Dojmy z hraní: Datadisk White March výrazně změní základy Pillars of Eternity
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Datadisk White March výrazně změní základy Pillars of Eternity

21. 7. 2015 20:15 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

RPG Pillars of Eternity bylo krásným návratem ke kořenům klasických RPG, a přestože se v něm dalo podle vzorů předloh strávit několik desítek dlouhých hodin, spousta hráčů už svůj příběh dávno dopsala. Nejen pro ně autoři připravují rozšíření The White March, které nabídne zcela nové prostředí ledových pustin, jako vystřižené z Icewind Dale. Aby si jej ale mohli užít opravdu všichni, není možnost do datadisku vstoupit vázaná na dokončení původní hry. Cesta do starého království v zamrzlých pláních se tak odemkne už relativně brzy v průběhu původní hry - konkrétně v okamžiku, kdy získáte vlastní pevnost.

Hlavní zápletka první části datadisku se točí kolem útoků obrů a na vás je, abyste problémy v říši vyřešili. Cesta vás zavede i do ledových jeskyní, kde se odehrávala hlavní část ukázky. Josh Sawyer ovšem zdůraznil, že jde jen o malou část prostředí datadisku a rozhodně celou dobu nestrávíte jenom bojem.

Místo rozetnutí gordického uzlu můžete situace řešit hned několika různými způsoby: můžete se spřátelit s určitými frakcemi, vyslechnout jejich část příběhu a výměnou za jejich podporu splnit pár úkolů navíc. Zkrátka nemusíte situace řešit jen hrubou silou, ale i skrz umění konverzace, atypickým způsobem konkrétním pro danou situaci (jako byl převlek v původní hře) nebo plížením.

Pillars of Eternity: The White March zdroj: tisková zpráva

Právě plížení se týká další změna, kterou přinese patch 2.0, a bude následně k dispozici i v původní hře bez nutnosti kupovat samotné rozšíření. Plížení se bude dát nově zapnout jen pro určité charaktery, což znamená rozšířené možnosti prozkoumávání lokací, lepší navigování slabších charakterů v boji a samozřejmě také vylepšení využití schopností pro zloděje a další charaktery, útočící ze stínů.

Příjemným zlepšovákem v rámci patche je i možnost nastavit umělé inteligenci určité vzorce chování (agresivní, defenzivní, podpora) a přidání ukazatelů do uživatelského rozhraní - kam na mapě třeba ještě mág zakouzlí kouzlo nebo s jakou přesností zásahu zrovna hra kalkuluje.

zdroj: Archiv

Řada specialitek

Bezplatně už však dostupné nebudou dva nové charaktery, které půjdou naverbovat do party. Prvním z vašich nových souputníků je mnich Zauha. Jde o starého a šíleného muže, který navíc jede ve velkém na drogách. Jeho příspěvky do konverzací tak i v demu stály za to a rozhodně jde o zapamatovatelnou postavu. Druhou postavou je zlodějka nazývaná „Ďáblice z Cavacu“, přičemž půjde o duši zakletou v obrovském zlatém konstruktu. Jak už přezdívka napovídá, nepůjde o zrovna morálně čistý charakter a tvůrci navíc slíbili, že bude mít hezky temné příběhové pozadí.

Vaše dva nové společníky nemusíte při odchodu nechat v ledových pláních, ale můžete s nimi dohrát i původní hru. Tvůrci totiž zdůrazňují, že pro ně i v původní hře nachystali řadu dialogových možností a komentářů ohledně momentálního dění. Rozhodně se tedy nebude jednat o stafáž, ale o plnohodnotné charaktery.

Ruku v ruce s novými charaktery pak přichází i klasický obsah datadisků: zvýšení maximální úrovně o dva stupně ze dvanácti na čtrnáct, což přinese nové schopnosti a kouzla pro všechny povolání. Autoři ukázali třeba skok „Dragon Leap“, který umožňuje přemisťovat se po úrovni s nevídanou rychlostí a dostat se i do jinak nepřístupných míst.

Pillars of Eternity: The White March zdroj: tisková zpráva

Artefakty a mluvící meče

V rámci datadisku se objeví i unikátní artefakty, resp. části vybavení a zbraně s jistou „duší“. Autoři sice neprozradili, jestli plánují něco podobného mluvícímu meči z Baldur’s Gate, ale tyto unikátní zbraně by měly samostatně levelovat, měly by mít v rukou rozdílných tříd různé charakteristiky a speciální schopnosti a hlavně: charaktery samotné nemusí být na vysoké úrovni, aby jimi mohly vládnout.

Spousta vašich postav tak může skutečně najít „tu svou“ zbraň, s níž stráví velkou část dobrodružství a postupným používáním se s ní zlepšovat. Platí pak, stejně jako s výše popsanými charaktery, že vše, co v datadisku najdete, budete moci posléze využít i původní hře.

Poslední výraznou novinkou je zavedení systému hybridních tříd postav, které umožní charakterům, jež budou chtít jít do „hybridního“ systému, vzít některé ze schopností jiné třídy. Ty však musí být poměrně nízké úrovně a autoři sami říkají, že půjde o jakousi „miniverzi“ dvou charakterových tříd ve hře.

zdroj: Archiv

Ze systémových novinek je to už ale opravdu všechno a Pillars of Eternity: The White March: Part 1 nabídne dál „jenom“ ten nový obsah. Mrazivý sever však rozhodně nebude pustý – tvůrci už teď prozradili, že jej zabydlí mimo ledových obrů třeba i striktně vodní příšery, což naznačuje další možné směřování obsahové stránky hry (že bychom se dočkali i potápění?). V rámci vyprávění příběhu pak budete opět činit řadu voleb a vrátí se i pro Pillars klasická textová intermezza, v nichž více než v původní hře využijete i různé schopnosti, dovednosti, kouzla a předměty.

Poslední důležitou informaci stran datadisku ze sebe vysoukal Josh Sawyer až po přímé otázce: po dohrání první části White March se dočkáte uspokojivého uzavření hlavní větve příběhu a nemusíte se tak vracet pro část druhou, pokud nebudete chtít. Ta ale samozřejmě bude na konci první části stavět a bude využívat i podobné prostředí a rozšiřovat charaktery. Zápletku však bude mít novou a samostatnou.

Pillars of Eternity: The White March zdroj: tisková zpráva

The White March Part 1 představuje ideální rozšíření pro hráče, co základní příběh dohráli, ale i pro lidi jako jsem já, kteří příběh zatím nedokončili. Zajímavě zní hlavně nové charaktery, kterých bylo v původní hře pomálu. Možná tak s dalším hraním počkám a hru si projdu s nimi.

Nejnovější články