zavřít

Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link - recenze

Windows

Recenzovaná verze: Windows

Vychází na platformách: Windows, PS3, X360, MAC

Verdikt: The Missing Link je takřka ideální DLC. Za přijatelnou cenu nabízí perfektní zábavu, která je trochu odlišná od původní hry, ale zároveň si uchovává stejnou filozofii i podobný princip. Zamrzí snad jen občasné vracení skrz lokace a fakt, že daný obsah nebyl přímo implementován do původní hry, protože jeho náplň k tomu vyloženě vybízí.

Hodnocení redakce ?/10

Jak hodnotíme

metacritic 90/100

- Recenze autor: Jakub Kovář Komentáře: 0

Deus Ex: Human Revolution byla výjimečná hra, v níž jsem s nebývalou chutí strávil něco přes třicet hodin a skvěle se bavil. Když tak nedávno vyšlo rozšiřující DLC, nemohl jsem jinak, než i přes veškeré jiné výdaje vytáhnout kreditní kartu a přes Steam potřebnou sumu zacvakat. Zvlášť, když měl Missing Link rozšiřovat události z původní hry a dovysvětlit některé příběhové nuance. Co vás ale skutečně čeká?

Hned na začátku vás praští do očí krapet vylepšený engine, který přidává spoustu efektů a vylepšuje bloom, různé odrazy a HDR. Dojem z vizuální stránky hry je tak o něco lepší a Missing Link díky dodatečným úpravám působí podstatně moderněji. Postřehl jsem však i názor, že původní hra je „graficky čistší.“ Posuďte sami z okolních obrázků, ke kterému táboru se přikloníte. Důležitější než grafika je však vždycky samotný design prostředí, v němž se budete po celou dobu pohybovat, a ten v případě tohoto titulu nemá chybu.

Dopravní loď i skryté překladiště společnosti Belltower jsou totiž skvěle logicky uspořádány a nacházení alternativních cestiček je možná ještě větší zábava, než v původní hře. Ostatně, prolezení nových lokací si vyžádá poměrně dost času a dokonce i překonání řady záludných překážek, takže pokud jste na Human Revolution zbožňovali procházení za zády stráží a objevování zastrčených zákoutí či absolutně zapomenutých prostor, v Missing Link se vyřádíte možná ještě víc.

Cesta tam a zase zpátky

Příjemné obměňování prostředí (známá pasáž, kdy jdete po palubě lodi a zuří kolem vás bouře, je opravdu úchvatná, stejně jako je fajn projít si jednotlivé kajuty a z klaustrofobního prostředí se přesunout do větších skladišť) spolu s chytrým level designem slaví úspěch a kouzlí úsměv na hráčově tváři, aby ho vzápětí nepěkně pochroumala otravná nutnost několikrát se vracet skrz dva menší levely. Alespoň se při každé cestě zpátky dočkáte malého překvapení a jemné obměny prostředí i korzujících nepřátel.

Kouzlo level designu ještě umocňuje fakt, že díky příběhovému zvratu hned v úvodu DLC přijdete o všechny své pracně získané schopnosti a začínáte pěkně od nuly. A právě v tu chvíli přichází palčivé rozhodování, jestli se raději naučit pořádně zneviditelňovat, lépe hackovat nebo něco vrazit i do zvedání těžkých předmětů, skoků do větší výšky apod. Zkrátka a dobře se dostanete zase na úvod Human Revolution, kde jste před sebou měli jenom tolik cest, kolik vám vaše augmentace dovolily, a pokud jste někam nemohli, většinou jste mohli proklínat jen sami sebe za zvolení špatného upgradu.

Vyprávění na úrovni

Nemusíte se však bát, že něco nepůjde zvládnout vůbec. Ano, některé menší místnůstky pro vás bez vhodné augmentace mohou zůstat uzavřené, ale filozofii vytváření si vlastní cesty skrz úrovně hra pořád zachovává. K tomu, abyste mohli zase neviditelně skákat přes kaluže, ale musíte najít další praxis kity. I při maximální pečlivosti se však ani zdaleka nedostanete na úroveň upgradů, které jste měli k dispozici v původní hře – k dispozici dostanete jen něco okolo 12 praxisů, což vám stačí akorát na základní verzi důležitějších augmentací, nebo na pečlivé odladění několika málo vyvolených. Volba tak hraje mnohem důležitější roli než v původní hře, kde jste už na konci pořádně nevěděli, do čeho ještě investovat, protože jste měli všechno, po čem vaše srdce toužilo.

Jediné rozhodování, které budete muset v průběhu hry učinit, se však nebude týkat pouze augmentací, ale také několika příběhových zvratů. Nechci nikomu kazit zážitek, a proto zde příběh nebudu více rozpitvávat. Snad jen prozradím, že se v průběhu dozvíte něco více o vzniku komplexu Panchea a další náznaky ohledně Iluminátů, projektu Hyron atd. Z příběhového hlediska pak asi nejvíc zamrzí fakt, že obsah tvořící Missing Link je DLC a není obsažen v původní hře: při zahrnutí jeho příběhu se totiž celek zdá jaksi kompaktnější a hlavně dává větší smysl hlavní příběhová linka.

DLC tak, jak už asi všichni znalci původní hry poznali z předcházejících řádků, kráčí zcela ve šlépějích původní hry, nesnaží se zbytečně a okázale inovovat nebo měnit herní styl, ale pouze vybrušuje již známé elementy k dokonalosti. Jeden příklad za všechny: bossfight sice je přítomen, ale dá se vyřešit i jinak, než brutální silou – výhodu tak vyloženě nezískává ani jeden z herních stylů.

Za své peníze dostanete solidní rozšíření hry, jehož dohrání vám při troše šmejdění a snaze o stealth postup zabere asi pět hodin, a doplní vám chybějící příběhový článek v původní hře. Pokud máte rádi Deus Ex, určitě berte, neprohloupíte. Pokud se vám ale hra z jakéhokoliv důvodu nelíbila, ani DLC to nezmění.

P.S. Recenze DLC jsou bez číselného hodnocení, protože tomu náš systém hodnocení není v současné době uzpůsoben. Textové hodnocení je ovšem dostatečné.

Tagy: stealth akční RPG kyberpunk dlc

Zdroje: Vlastní

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.