RimWorld

Čtenářské recenze

Napsat recenzi nebo přidat hodnocení.

• V dnešním světě není problém najít krásnou hru – stačí se podívat na Stream a projet screenshoty. Ovšem není krása jako krása; a Rimworld je toho naprosto dokonalým příkladem. Pod neúprosným 2D vizuálem se toho totiž skrývá mnohem více, než se na první pohled může zdát. ,,Hele, má to super hodnocení, ale hru s takovouhle grafikou hrát prostě nebudu.'' Pokud uslyšíte takové vyjádření, bude pravděpodobně směřovat na hru Rimworld. Nezáleží na tom, že hra má přes milion prodaných kopií a jekompletně v češtině, ani v tom, že její silná komunita poskytuje nesčetné množství modů a jiných vylepšení; její vizuální stránka totiž dokáže odradit mnohé už při prvním pohledu. 17 tisíc velmi kladných hodnocení na Steamu? Nezájem – důležité je to, že hra vám nabízí staromódní 2D zážitek. Jenže je tu velké ALE – stačí pár minut a Rimworld vás zajme do svých spárů a není radno doufat, že vás jen tak pustí. Nepustí. Rázem zapomenete na předpotopní grafiku a plně se ponoříte do svého úkolu – zajistit svým pečlivě vybraným kolonistům co největší šanci na přežití. Ale vezměme to po pořádku.  Hra vás přivítá přehledným základním menu. Máte možnost si zvolit hned z několika módů – nováčkům budiž doporučena kolonizace 5 osadníky. Cíl? Přežít na jiné planetě. Pečlivě si vyberete ty nejlepší z nabízených osadníků, kteří všichni mají své unikátní zaměření, zvolíte si startovní lokaci a bez jakéhokoli očekávání spustíte hru. Šok na sebe však nedá dlouho čekat – pokud jste si mysleli, že takové postavení základny na cizí planetě bude brnkačka, hluboce jste se zmýlili. Co postavit dříve? Jídelnu? Ubikace? Kuchyň? Pracovnu? Výzkumné centrum? Nebo je lepší začít okamžitě farmařit, kácet, ochočovat zvířata, sbírat plody a těžit? Časem na to jistě přijdete, jenže první seznámení s Rimworld technikami je více než kruté. Budete začínat znovu a znovu; budete znovu a znovu vybírat základní kolonisty; budete znovu a znovu hluboce uvažovat nad tím, je-li lepší vyhloubit svou základnu do hlubin jeskyní, nebo si ji celou postavit na širé pláni; žádný správný způsob však neexistuje. Vždy se musíte přizpůsobit danému prostředí. A když už si myslíte, že jste uspěli, najednou napadne sníh. Vaše pole zmrznou a vy si musíte vystačit s tím, co jste si stačili nastřádat. Zásoby se tenčí, pracně ochočená zvířata pláčou po granulích, které nemáte jak vyrobit, vaši osadníci se svíjejí křečemi z hladu, a vy tak nemáte jinou možnost, než vyslat karavanu za nejbližší osadou. A tak vytvoříte karavanu, naložíte zboží  k prodeji, a pak zjistíte, že ona osada je ve skutečnosti pod patronací nepřátelské frakce a ta nejbližší přátelská je 5 dnů cesty. Osadníci zažívají psychické kolapsy, je jim zima, protože jste nepostavili kamna, a tak zapalují sklady, perou se mezi sebou a vy nemůžete nic dělat. Konec. Začínáte od znova. Nový postup je jasný – víc farmářů! Ale koho místo nich obětujete? Horníky, kteří těží drahocenné suroviny? Kuchaře, bez jejichž umění se neobejdete? Zručné pracovníky, bez kterých nebudete mít žádné zboží na prodej? Nebo snad výzkumníky, kteří  vám jako jediní mohou zajistit pohodlné postele, bez kterých budou ostatní mrzutí? Hra vám dává jedinou možnost – přizpůsobit se. Nestíháte produkovat jídlo? Vyměňte ho ve zpřátelené osadě nebo si ho zajistěte rabováním okolních vesnic. Máte nedostatek lidí? Kupte si otroka nebo zajměte obyvatele jiné osady. Nemáte dostatek surovin? Vyměňte je za něco, co máte! A když už je máte, nesmíte zapomenout na to, že v teplém počasí se kazí – klimatizovaný sklad je nutností. Musíte žít z toho, co máte. Nikdy to není jednoduché, vždy to však je zábavné a zabaví vás to na spoustu hodin. Rimworld je zkrátka nesmírně komplexní hra. Zkoumáte, těžíte, farmaříte, vaříte, lovíte, ochočujete, udržujete osadníky spokojené, bráníte se nájezdům napřátel. Aby vám vše fungovalo absolutně bezvadně, tak byste potřebovali nejméně 10 osadníků. Jenže hra je na ně velmi skoupá; občas u vaší osady sice přistane modul ze zřícené kosmické lodi nebo můžete zajmout znepřátelené jednotky, ale Rimworld vám nehodlá nic ulehčit. Jakmile máte dostatek osadníků, najednou zjistíte, že je nemáte jak uživit; pole vám neposkytují dostatek obživy. Musíte se zuby nehty bránit před nepřátelskými útoky, musíte produkovat jídlo a suroviny a musíte zkoumat nové technologie, abyste dosáhli svého cíle – opuštění planety. A právě v cíli hry je největší úskalí. Požadavky na její dokončení jsou totiž nesmírně náročné – buď musíte mít přístup ke všem důležitým surovinám, nebo mít štěstí na to, že je mají přátelské frakce. Pokud je nemáte vy ani vaši přátelé, čeká vás nejméně 40denní cesta na zaslíbené místo s odpalištěm raket, během níž velmi pravděpodobně valná část z vašich tak dlouho hýčkaných poddaných zahyne. Závěrečné zhodnocení: Rimworld je nesmírně náročná hra, kde nesmíte opomenout žádný detail. Když se vám zdá, že hra šlape jako na drátkách, objeví se virus, který skolí vaše osadníky či silný nepřátelský útok, nebo plíseň, která znehodnotí vaše pole. Musíte být připraveni na vše – a právě v tom je kouzlo Rimworldu. Je to totiž jedna z nejkomplexnějších her na trhu, která vám nic nedá zadarmo. Ale jakmile se vám podaří překonat všechny její nástrahy, zažijete takový pocit, jaký vám dokáže poskytnout jen málokterá hra. celá recenze

