V Zaklínači 3 čekejte drsné vikinské seveřany i upíry
zdroj: tisková zpráva

V Zaklínači 3 čekejte drsné vikinské seveřany i upíry

13. 2. 2013 19:50 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Po první spršce zpráv z Game Informeru, které si můžete přečíst zde, vám nabízíme další střípky informací, které se týkají chystaného Zaklínače 3, nesoucího podtitul Divoký hon. Jak už bylo řečeno, Geralt bude v trojce unaveným vědmákem, který má plné zuby politiky a ztrácení přátel. Což neznamená, že se mu snad hodlají podobné problémy vyhnout. Nilfgaard pokračuje v expanzi, severské státy se moc nemají k tomu, aby se nerubaly mezi sebou, a pak je tu Divoký hon...


Právě ten bude pro Geralta klíčový, ostatně ne nadarmo se po něm hra jmenuje. Pokud jste nehráli dvojku a chystáte se, možná tenhle odstavec přeskočte, protože obsahuje pár spoilerů. V článku o Zaklínači 3 se píše, že Geralt hledá svou dávno ztracenou lásku, čarodějku. Což nebude Triss, ale Yennefer. Původně ji pohltil Divoký hon, houfec přízraků, které unáší lidi a přidávají je ke svému zástupu ženoucímu se po nebesích. Po „smrti“ Hon pohltil Yennefer, za níž se Geralt nabídl a převzal její místo v přízračné armádě. Projevilo se to amnézií obou milenců, ale Geralt už má v trojce zpátky paměť a tak je velmi pravděpodobné, že na stará kolena Yennefer hledá.

I nezájem je volba

Nilfgaardská expanze se projevuje ve všech třech hlavních oblastech hry. Jsou jimi zalidněný Novigrad, severské pobřežní království Skellige a Země nikoho - místo, kde dochází ke střetům a kvete život lapkům, mrchožroutům a teoreticky i zaklínačům... kdyby ještě měli chuť na nějaké to zabíjení.

Zajímavé je, že v rámci tří vrstev vyprávění (viz první článek) se nebudete muset třeba do dějové linie lidské politiky zapojovat. Což ale neznamená, že to nebude mít následky. I nečinnost je volba a ovlivní další vývoj nelineární hry. V příběhu budou určité momenty, které budou jakýmisi bránami do dalšího vývoje světa. Vývojáři kupříkladu uvádí klasický případ, kdy vesnici ohrožují bandité. Pokud jí nepomůžete, příště už bude vylidněná. Což by mělo být patrné ve všech vrstvách vyprávění, tedy i ve střetu království, ale tvůrci prý nechtěli nic konkrétního prozrazovat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Přišel čas pro vikingy

Zajímavě zní království Skellige, které evokuje vikingské státní útvary, a vývojáři na něm Game Informeru předváděli své demo. Geralt zde mluví s místním lordem, který jaksi ztratil syna, Hjalmara. Vydal se na mytický ostrov, aby si zde vydobyl čest, slávu a tedy i cestu ke koruně, pod níž by roztříštěné Skellige sjednotil.

Po troše vyjednávání a zastrašování Geralt najde cestu na ostrov a vidí zde zničenou princovu loď a spoustu mrtvol v různých stádiích „zranění neslučitelných se životem“. Zde přijde na řadu nová vlastnost, jakýsi zaklínačský instinkt, který dokáže dle stop částečně rekonstruovat scénu. Geralt kupříkladu pozná, že válečníky zlikvidovalo něco opravdu velkého a silného.

Někdy bude mít tahle vlastnost podobu animací průsvitných postav, které zrekonstruují, co se stalo, jindy bude Geralt konstatovat, co vidí. Což bude mít smysl - když při ohledání těla zjistí, že byla oběti vysáta krev, asi je jasné, odkud vítr vane. Případně uvidí, že některé oběti byly odvlečeny apod. To vše pak spadá do nového konceptu lovu monster, ale o tom později.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
V demu Geralt po čase najde velkou jeskyni plnou kusů lodí, ale hlavně spícího obra a vedle něj uvězněného Hjalmara, který má asi sloužit jako pozdní gáblík. Zdravý rozum by velel obra ve spánku propíchnout, jenže Hjalmar tohle nechce, chce hrdinský střet ze severských ság, o němž se bude ještě dlouho vyprávět. Rozhodnutí je na vás.

Klidné zabití obra a naštvaný Hjalmar, možný sjednotitel a vládce Skellige, nebo (možná velmi krátce) spokojený Hjalmar, ale naštvaný velký obr, který po vás bude házet krápníky nebo rovnou lodní kotvu. To je jeden z příkladů, jaké volby před vás hra také bude klást, leč ve finální verzi prý bude více proměnných, třeba i to, zda a kolik lidí z Hjalmarovy posádky přežije.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Staří známí

Co se týče příběhu, vrátí se samozřejmě několik starých známých. Triss Ranuncul chybět nebude, ale její vztah s Geraltem bude o mnoho komplikovanější. Ostatně, po ní Geralt podle všeho nepátrá a ona sama trpí poněkud pozměněným postavením v rámci současné politiky. Jenže staré city jen tak nevychládají, takže to bude složité i pro Geralta. A ano, bude zde sex a ne, nebudou zde sexy karty.

