Šéf vývoje Scott Phillips v rozhovoru pro časopis Game Informer uvedl, že během hráčských testů před vydáním byly poměry relativně vyrovnané. Ke konci se dokonce zdálo, že je Kassandra favoritkou a přehoupne se přes polovinu, což odpovídá i tomu, že se Ubisoft rozhodl z ní udělat titulní hrdinku.
Proto prý většinu týmu překvapilo, že statistiky po vydání tomu neodpovídají. Za Alexia totiž hrají dvě třetiny hráčů, na Kassandru zbývá zhruba 30 %. Osobně jsem tím překvapená nikoliv z nějakých genderových pohnutek, ale spíš proto, že je mi Alexiův dabér vrcholně nesympatický a i v mém okolí si většina lidí vybrala na hraní Kassandru. Sociální bubliny v praxi.
zdroj: Archiv
Výzkumy z posledních let přitom tvrdí, že hráčky už tvoří polovinu hráčské populace. Průzkum na The Guardian dokonce uvádí, že jich je celých 52 %, statistika ovšem bere v potaz hraní na chytrých telefonech a ženy obecně dávají přednost hříčkám jako Candy Crush a vědomostním hrám.
Data z Quantic Foundry uvádí, že nejvíce hráček můžete potkat ve světech MMO, kde je jich skoro 40 %, nicméně u západních RPG a další tříáčkové produkce, kam se vejde i Assassin’s Creed, tvoří jen přibližně čtvrtinu hráčské základny.
Na druhou stranu, že si třetina hráčů vybrala Kassandru, ještě nutně neříká nic o pohlaví jich samotných. V obecném povědomí nicméně zůstává zakořeněno, že si hráči vybírají spíše postavy, se kterými se osobně snáze identifikují, mají-li na výběr.
Může to tak být překvapením pro Ubisoft, poněvadž si odporují poměry z testů před vydáním a po něm, ale dá se očekávat, že testovací skupiny nebudou úplně věrně odrážet celou hráčskou populaci.