Kassandra, nebo Alexios? Volba pohlaví v Assassin's Creed Odyssey překvapila i vývojáře
zdroj: tisková zpráva

Kassandra, nebo Alexios? Volba pohlaví v Assassin's Creed Odyssey překvapila i vývojáře

18. 12. 2018 18:00 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Assassin’s Creed Odyssey je historicky prvním dílem v sérii, kde si na začátku můžete vybrat ze dvou postav, které se mimo své pohlaví v hratelnosti ničím neliší. Kassandra je oficiálně kanonická a s jejím protagonismem se bude počítat v dalších dílech, takže zdobí většinu propagačních materiálů, u hráčů přesto podle všeho vyhrává Alexios.

Šéf vývoje Scott Phillips v rozhovoru pro časopis Game Informer uvedl, že během hráčských testů před vydáním byly poměry relativně vyrovnané. Ke konci se dokonce zdálo, že je Kassandra favoritkou a přehoupne se přes polovinu, což odpovídá i tomu, že se Ubisoft rozhodl z ní udělat titulní hrdinku.

Proto prý většinu týmu překvapilo, že statistiky po vydání tomu neodpovídají. Za Alexia totiž hrají dvě třetiny hráčů, na Kassandru zbývá zhruba 30 %. Osobně jsem tím překvapená nikoliv z nějakých genderových pohnutek, ale spíš proto, že je mi Alexiův dabér vrcholně nesympatický a i v mém okolí si většina lidí vybrala na hraní Kassandru. Sociální bubliny v praxi.

zdroj: Archiv

Výzkumy z posledních let přitom tvrdí, že hráčky už tvoří polovinu hráčské populace. Průzkum na The Guardian dokonce uvádí, že jich je celých 52 %, statistika ovšem bere v potaz hraní na chytrých telefonech a ženy obecně dávají přednost hříčkám jako Candy Crush a vědomostním hrám.

Data z Quantic Foundry uvádí, že nejvíce hráček můžete potkat ve světech MMO, kde je jich skoro 40 %, nicméně u západních RPG a další tříáčkové produkce, kam se vejde i Assassin’s Creed, tvoří jen přibližně čtvrtinu hráčské základny.

Na druhou stranu, že si třetina hráčů vybrala Kassandru, ještě nutně neříká nic o pohlaví jich samotných. V obecném povědomí nicméně zůstává zakořeněno, že si hráči vybírají spíše postavy, se kterými se osobně snáze identifikují, mají-li na výběr.

Může to tak být překvapením pro Ubisoft, poněvadž si odporují poměry z testů před vydáním a po něm, ale dá se očekávat, že testovací skupiny nebudou úplně věrně odrážet celou hráčskou populaci.

Nejnovější články