Dalším z navrátilců bude Zoltán Chivay, kterému se pod nilfgaardskou nadvládou nežije dobře a nežije se mu dobře ani ve zbytku severských království, protože je prostě nečlověk. Lépe je na tom bard Marigold, ale ten pro změnu nesnáší centralizovanou vládu nilfgaardského císařství a před jeho postupujícími armádami prchá na sever, který se ale zmenšuje. A Ciri? Zatím ani slovo o ní, ale první obrázek ukazuje postavu s popelavými vlasy na koni a se zaklínačským mečem...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Lov monster bude věda

Zmíněný lov monster bude hodně o přípravě. O zaklínačském smyslu a vyšetřování „místa činu“ už jsem psal. Budete tedy kombinovat znalosti z prostoru útoku a očitých svědků, následně můžete načerpat znalosti z knih a prostě odkudkoliv to půjde. Jasným benefitem je fakt, že budete vědět, kdy se protivníkovi postavit (za úplňku na vlkodlaka radši ne) a s čím - s jakými lektvary a oleji. Ale půjde i o to, jaké kritické zásahy budete moci zasadit.

Uveden je příklad s vampýrem. Zjistíte, že má krvesaj jed? Může se vám podařit trefit žlázu, která to produkuje a zbavit jej této zbraně. Víte, že umí regenerovat? Tak to jste si někde nastudovali, který orgán za tím stojí a rána do něj ho regenerace zbaví. Anebo jste pilně studovali, jste dobří bojovníci a máte štěstí...a instantně jej zabijete probodnutím obou jeho srdcí. Což zní jako hodně zábavná a zajímavá mechanika. Plus, samozřejmě z potvor budou padat materiály, které jinde neseženete.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Samotný boj bude akčnější, což zní ve vztahu k už tak akční dvojce zvláštně, ale jde asi spíše o celkový pocit z boje. Různé typy útoků budou trvat stejně dlouho a hlavně půjdou kdykoliv přerušit kvůli bloku či úhybu, který nahradil kotoul. Takže už vás nezabije potvora proto, že dlooouho mácháte mečem a nejde to přerušit.

Geralt bude celkově elegantnější, boj nebude chaosem, ale spíše tancem, který víc evokuje knihy. Geralt nebude v boji běhat, ale chodit, nebude dělat kotouly, ale úhyby, nové údery, které se naučíte budou podobně zakomponovány do celého stylu. Půjde parírovat i když jste bez staminy, ale následný úder vás na chvilku ochromí. Tvůrci doslova říkají, že boj by měl být „intimnější“.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Nový styl zaklínadel a tvorby předmětů

Novinek se dočká systém znamení i vývoje postavy. Kupříkladu Igni bude fungovat jako plamenomet, ale když jeho „větev“ dáte na maximum, už kolem sebe stvoříte kruh ohně, který vše sežehne. Yrden se může z kladení malých pastí vyvinout v široké pole zpomalující nepřátele apod.

Pokud se budete specializovat na šermířství, odemknou se vám nové útoky, vylepší se vám třeba stamina nebo efekt parírování. O alchymii se nechtěli vývojáři moc vyjadřovat, ale systém mutací bude přenesen jinam, do oblasti lovu monster, takže mutageny pro další vývoj se už asi nebudete učit, ale nějak je extrahovat ze svých obětí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Dílčí změny postihnou i systém vylepšování zbraní a zbroje. Vyrobené předměty půjdou nějakým způsobem modifikovat náhradními materiály, kdy do kazajky třeba místo kůže dáte šupiny z monstra a tím se modifikuje její výsledná funkčnost. Unikátní přísady a složky půjde získat questy i lovem vzácných potvor, a na konci vás může čekat produkt obrovské moci.

Jenže ouha. Legendární meč už vám nevyková nějaký vesnický trouba, který jen zvládá podkovy a hrubé meče pro domobranu. Pro svůj supermeč budete muset najít kováře, který těmto věcem rozumí. A nějakým způsobem vylepšovat půjde i váš kůň a dokonce snad i loď.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Tohle všechno jsou vlastně jen zlomky toho, co nás čeká ve hře, ale už teď se nejde ubránit velkým očekáváním. Osobně se sice obávám toho, jak se doplní rozlehlý svět, kde budete moci volně vandrovat s vyprávěním příběhu... Zároveň mám ale trochu strach z toho, že pokud CD Projekt nacpe do celého tohoto světa drobné i větší příběhy, strávím nad hrou půl života. Budu zkrátka chtít najít, co nejvíce z příběhových střípků, které tvoří celkovou mozaiku velkého zaklínačského finále.

Nejnovější články