Titanfall: Assault je mobilní RTS s údajně intenzivními, a především synchronními PvP bitvami. Ve hře se ujmete role velitele, pod nějž spadají tři Piloti, tři Titáni a sada podpůrných jednotek ve formě Burn Cards známých z prvního dílu série.
Hra se odehrává v rozšířeném univerzu Titanfallu, kdy máte k dispozici staré známé Piloty i Titány včetně Ronina a Scorche. Dojde ale také na několik nováčků, jako třeba Pilot s názvem Sim Ninja. Ten vypadá jako dobrý parťák Ronina, vládne mečem, můžete ho vysadit kdekoliv na mapě a sám zvládne útočit na víc nepřátel najednou.
Rozdíly mezi Piloty i Titány jsou v Titanfall: Assault podobně výrazné, jako v Titanfall 2, i když mobilní bratříček velké střílečky zase tolik jednotek a možností nenabízí. Nicméně pořád platí, že Piloti jsou malí, mrštní, umí skákat i běhat po zdech, zatímco Titáni jsou velcí, silní a dokáže efektivně bránit klíčový bod na mapě.
zdroj: Archiv
Burn Cards zde pak slouží jako jakási podpora a rozšíření taktických možností. Z módů si můžete vyzkoušet třeba Hardpoint Domination, kdy se soupeřící strany přetahují o ovládnutí mapy, nebo lze přetahovanou hodit za hlavu a jít nepřátelskou bázi jednoduše převálcovat. Mezi bitvami pak budete často navštěvovat hangár, kde najdete všechny dostupné Piloty, Titány a Burn Card, včetně jejich vylepšování.
Nechybí ani možnost tvořit s ostatními hráči guildy, v jejichž rámci spolupracujete na dosažení určitých cílů, sdílíte replaye, bojujete s ostatními guildami apod. Studio Respawn se na vývoji Titanfall: Assault podílí jen v malé míře přihazováním nápadů a korigováním hlavních vývojářů ze studia Particle City. Roli vydavatele zde na sebe nevzala EA, ale Nexon.
V Respawn se mezitím pracuje na zatím stále neoznámené akční hře ze světa Star Wars a, jak potvrdil v rozhovoru pro Gamespot spoluzakladatel a šéf studia Vince Zampella, na dalším Titanfallu. Jakýmkoliv dalších detailů se ale zkušeně vyhnul, a tak stále nevíme, jestli studio pracuje na Titanfall 3, nebo něčem menším.
Tak jako tak je na další velký či střední Titanfall ještě čas. Titanfall 2 vyšel teprve na konci října a byť na přecpaný trh nevstoupil zrovna pravou nohou, postupně se propracoval až k milionu aktivních hráčů měsíčně.
zdroj: Archiv
Velmi úspěšný je i nedávno vydaný mód Operation Frontier Shield. Ten hraje podle Zampelly zhruba tříkrát víc lidí než všechny ostatní multiplayerové módy dohromady. Celý Titanfall 2 hrálo v době vydání posledního DLC zhruba pětkrát víc lidí než při vydání hry na konci října minulého roku.
Další podobně velká DLC pro Titanfall 2 už čekat nemáme – Zampella řekl, že studio chce už pracovat na nových věcech, čímž ale podpora hry samozřejmě nekončí. Další DLC se chystají, jen už asi nepůjde o podobně velké módy a obsahová rozšíření, která jsou od vydání hry mimochodem zcela zdarma.