CitizenCon 2949: Jak vypadá budoucnost Star Citizenu?
zdroj: tisková zpráva

CitizenCon 2949: Jak vypadá budoucnost Star Citizenu?

28. 11. 2019 12:30 | Téma | autor: Mars Vertigo |

Nejočekávanější akce fanoušků momentálně stále nejambicióznější hry pod sluncem se odehrála minulý víkend pod chmurným nebem manchesterským. Chmury však v žádném případě nedoprovázely natěšené fandy, jimž se v prostorách konvenčního centra dostalo zas po roce řádného sousta jejich oblíbené vesmírné krmě. Star Citizen urazil za poslední rok kus cesty a díky CitizenConu už i přesně víme, jak jej Chris Roberts a jeho parta hodlají zakončit a co nás s velkou pravděpodobností čeká rok příští.

Jedním z největších milníků letošního roku se bezesporu stal střídavý vývoj (staggered development), díky kterému je nyní možné očekávat obecně střízlivější a tím pádem i realističtější plány pravidelné vývojářské čtvrtletky.

CitizenCon rovněž odzátkoval tradiční herní event v podobě designérského expa, tedy možnosti si každý den zdarma vyzkoušet lodě a vozidla postupně všech in-game výrobních značek. Tato dvoutýdenní akce je přístupná všem bez ohledu na to, zda jste do hry již investovali nějaký peníz, či zatím jen koukáte opodál.

Hodinová slast

Víkendový program byl, jak již bývá zvykem, pestrou paletou panelů, diskuzí a předváděček. Z těch se určitě nejvíce vyšvihla hodinová hratelná ukázka s jevištním komentářem demonstrující novinky prosincové aktualizace 3.8 za doprovodu vzrušeného výskání a hlasitého potlesku z hlediště.

Demo mimo jiné představilo nový druh rozvětvené mise se stealth prvky, která se odehrává na povrchu zbrusu nové sněhem zaváté planety Microtech, jejíž vlastnictví si nárokuje technologický mega-korporát téhož jména. Krom toho se v ukázce mihla i dvojice nových plavidel, obří průzkumné plavidlo Anvil Carrack a jeho výsadkový člun s krátkým doletem Pisces. Také jsme mohli nahlédnout do hlavního komerčního sídla společnosti v New Babbage, odkud se jsme se ve výsadkové lodi společně vydali infiltrovat vzdálený výzkumný komplex.

Během celé operace jste mohli zaznamenat spoustu vděčných detailů a herních prvků, z nichž některé si budete moct na vlastní kůži zažít již zhruba za měsíc, a to včetně první várky dynamického počasí. To v demu reprezentoval zuřící blizard, který nejenže značně snížil viditelnost, ale zároveň i teplotu. Extrémnímu chladu musel čelit nedostatečně oděný hráč prchající ze základny s ukradenými daty. Počasí bude s přibývajícími updaty hrát stále větší a větší roli a ne každá výstroj bude schopná ustát dané klimatické podmínky planet a měsíců.

Další lahůdkou prezentace byly objemové mraky, a to nejen planetární, ale také v podobě vesmírné mlhoviny.

Interstellar

Krom atmosférických, fyzikálních a dalších grafických detailů jsme mohli nahlédnout na to, jak bude vypadat například omráčení nepřátel bez použití zbraní a prohlédnout si další z řady funkcí univerzálního Omnitoolu či nově zpracované ovládací panely výtahů.

To nejlepší však přišlo v samotném závěru, kdy se Carrack po úspěšném úniku přesunul skrz mlhovinu k historicky vůbec první skokové bráně červí díry vedoucí do sluneční soustavy Pyro. Na rozdíl od valné většiny her není průlet hyperprostorem červí díry není jen jakási pasivní podívaná – hráč musí v rámci minihry udržet plavidlo na vytyčené trajektorii. Nešikovné manévrování totiž může skončit v lepším případě poškozením plavidla a v tom horším ztroskotáním uprostřed hlubokého neznámého vesmíru daleko od jakékoli civilizace.

MMO na obzoru

Na závěr programu CitizenConu si vzal slovo opět Chris Roberts a rozpovídal se o tom, jak bude v dohledné době probíhat jeho cesta za naplněním snu o gigantickém sandboxovém vesmírném MMO. Jedním z klíčových pilířů nezbytných k uskutečnění této vize je technologie zvaná Server-Side Object Container Streaming (SOCS), jejíž první iterace přichází s alfou 3.8.

