Dojmy z Gamescomu: Dead Island 2 hodlá být pořádnou nemrtvou jízdou
zdroj: Deep Silver

Dojmy z Gamescomu: Dead Island 2 hodlá být pořádnou nemrtvou jízdou

27. 8. 2022 11:20 | Dojmy z hraní | autor: Šárka Tmějová |

Těžko najít člověka, který je zombie žánrem unavenější než já. Jedenáct let starý emotivní trailer k prvnímu Dead Islandu, který za doprovodu lkavého klavíru běží pozpátku, doteď považuju za jednu z nejlepších herních upoutávek, se samotnou hrou od Techlandu má ale pramálo společného. I proto mě pohnutý osud druhého dílu s hromadou odkladů, restartů a výměnami studií nechával spíš chladnou, protože další generickou hru se zombíky sice možná potřebuje herní průmysl, ale já se bez ní obejdu.

Tenhle postoj jsem zaujímala až do úterý, kdy se několikrát pohřbený a čerstvě resuscitovaný Dead Island 2 objevil v úvodníku letošního Gamescomu a nevypadal v něm vůbec špatně nejen po stránce grafiky. Na poměry zombie apokalypsy možná trochu moc vesele, pravda, ale rázem jsem se na čtvrteční prezentaci „neoznámeného AAA FPP titulu“ od Dambuster Studios těšila o trochu víc.

zdroj: Deep Silver

Britské studio si z původního návrhu Yageru ponechalo zasazení – Dead Island 2 se odehrává v Los Angeles neboli v „HellA“ – a zahodilo všechno ostatní. Boj se zombíky v kalifornské metropoli sice už vzdala i americká armáda, ale šestice hrdinů a hrdinek bojuje dál. Šestice virem nakažená, ovšem imunní. A rozhodně před hordami nemrtvých nikam neprchá.

Naopak si nastalou apokalypsu užívají a setsakramentsky se snaží, abyste si užívali i vy. Dejte průchod svým niterným touhám po bezmyšlenkovitém porcování infikovaných obyvatel HellA, hrdinové zase na oplátku dají průchod svému zombie hněvu plynoucímu z nákazy, během něhož jsou nezranitelní a holýma rukama dokážou nadělat leckdy větší paseku než se zbraněmi.

Dead Island 2 zdroj: Deep Silver

Měla jsem určité obavy, jestli bude ukázka vypadat stejně dobře jako v traileru – kdyby ne, nebylo by to poprvé. Tenhle strach se ale rozplynul prakticky okamžitě. V dvacetiminutovém demu zhruba z prostředka hry jsem měla možnost hrát za Amy, a to v prostředí velmi povědomém a věrně zpracovaném. Ocitla jsem se totiž na pláži v Santa Monice, jen pár kroků od slavného mola s ruským kolem, kde jsme před třemi lety s Lukášem natáčeli jeden z vlogů v rámci E3.

Apetit turistů zalévajících cukrovou vatu ledovou tříští i taktika prodejců laciných slunečních brýlí se ale od roku 2019 trochu změnily – ti první teď hnijícíma rukama loví z odpadkových košů poslední zbytky neméně tlejících šunkových sendvičů, ti druzí se k vám přibližují houpavou chůzí ne ve snaze připravit vás o dolary, ale o vaše vlastní cenné maso.

Naštěstí Amy přichází na noční pláž vybavená: Ve startovním balíčku jsem našla revolver, útočnou pušku, katanu, ohnivé kladivo i rukavice s kovovými drápy jiskřící elektřinou. Improvizované zbraně si můžete sami vyrábět, což přijde vhod, protože většina těch nablízko se používáním ničí. Naštěstí se potenciálního arzenálu všude povaluje dost a nic vám nebrání na nalezený hasák třeba izolepou přidělat baterii a následujícím útokům dodat trochu šťávy.

Dead Island 2 zdroj: Deep Silver

Šťávu studio Dambuster obrazně přililo i do svých zombíků. V zápalu boje je občas náročné se soustředit na hodnocení pokročilosti systému tělesné destrukce, ale můžete se spolehnout, že Dead Island 2 bude jaksepatří organicky nechutný.

Asi nejlíp novou proprietární technologii FLESH ilustrovalo sekání katanou – končetiny a další části těla se opravdu oddělují v místě seknutí, nikoliv v nějakých předepsaných bodech. Anatomicky přesné vrstvy kůže, tuku a svalstva se pro každého zombíka simulují zvlášť, přičemž jsem už na pláži narazila na spoustu rozmanitých tělesných typů. Pod tím vším se pak skrývají podobně realitě věrné kosti a vnitřní orgány. Když tedy například elegantně rozetnete dutinu břišní, vyvrhne ven změť jater, střev a dalších pokladů. A věřte mi, že jde o velmi viscerální zážitek.

Dead Island 2 zdroj: Deep Silver

Demo demonstrovalo také reaktivní prostředí a nejrůznější pasti, kterými se v počátcích invaze pokoušeli nemotornější zombíky zastavit místní hračičkové. Před vstupem do arkádové herny jsem tedy mohla pár nic netušících mozkožroutů vlákat do louže s obnaženými elektrickými dráty, uvnitř na mě pak ve tmě číhaly nástražné provázky s připojenou brokovnicí – než mě trpělivý vývojář upozornil, že si můžu zapnout baterku a pasti deaktivovat, místo abych se málem nechala zabít.

Munice se ale v zákoutích herny ukrývalo pramálo, což je nenápadný způsob, jak vás po vyčerpání nábojů a molotovů ponouknout k boji nablízko. Vedle hromady zbraní má každá z postav k dispozici také různé ikonické útoky a schopnosti, které vlastnosti postav všemožně modifikují. Symbolizují je hrací karty, které můžete v HellA najít poschovávané na více či méně očividných místech, přičemž si z balíčku můžete namíchat kombinaci, která bude vyhovovat zrovna vám.

V případě Amy jsem z nabídky zvolila úhybný manévr, který se zároveň dá použít jako rychlý způsob, jak se zombíkům naopak přiblížit. Najdou se ale i typy, od kterých se chcete držet co nejdál – třeba proto, že mají na těle obří hnisavé boláky, které vybuchnou a jsou schopné vás zabít prakticky okamžitě.

  Dead Island 2 zdroj: Deep Silver

Zaujal mě detail, kdy se typ útoků zombíka patrně odvíjí od povolání či povahy původního člověka i s korespondujícím výzorem – frajer, který to přehnal s pivem, po vás plive kyselinové zvratky, běžci jsou přirozeně rychlejší a dvoumetrový basketbalista možná nemá tolik v nohách, ale v síle úderu rozhodně. Když jsem navíc umřela těsně pod ruským kolem, při dalším načtení vypadali nepřátelé zase trochu jinak, i když skladba jejich schopností byla velmi podobná.

Můj čas s demem bohužel vypršel předtím, než jsem se zvládla popasovat s jeho pomyslným bossem v podobě zombifikovaného klaunského krále celého mola, který se léčil pojídáním nedalekých ostatků svých někdejších diváků. Rozhodně jsem ale měla chuť hrát dál. Zvědavá jsem třeba i na kooperační multiplayer – do hraní se totiž budete moct pustit nejen sólo, ale klidně i s jedním nebo dvěma kamarády/kamarádkami/nepřáteli/dalšími lidmi.

Dead Island 2 vychází 3. února 2023 pro PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One a Stadii.

Nejnovější články