Hodnocení čtenáře 9/10

• Úvod do RimWorld

Windows
    2. 8. 2016 v 14:11 - Autor: Chickaree 0

Kdesi ve světě Atula, se v troskách bývalé vesnice našel zápisník, většina textu je nečitelná, dochovalo se alespoň toto:  Den 1. – Začátek  Jmenuji se John. Já, Sisi a Mat jsme se probudili na mýtině v lese. Kolem dokola trosky záchranných modulů, pokácených stromů a pár balíčku základní výživy a několik lékáren, jež přežili havárii. Zpod trosek vylezl i Calio, Sisin kocour. Už teď je jasné, že jsme na to sami. Záchrana ne ...odtud dál je text nečitelný, stránky jsou užmoulané    Den 11. – Zase banditi  Ozval se alarm. Vylít sem z postele jak blesk. Všichni jsme popadli zbraně a utíkali k barikádě. Bylo jich stejně jako nás. Většina z nich měla vesty. Nejdřív to koupil Lee do hrudníku. Skácel se, chudák, k zemi jako pytel brambor. Nysha běžela synovi s lékárnou na pomoc. Sisi přiskočila s puškou k zídce vedle nich a kryla je palbou. Bohužel, nikdo ten granát nečekal. Když Mat viděl, jak se jeho drahá Sisi, zbrocená krví, kácí k zemi, rozeběhl se rudý vzteky se svým nožem vstříc útočníkům. Stihl zabít dva bandity, než ho třetí vzal ostnatým kyjem po hlavě …zde je text kvůli několika rozmazaným skvrnám od krve nečitelný... a tak tu sedím a život ze mne utíká. Lekárnu tu mám, ale nevím, k čemu jsou ty různý udělátka. Ironie osudu, proč jsem …dál text nepokračuje.    Toto je interpretace jednoho z nekonečné řady příběhů, které pro vás dokáže AI vypravěč vymyslet. Jak již řečené napovídá, nalinkované příběhy v RimWorld nehledejte, nenajdete je. Tady je každá hra jiná. A o tom RimWorld je. O příběhu. A aby příběh obsahově nebyl jen náhodný mišmaš událostí, stará se o něj jeden ze tří AI vypravěčů a u každého lze nastavit úroveň, což zaručuje vysokou hodnotu znovu-hratelnosti. Nikdy nevíte, co se stane příště.  Na začátku je vám nabídnuta náhodná skupinka a základní scénář. Scénáře si můžete libovolně upravit, případně vytvořit kompletně nový. Obtížnost se nastavuje volbou „drsnosti“ vypravěče, případně startovními podmínkami.  Pokyny osadníkům lze zadávat globálně prostřednictvím nabídky příkazů, např. tu posekat dřevo, tam sklidit úrodu, toto odnést na skládku, atd. Nemusíte tedy každého zvlášť úkolovat, ale zadáte, co je třeba a pokud někdo může, zadanou práci udělá. Navíc je možné obyvatelům přiřadit priority, co udělat hned a co počká.  Taktizování při boji je možné pomocí módu „Draft“, kdy jedince nebo skupinu přepnete z běžného pracovního režimu do bojového. Pak jim může přikazovat, kam jít, na koho a jak útočit.  V RimWorld je jasně vidět inspirace ve hrách Dwarf Fortress a Prison Architect ve sci-fi prostředí. Pokud by vás zajímalo, jak to celé vypadá, mrkněte na oficiální stránky. Hru je možné zakoupit přímo na oficiálních stránkách kde je v DRM-free verzi, případně na Steamu. celá recenze

Hodnocení čtenáře 9/10

Hodnocení uživatelů

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.