Dojmy z Gamescomu: nezajímavý coop v diablovce Darksburg by mohlo zachránit originální PvP
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z Gamescomu: nezajímavý coop v diablovce Darksburg by mohlo zachránit originální PvP

23. 8. 2019 14:15 | Dojmy z hraní | autor: Patrik Hajda |

Studio Shiro Games pořádně zabodovalo strategií Northgard, která se dokonce dočká vlastní deskovky. Ta byla k vidění na jejich vlastním menším stánku, ale rozhodl jsem se, že se o ní dozvím víc za dva měsíce na veletrhu stolních her Spiel v Essenu. Svou pozornost jsem proto upřel k jejich chystané videohře Darksburg, která má do úžasnosti daleko.

Jelikož jsou Shiro Games Francouzi, poprvé v životě se mi naskytla příležitost potykat si s francouzským rozložením klávesnice. A trošku to zabolelo. Akční RPG Darksburg má pro mě spíš nezvyklé ovládání, které velice nesvá vývojářka hry označila za zcela standardní.

Svou postavu ovládáte klikáním či držením pravého tlačítka myši, kterýmžto způsobem zároveň útočíte na zombie v temném středověkém prostředí. Což není nic nového, ale že jsou mé speciální schopnosti na klávesách A, Z a E mě solidně zaskočilo.

Tou dobou jsem si totiž ještě nevšiml, že mám francouzskou klávesnici, ale i později jsem měl problém zmáčknout požadovanou klávesu pro vyvolání ultimátky. Mé prsty jsou v této oblasti klávesnice zvyklé na formaci WASD, přičemž hlavně áčko mi dělalo největší problémy. Ale nejde o problém hry, u nás vás nikdo nebude nutit do tohoto bizarního rozložení.

zdroj: Archiv

Avšak Darksburg bohužel má i herní problémy, tedy co se prezentovaného hratelného dema týče. Základní mód kampaně pro až čtyři kooperující hráče je totiž hrozně nudný. Hru můžete krát klidně sami a dostanete tři další postavy ovládané počítačem, ale vývojářka přiznala, že umělá inteligence není zrovna nejchytřejší a celou hru budují spíš pro kompletní kooperaci.

Těžko se to popisuje, ale v ukázce se jednotlivé prvky zkrátka nesepnuly dohromady. I když můžete hrát za tankující jeptišku, obézního kuchaře, mrštnou lučištnici, či vlkodlaka, nejsou tyto postavy vůbec zajímavé. Soubojový systém není zábavný, jen stojíte, držíte tlačítko myši a sem tam sešlete jeden ze tří speciálních útoků po jeho nabití.

Recept, který funguje jinde, zde jednoduše není vůbec funkční. A to se mi docela líbí grafika i zasazení. První dojem ze hry byl tedy poměrně špatný, a kromě vlastní hratelnosti a pro mě nezvyklého rozložení kláves za to mohl i přístup vývojářky. Je to trochu hloupé, ale přednes prezentujícího má nevyhnutelně vliv na vaše vnímání celého zážitku.

V době mé schůzky, tedy v druhé části druhého dne bych doufal, že slečna už bude otrkaná, ale její strach ze všeho byl hmatatelný. Sama o hře vůbec nemluvila, na mé dotazy odpovídala co nejrychleji, jako by se snažila vyhnout jakékoliv konverzaci. Nakonec mě přesně na minutu vyhnala a bylo vidět, jak se jí ulevilo, že má další z mnohých prezentací za sebou.

Je to škoda, protože to zajímavější ze hry mi ukázala až ke konci a nedala mi vůbec prostor na jakékoliv dotazy. Přitom bylo vidět, že se chtěla pochlubit PvP módem, který na mě v konečném důsledku zapůsobil mnohem líp než primární coop.

V kompetitivním režimu hrají ideálně čtyři hráči proti čtyřem hráčům, přičemž na jedné straně stojí výše zmínění hrdinové, na druhé potvory, které porážíte v režimu kooperace. Mě byla svěřena role zlouna. Úkolem hrdinů je projít lokací až na konec, úkolem padouchů je tomu zabránit.

Jako zloun ovládáte náhodně přiřazenou větší postavu, se kterou se pouštíte do přímé konfrontace s hrdiny. Nicméně zdraví máte stejně chatrné, jako váš ekvivalent v koopu, takže po jedné chabé ráně do jeptišky padám k zemi.

zdroj: Archiv

V tu chvíli konečně nastupuje ten zajímavý prvek – duch. Na půl minuty jste totiž vyřazení z boje, na druhou stranu v této chvíli vyvoláváte hordy svých posluhovačů pomocí ukazatele, který nabíjíte útočením. Miniony musíte vyvolat mimo zraky hrdinů, kteří tím pádem netuší, odkud přijde další vlna nepřátel. Na výběr máte ze tří různých skupin minionů.

Následně vyvoláte i sami sebe a po každé vaší smrti vstoupíte opětovně do bojiště jako jiná potvora s jinými schopnostmi. V tuto chvíli jsem se bavil o poznání víc, ač jsem neustále umíral zejména proto, že tvůrci ještě nemají nasimulované AI monster pro tento mód (byli to čtyři hrdinové proti jednomu monstru namísto čtyři na čtyři).

Ale šlo prostě o demonstraci toho, že Darksburg není jen o koopu, který považuji za velice nezajímavý. Zato PvP mě příjemně překvapilo. Nicméně hra má do vydání opravdu hodně daleko a všechno se může radikálně změnit.

Tvůrci se s ní chystají v únoru příštího roku teprve do early accessu, kde posbírají zpětnou vazbu od hráčů a snad na jejím základě udělají něco lepšího, než jsem hrál já. A pro příště by to chtělo zapracovat i na samotné prezentaci…

Nejnovější články