Expanze k Fallout: New Vegas byly silně limitovány v dabingu
zdroj: tisková zpráva

Expanze k Fallout: New Vegas byly silně limitovány v dabingu

10. 10. 2012 11:13 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Asi byste to nepoznali, protože většina DLC k velmi povedenému Fallout: New Vegas byla zábavná a úspěšná.

A na první pohled i přiměřeně ukecaná. Ale jak se Chris Avellone svěřil, Bethesda na studio uvalila dost brutální limit 10 tisíc řádků dabovaných dialogů na všechna DLC. Dohromady. Důvod byl jasný – nenafukovat rozpočet. A to opravdu není moc, protože takový Fallout 3 měl 40 tisíc řádků a GTA IV dokonce 80 tisíc. Takže 2500 řádků na jedno DLC vypadá směšně málo.


Podle Avellona se tedy musel tým stát efektivním a samozřejmě velmi vynalézavým. „K jednomu triku se přiznám. Měli jsme omezený počet řádků a tak jsme začali dělat některé hlavní postavy němé. Takže dělaly třeba gesta rukama, používala znaky a nebo měla nějaký nemluvený text. Jen to nám umožnilo to zvládnout“.

Pro udržení malého rozpočtu prý bylo nutné udělat výjimečnou přípravu ještě před natáčením jednotlivých replik ve studiu, protože čas ve studiu stojí peníze. Herci tak dostali velice rozvinuté scénáře, kde byla popsána intonace a různé detaily, aby se vše natočilo co nejrychleji a nejpřesněji. Aby nebyl čas se nad něčím zastavovat, diskutovat o tom a sledovat, jak bezcílně odtékají dolary. Samozřejmě, došlo na změny textu během dabingu samotného, ale prý to nebylo časté a taktika slavila úspěch. Bylo tedy třeba žonglovat se slovy, snažit se na co nejmenším prostoru říci co nejvíce, dobře postavy charakterizovat za použití co nejméně vět.

Problém byl i v tom, že Bethesda má systém kontroly scénáře a dialogů, kdy se po dva týdny pečlivě kontroluje text, zda vše dává po dialogové stránce smysl, nejsou tu chyby a jakékoliv renoncy. Včetně takzvaných štěků, což jsou věci, které postavy říkají v rámci třeba boje v reakci na něco, tedy mimo dialog. Těch má prý každá postava mezi třiceti a padesáti a ano, počítají se do celkového poštu 10 tisíc řádků.

Jak je vidět, vývoj her není žádná sranda, protože peníze jsou logicky až na prvním místě. Limity budou nastavované asi všude a jako ve všech podobně tvůrčích odvětvích zde bude neustálý střet muže (ženy) s myšlenkou a muže s peněženkou. A zlobit se nemůžete ani na jednoho, protože ani bez jednoho z nich by výsledný produkt nevznikl.

Nejnovější články