SOCS má na starost dynamické načítání a zaznamenávání nejrůznějších předmětů, s nimiž operovali hráči na nejrůznějších místech ve vesmíru. Zatím tedy pouze v rámci serveru a dané hry, ale později už napříč servery a relativně trvale, takže nebude problém si někde na vzdálené planetě pod kámen zašít nějaký osobní poklad. Popravdě bych se nedivil, kdyby se v pozdější fázi rozmohla i jakási virtuální variace na vesmírný geocaching.

Server samozřejmě sám udá daným předmětům prioritu a délku životnosti, aby se vyhnul spamování odpadu. Takže vystřílené nábojnice určitě nebudou mít stejnou životnost jako pečlivě ukrytá láhev vesmírného šnapsu.

Snad ještě důležitější pro nadcházející aktualizaci a přerod Star Citizena v regulérní MMO je tzv. Platform Persistence. Ta zajistí, že si databáze napříč servery bude od aktualizace 3.8 pamatovat stav vašeho konta, hangáru a inventáře. Vaše konání tak konečně bude dlouhodobě smysluplné. Ale stále jde pouze o alfu a přechod do bety bude pravděpodobně znamenat nezbytný wipe.

zdroj: Archiv

Vstříc společenstvům

Roberts dále do příštích dvou patchů slibuje přidat vylepšení sociální interakce, především v rámci technologií VOIP a FOIP včetně speciálních misí pro více hráčů, aby vznikal čím dál tím větší smysluplný prostor pro větší posádky v rámci jediného plavidla.

Robustnější mise by měly přijít s vícevrstvou strukturou, podobně jako jsme viděli v demu a také s mnohem větší účastí AI – a to i na vaší straně. Aktualizace 3.8 by měla například obsahovat misi se záchranou rukojmích na palubě vesmírného Titaniku.

Mise mají v budoucnu obsahovat i jiné než tradiční prvky (zabij, dones) či tzv. proti-mise, které emulují PvP prostředí. Nově má krom stealth misí dojít také na úkoly zahrnující AI parťáky, logické hádanky anebo třeba i výslechy.

Mírným zklamáním je, že technologie Server Meshing se nejspíše nedočkáme ani v roce 2020. Tato momentálně vyvíjená síťová technologie by měla zajistit, že se už nebudeme muset mačkat na jediném přecpaném serveru s dalšími 49 hráči, ale plynule setkávat v určitých lokalitách se stovkami až tisíci hráči najednou. Tedy něčím, čeho je dnes z velkých MMO víceméně schopna pouze EVE Online v rámci jediného serveru, za což však platí tvrdou daň v podobě nezbytné časové dilatace.

V kriminále jako doma

Na závěr jsem si nechal ještě jednu dobrotu, která mně, virtuálnímu kriminálníkovi, udělala radost. Je to mechanika káznic, která by se měla objevit v alfě 3.9. Na rozdíl od Elite: Dangerous, kde si po zničení lodě odpykáte trest zaplacením pokuty, na vás ve Star Citzenu čeká plnohodnotný vězeňský gameplay.

Sírou páchnoucí nažloutlý měsíc Aberdeen obíhající planetu Hurston by měl obsahovat první automatizovaný žalář s řádným režimem. Vězni si svůj trest budou muset pěkně odmakat v jeskynních labyrintech zdejších dolů. Za svou práci budete odměněni místní trestaneckou měnou, za niž si budete moci nakonec zaplatit svobodu. S tímto platidlem navíc bude možno obchodovat s ostatními vězni a počítám, že leckterý hráč si tam pobude i dobrovolně.

Protože v jeskyních a na povrchu měsíce není dýchatelná atmosféra, utéct odtud bude velice obtížné, ale ne nemožné. Leckdo se může pokusit zmapovat labyrinty chodeb, na což bude mít minimum kyslíku doplnitelného jen na několika málo stanovištích. Úspěšný prison break s pomocí kamarádů zvenčí však zanechá pošramocený kádrový posudek, takže takový hráč může očekávat brzkou návštěvu lovce odměn.

CitizenCon 2949 rozhodně slavil úspěch a s ním slavila i komunita pravověrných, která nepolevuje v silné podpoře titulu, jemuž se pravidelně dostává řady nepěkných invektiv z úst a per tábora nepřejícníků. Letošní rok však bezesporu posunul herní laťku zas o pořádný kus dál a myslím, že nebudu daleko od pravdy, když ten další rok označím rovnou za zlomový.

Vám hvězdami nepolíbeným jen připomínám, že si hru můžete až do 5. 12. vyzkoušet zcela zdarma.

Nejnovější články