Infernal - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Infernal - první dojmy

8. 2. 2007 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Pár týdnů před příchodem ďábelské third-person střílečky od tvůrců Gorky Zero jsme si mohli zahrát její první tři velice rozsáhlé mise, které nám poodhalily velkou část svého akčního negližé.

Autor: Lichtenberg
Publikováno: 8.února 2007
Verze hry: preview/anglická
Doba hraní: 1 týden

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Z Varšavy pocházející studio Metropolis Software, známé hlavně jako tvůrce akcí Aurora Watching a Gorky Zero, přináší pomalu ale jistě na herní trh další third-person střílečku, s pekelným názvem Infernal. Pár týdnů před oficiálním vydáním jsme si mohli zahrát její první tři velice rozsáhlé mise, které nám poodhalily velkou část svého akčního negližé. Jak se tedy hraje?

 Rozpačitý tutoriál
Na rozdíl od Aurora Watching si Infernal nehraje na stealth-akci. Hlavním hrdinou je totiž drzý agent pekla, který byl před časem vyhozen z nebe kvůli přílišnému násilnictví. Hned na začátku jej již jako ex-anděla přepadnou ozbrojení muži v obřím mrakodrapu a vaším úkolem je dostat se ven. Nalehko, bez speciálních schopností, prostě jen s nabitou pistolí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tutoriál je bohužel nemastný a neslaný, čímž hře na dobrém jménu hned z úvodu zrovna nepřidává. Akce v zářivých chodbách mrakodrapu je totiž nepřehledná, protivníci se po čase obnovují a díky nepřítomnosti lékárniček (o získávání zdraví až později) se z této malé mise stala hodně rozpačitá záležitost. Omezené prostory navíc dávají postavě jen velmi málo možností a ačkoliv může skákat do stran, krýt se za stěnami atd., bez pekelných schopností to není ono. Sotva však přetrpíte první střílení, v příběhovém videu se konečně stanete elitním agentem Pekla a během několika vteřin dostanete i svá dokonalá umění. Naštěstí. Bez nich by totiž Infernal nejspíš skončil na půli cesty.

 Mise ze staré školy
Zvětšit zdroj: tisková zpráva První mise se odehrává v zasněžené vesnici, druhá v prospektu temné továrny a třetí ve venkovních lokacích v přístavu. Ku prospěchu tvůrců musím říci, že každá z misí zabere téměř dvě hodiny čistého času a jejich hratelnost je solidně vyvážená. Po chvilkách střílení na vás vybafne několik logických hádanek, často spjatých s pekelnými schopnostmi, které jsou již popsané o dva odstavce výše. Nejedná se o žádný skok do klína adventur, ale lineární střelbu na cíle to dokáže dobře oživit. Například situace, kdy pomocí tisknutí několika tlačítek musíte uzavřít přívod plynu do zamčené lokace s vámi, je přinejmenším adrenalinová.

Nepřátelé jsou každou misí o něco lepší a nápaditější, a proto od prvních mužů, kteří se do vás svojí pistolí jen málokdy trefí, arzenál protivníků začne ztěžovat. V první misi se vám třeba představí vojáci, již dokáží létat, v druhé zase ničitelé ve skafandru, které můžete zabít pouze rozstřelením jejich přísunu vzduchu na zádech a na závěr přichází na odstřel speciální agent s uměním se teleportovat z místa na místo. Ostatní jsou většinou řadoví střelci se samopaly.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Okusili jsme také tři bosse, kteří jsou příjemně tuzí a k jejich zabití je třeba využít veškerých vašich schopností. Například ohnivý muž, vznášející se vzduchem na jakémsi plachtícím křesle, má svoji slabinu pouze na zádech, kam se při vší snaze dá dostat jen velmi těžko. Pokud však použijete možnost chvilkové teleportace, přemístíte se na pár sekund za nepřítele, krátkou salvou ho lehce polechtáte a hned je část práce hotova. Jsou tu však i ryze střílecí oříšky, např. když na vás útočí žena s dvěma bazukami a vy ji prostě kombinací „krytí – střelba“ musíte zabít. Zkrátka vše je zatím velmi příjemně vyvážené.

