Bioware odkládá dodatečný obsah k Anthem včetně velkého kataklyzmatu
zdroj: tisková zpráva

Bioware odkládá dodatečný obsah k Anthem včetně velkého kataklyzmatu

24. 4. 2019 16:26 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

O strastiplném vývoji Anthem a celkově neveselé situaci v Bioware v posledních letech už jsme toho za uplynulé týdny napsali hodně, problémy studia ale stále neberou konce. Včerejší update pro Anthem sice opravil některé dlouho otravné chyby a přidal jeden nový Stronghold, zároveň ale přišel se zprávou, kterou fanoušci tak trochu tušili. Plánovaný dodatečný obsah z roadmapy se odkládá. A nikdo neví na kdy.

Jen během dubna měly kromě Strongholdu dorazit třeba nové předměty, vylepšený systém progrese, spousta událostí pro freeplay, guildy a druhá fáze legendárních misí. Tenhle naslibovaný obsah nevyjde během příštího týdne, nýbrž se odkládá na neurčito.

Během května mělo přijít také velké kataklyzma, které má výrazně upravit ráz celé mapy. Namísto toho o něm prý Bioware v květnu „něco víc řekne.“ Skoro stoprocentně ale příští měsíc nevyjde. Žádný konkrétní kalendář tedy momentálně nemáme, a to mluvíme jen o prvním aktu z plánovaných tří.

Vývojáři si jsou zároveň prý vědomi toho, že systém progrese a odměny padající z nepřátel jsou v této chvíli v Anthem problémem a pracují na jejich opravě, zatím ale nejsou připravení udělat žádné definitivní úpravy. Pokud tedy chcete svou vysněnou legendární výbavu, nezbývá vám než zoufale grindovat. Nezvyšují se ani procentuální šance na obdržení předmětů, ani jejich množství.

zdroj: Archiv

Spolu s odkladem tolik potřebného originálního obsahu se zdá, že nad opravou Anthem možná začíná lámat hůl i samotné Bioware. Díky včerejšímu patchi se už sice dostanete k úpravě svého javelinu kdykoliv anebo si můžete vybrat další misi bez toho, abyste se museli vracet do Fort Tarsis, problematických věcí je ale ve hře pořád víc než těch funkčních.

Odsunutí nového obsahu na neurčito nemusí být nutně špatná věc – alespoň to vypadá, že jeho dokončení vývojáři nechtějí uspěchat. Samotná Anthem tohle štěstí neměla kvůli tlakům ze strany EA na vydání do konce minulého fiskálního roku a s jistotou se dá říct, že jí to uškodilo.

Problémy Anthem tkví v jádru celé hry, která se snaží dělat spoustu věcí, ale ani jednu z nich nedělá pořádně. Ať už jde o vyprávění příběhu, nebo o pomyslnou mrkvičku v podobě vytouženého vybavení, které by vás přimělo u ní zůstat a třeba i přetrpět slabší soubojový systém.

Ten jako snad jediný dokáže mít i své světlé chvilky a být občas zábavný, jen těžko vás ale u Anthem udrží nadlouho. A Bioware by muselo udělat opravdu markantní, radikální změny, aby se v tomto ohledu něco zlepšilo.

Stát se to může, jako mnohem pravděpodobnější se mi ale bohužel jeví scénář Mass Effectu Andromedy. Ta se kvůli reakcím fanoušků i horším prodejům dočkala akorát zrušení ohlášených DLC s vyústěním příběhu a vlastně i uspání celé sci-fi značky.

Dokonce se objevily spekulace, že velkou část týmu pracujícího na Anthem už EA alokovala do Respawnu, kde mají pomáhat s dokončením Star Wars Jedi: Fallen Order.

Nejnovější články