a Applu by se prý měli výrobci konzolí poučit v tom smyslu, aby to bylo všechno v cloudu, jen přijdete k libovolnému Xboxu, přihlásíte se a všechno tam máte, nebudete muset řešit DVDčka/Blu-raye apod. “Myslím, že mohou hraní udělat mnohem pohodlnější a pak, alespoň podle mě, budete víc hrát, když to bude pohodlnější. To pro mě udělaly tablety,” řekl na konferenci Rein.
Snahu a pohodlnější hraní už jasně předvedla Sony, když při představení PlayStation 4 ukazovala funkce jako zapauzování hry a okamžité obnovení, možnost hraní už během stahování, automatické stahování patchů na pozadí a další věci, které bychom už dnes měli považovat za samozřejmost. Něco podobného se také očekává od nového Xboxu, stejně jako nové obchodní modely.