Zima Software a hororová Bloodline
zdroj: tisková zpráva

Zima Software a hororová Bloodline

22. 10. 2002 21:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Kdo z českých pařanů by neznal Zima Software a jejího slavného Pankráce ze série policejních adventur s názvem Polda? Vy co sledujete dění na české herní scéně více, možná když zapátráte v paměti, tak si vzpomenete, že se Zima Software zároveň s dokončováním Poldy 4 věnovali ještě dalšímu titulu, se kterým chtějí dokonce i dobýt svět.

Bloodline zdroj: tisková zpráva Jde o hororový titul s krví nasáklým názvem - Bloodline. Hodně dlouho o této hře nebylo slyšet a ani oficiální stránky nepůsobí zrovna dojmem, že by se vůbec něco dělo (poslední novinka v české verzi je z konce června 2001 a v anglické dokonce až z ledna 2001). Nebo možná naopak. Možná jsou vývojáři natolik zaujati tvořením, že na nějaké aktualizování nemají čas.

Na druhé straně Zima Software celkem nedávno spustili své nově designované firemní stránky a změnu utrpělo také jejich vlastní logo. Mimochodem na těchto stránkách si již pár dní můžete zadarmo stáhnout Čáru, první z "vypreparovaných" meziher z Poldy. A když už je jednou řeč o Poldovi, pak vězte, že jeho čtvrté pokračování se taktéž dostane až za oceán, a to na začátku příštího roku pod názvem Time Guard a pod vedením vydavatelské společnosti Got Game Entertainment.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ale zpět k Bloodline. Kolegové z HomeLANu měli tu čest popovídat si o novém titulu s obchodním manažerem Zima Software, panem Janem Budínem, a tak vám nyní můžeme zprostředkovat, jak to vlastně s Bloodline je. Už samotná orientace hry je tak trochu novinkou. Zima Software se rozhodli vykročit po cestě hororu nejen proto, že se sami rádi bojí u dobrého drasťáku, ale především pro pocit, že doposud vydané hororové hry podle nich ještě nebyli dostatečně hrůzostrašné. Bloodline má jít hluboko ke kořenům hororové zábavy. Inspiraci našli ve starých titulech jako Elvira 2 nebo Waxworks od Horrorsoftu, ale také v moderních hrách jako Silent Hill nebo série Resident Evil. Nečekejte však žádnou kopii těchto her. Připravte se prostě na zcela nový zážitek.

Bloodline bude hrou plnou nových nápadů. Hlavním hrdinou je advokát Jim Card zastupující jakéhosi doktora Browna obviněného z brutálních vražd svých pacientů ve vlastním soukromém sanatoriu. Jim přistupuje na trochu šílenou podmínku onoho doktora a nechává se jím zhypnotizovat. Probouzí se na místě činu a vše se mu zdá až příliš realistické. Jim je nucen vydat se až ke kořenům zla, mnohem dál do minulosti a sledovat Brownovy kruté předchůdce. Při tomto svém pátrání zjišťuje, že celá Brownova rodina je spojena smrtícím prokletím sahajícím hluboko do minulosti. Je to jako dlouhá krvavá linka - Bloodline.

Hra je rozdělena do čtyř základních kapitol. V každé z nich se seznámíte s několika různými prostředími a také nutno podotknout, že každá popisuje zcela jiné časové údobí. První kapitola např. začíná v sanatoriu, kde jsou cely pro mentálně narušené pacienty, ordinace, márnice, pitevna i hřbitov a hrobníkův dům. Nejspíš proto, aby už tak dosti dusnou atmosféru tvůrci ještě více přidusili, zaměřili se na boje z blízka, a ne na takové to zběsilé krosení zombíků vyskakujících zpoza rohů. Vybaveni budete proto takovými zbraněmi, jako jsou srp, krumpáč, páčidlo, pájecí lampa, skalpel apod.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Že už jste měli strach, že tam nebude žádná střelná zbraň? Nemusíte, bude. Akorát musíte počítat s tím, že v každé kapitole budou k dispozici pouze takové zbraně, jaké jsou pro tu danou dobu příhodné. Stejně tak je to s nepřáteli. V každé kapitole budou jiní v závislosti na místě a času. Chybět nebudou zombíci ani další podobní mutanti, a občas narazíte i na určité mimořádné bestie a monstra, která se budou vyskytovat pouze na konci každé kapitoly. Možná nyní máte pocit, že Bloodline bude obyčejnou střílečkou, ale to byste se zmýlili. Vedle překonávání těchto fyzických překážek na vás bude čekat i spousta logických problémů a podobných adventurních prvků.

Zima Software dokonce přistoupili k vytvoření vlastního enginu pro tuto hru. Je to pochopitelné, protože ten jejich bude samozřejmě šitý přímo na míru a nebudou tak svazováni nechtěnými vlastnostmi již existujícího. Jejich vlastní engine je speciálně vytvořený pro detailní grafiku hry, podporuje animované textury, reflexivní materiály, dynamické postavy a stíny objektů, a mnoho a mnoho dalšího. V současné době se předpokládá, že Bloodline by měla být schopná vydání někdy před začátkem léta 2003.

korgull

Nejnovější články