Best of 2018: Zklamání roku
zdroj: tisková zpráva

Best of 2018: Zklamání roku

16. 1. 2019 18:30 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Ačkoliv herní průmysl přináší každoročně spoustu pozitivních věcí, především samozřejmě samotné hry, stejně tak se nedá vyhnout průšvihům, ať už očekávaným, nebo překvapivým a o to nepříjemnějším. Letošek nebyl co do míry zklamání zrovna skoupý a v něčem asi šokoval i skeptiky.

3. místo – Vampyr

Vampyr zdroj: tisková zpráva

Tohle zabolelo všechny, kdo Dontnodu věřili, že dokáže příběhem plně vykompenzovat průměrný vizuál. Na ten byste si jistě ani nevzpomněli, kdyby vás plně vtáhl děj odehrávající se v Londýně během epidemie španělské chřipky, kdy se z hlavního hrdiny–lékaře stane upír. Mnozí dokonce nekrotili svá očekávání a doufali v něco podobného jako Vampire: The Masquerade – Bloodlines.

Jenže Vampyr po příběhové stránce selhal. Předvídatelný, s hráčskými volbami, na kterých nakonec moc nezáleželo a utopený ve stereotypní hratelnosti. Prostě taková průměrná hra, která promrhala skvělý potenciál zápletky i studia.

2. místo – Artifact

Artifact zdroj: tisková zpráva

Některým z nás se od začátku nezdál agresivní monetizační model Valve, ale říkali jsme si, že vývojáři vědí, co dělají. Nevěděli. Po velkém nástupu hry, kterou podporovala řada prestižních „kartičkových“ youtuberů, nastal strmý pád.

Ukázalo se, že ideje Valve o vytvoření vlastní ekonomiky v Artifactu nebyly ničím podložené. Cena několika karet v ukázce tradiční ekonomické bubliny explodovala, načež se ukázalo, že potřebují upravit. Jenže úprava karet zákonitě vedla k poklesu jejich ceny.

Největší ranou do vazu ale bylo nastavení ticketů. Hra vám dala nůž na krk a hned po vydání bylo jisté, že abyste si rozšířili sbírku, budete muset investovat další peníze nad úvodní dvacetidolarovou platbu. Artifact je navíc velmi komplexní hra, která není vhodná pro publikum streamerů.

Právě vzhledem ke komplexnosti je zarážející, že designérům uteklo několik klíčových přešlapů, které vkládají osud mnoha dlouhých partií do rukou náhody. Artifact je zkrátka hra se skvělými základy a tristním provedením. Valve se snaží titul zachránit, ale aktuálně jej hraje jen pár tisíc lidí denně.

1. místo – Fallout 76

Fallout 76 zdroj: tisková zpráva

Že nebude Fallout 76 moc dobrá hra, prorokovalo několik z nás už při jeho ohlášení. Ale že se Bethesdě povede až takovýhle přešlap na úrovni nezávislého studia v early accessu, to jsme nečekali. Hra vyšla plná bugů, zato prázdná, co do obsahu. Chyběly zcela základní funkce běžné v multiplayerových hrách a taky jakákoliv NPC.

Pro značku, která dříve stála na komunikaci se světem a jeho obyvateli, je to bizarní. Bethesda možná sázela na to, že se o hře bude mluvit jako o místu plném zábavných bugů, ale ve chvíli, kdy řešíte jenom všemožné technické chyby, už zábava mizí.

Odlétávající power armory, nesmrtelní hráči, kteří prosí vývojáře o virtuální smrt, to jsou sice vtipné příhody, ale ve skutečnosti byl při vydání Fallout 76 jen prázdnou schránkou, v níž jste mohli zažít frustraci a zase jen frustraci vyplněnou nudou. Až nyní tvůrci přidávají nové prvky do hry, která prostě neměla v tomhle stavu vyjít.

Nejnovější články