 Magií ověnčený agent
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kromě klasického ukazatele zdraví, má Infernal v pravém dolním rohu i kolonku s manou, díky níž můžete tvořit nejrůznější útočné a adventurní akce. Za pomoci pravého tlačítka myši vypálíte ze své zbraně ohnivou kulku, jež téměř vždy na jeden zásah zabije nepřítele, což se při vypjatých situacích s minimálním zdraví hodí perfektně. Manu navíc nabíjíte obyčejným kosením nepřátel, čili je jí prakticky pořád nadbytek.

Hlavní možnosti many ovšem nespočívají jen ve střílení, to si přece každý správný tvrďák udělá postaru. No, ne? Hlavní hrdina, Ryan Lennox, má možností přehršel. Například se umí na pár vteřin teleportovat na jiné místo, kde obyčejně rychle naťuká kód do počítače, jenž mu umožní pokračovat dál. Zajímavá je i možnost „ďáblovského“ vidění, jímž vidíte na zdi jinak skryté nápisy a malůvky. Často z nich můžete odvodit i kód od zamčených dveří. Abych vám nakonec nezkazil všechna překvapení, zmíním ještě Lennoxovo umění přesouvat po lokacích předměty, tak trochu ve stylu Psi-Ops. To přeci jen není až taková novinka.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co se týče pohybu postavy, už zde chybí snad jen zpomalení času. Dvojitým stisknutím tlačítek pro pohyb dělá hrdina kotouly do stran, dokáže lézt nejen po žebříku, ale i po drátěných plotech či trubkách a dokonce se i kryje za zdmi, což je zatím doladěno jen velmi chatrně. Jak jsme již viděli například v kill.switch, zpoza krytí můžete vysílat i palbu naslepo, jež je kupodivu velice přesná, ale ve hře prakticky nepoužitelná.

 Technické nebe
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Umělá inteligence hry nezaznamenává nějaké velké výkyvy. Protivníci se kryjí před střelbou, využívají krycí palbu a místo zdlouhavého nabíjení se nebojí používat i pěstní souboj. V arzenálu mají pořádnou sadu zbraní, od obyčejného samopalu přes laserovou pistoli, raketomet či kraksnu vedoucí elektrický proud. I mrtví nepřátelé jsou však pro herní průběh velmi užiteční. Ryan z nich totiž dokáže vysát nejen náboje do zbraní, ale také část ucházející duše, která vám doplní zdraví. Důmyslné, ale po čase přeci jen trochu otravné. Vysávání totiž většinou zabere tak tři vteřiny času.

Zbytek herního enginu rozhodně také nestrádá. Fyzika objektů hraje sice spíše druhé housle, ale přesto je obstojná a snadno uvěřitelná. Grafický plášť je svěží a v rámci podobných third-person akcí je na opravdu vysoké úrovni. Zvláště světelné efekty ve venkovních lokacích dokáží potěšit. Interiéry už však o poznání méně. Videa, která jsem zatím měl tu čest zhlédnout, nenabízela nic extra a ta největší akce tedy spočívá až v samotném hraní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Co se týče audio stránky, při přestřelkách se Infernalem line dosti uječený rock, který však do pekelné nálady hry skvěle zapadá. Špatný rozhodně není ani dabing hlavního hrdiny a ani jeho šéfa Mr. Blacka, jenž mu do sluchátek občas posílá vybroušené vzkazy. Ostatní zvukové efekty zatím hodnotit nebudu, počkejme si až do recenze.

 Peklo a ráj…
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na závěr bych chtěl vyjádřit svoji radost, že se polští Metropolis Software distancovali od žánru stealth-akcí, kde by měli po posledním Splinter Cell jen velmi těžkou cestu k úspěchu. Infernal je totiž konečně něco originálního a jeho ďábelské schopnosti mají doopravdy velký potenciál. Pokud se od čtvrté mise něco rapidně nepokazí, nebo se prostě výše a výše nastavovaná laťka náhle nezasekne, mohli bychom tu mít už za pár týdnů slušně kvalitní hru, která by mohla okupovat i příčky 70 až 80%.
 

Stáhněte si: Demo, Trailer

Související články: Novinky, Rozhovor

 
Lichtenberg
editor: korgull
 
 

Nejnovější články