Ukázka samozřejmě obsahuje i hrstku herních prvků a rozpracovanou, zdaleka ne finální grafiku, ale více než o hře je video o enginu. Na něm pracovali vývojáři poslední tři roky a podle současného stavu to vypadá, že na hře jako takové budou pracovat minimálně stejnou dobu. Vývoj hry je teprve na začátku, ale základy si tvůrci vybudovali impozantní.
Všechno začíná u velké, zhruba 400 metrů dlouhé vesmírné lodi. Tu jste mohli vidět na konci traileru a teď se na ni můžete podívat v enginu. Ancel zatím ukazuje jen její exteriér, ale ve hře bude plně vymodelovaný i interiér s vaší posádkou, sbírkou jiných menších lodí i stíhaček a celý kolos poslouží jako vaše domovská základna.
zdroj: Archiv
Ve videu figuruje i hlavní hrdina traileru, přisprostlý opičák Knox. Komu přišel chlupatý drzoun v traileru nesympatický, nemusí hned po vzoru prasečího bosse Zhou Yuzhu nadávat. Jak už víme z prvních informací z minulého týdne, v Beyond Good & Evil 2 sice nebude Jade, ale budete si moct vytvořit svoji vlastní postavu.
U postav a hrdinů ale Ancel logicky dlouho nevydrží a hned obrátí pozornost zpátky k enginu, respektive k obří soše Ganéše. Ta má zhruba 700 metrů na výšku a vy můžete poletovat volně kolem dokola, nebo na jejím vrcholku přistát. Kontrast malého Knoxe na masivní soše je hmatatelný, jenže to není nic proti tomu, co má Ancel v záloze – oddálení pohledu.
Najednou tak na videu spatříte to, co doposud ukazovaly jen gify z prezentace. Ancel oddálí pohled z Knoxe na část sochy, na celou sochu, na město, na kontinent, na celou planetu, na soustavu planet a na celou galaxii. Rychle, plynule, bez loadingů či jakýchkoliv zaškobrtnutí.
Tady pak dojde na povídání, které jako by vypadlo z úst Seana Murrayho (No Man's Sky). Rotování planet, věrná simulace celého solárního systému, realisticky simulovaný západ slunce… Z vesmíru ale rychle zpátky na zem, respektive na povrch planety. Tam Ancel naskočí s Knoxem do menší lodi, kterou přirovnává k Beluze z prvního dílu a předvádí létání, vruty, driftování, a nakonec i plynulý přelet z povrchu planety do vesmíru a zpátky.
„Nechceme mít prázdné planety. Chceme je mít plné záchytných bodů a zajímavých míst k prozkoumávání. Nebudou prázdné a nebudou se ani neustále opakovat. Hodláme na nich pracovat a chceme vytvořit opravdu živoucí světy,“ ujišťuje ve videu Ancel fanoušky a možná nechtěně naráží na monotónní bezduchou náturu planet z No Man’s Sky. I kdyby Ancel či kdokoliv z jeho týmu galaktické monstrum od Hello Games neznal, nejde se po zhlédnutí čtvrthodinové prezentace jistému přirovnání ubránit.
Ancel přitom nesází jen na vesmírnou simulaci na straně jedné a zatím nepředstavený příběh na straně druhé. Oba prvky mají být vzájemně provázané, jak Ancel hned demonstroval na zajímavém příkladu. Na jedné planetě jsou třeba města postavená pouze v bezpečných, jinými planetami krytých místech. Zbytek planety je odhalený a dopadají na něj časté spršky meteorů.
zdroj: Archiv
Ty s sebou nesou nebezpečí, ale zároveň i potenciální poklady. O ně mají zájem korporace, které na místo činu vysílají zotročené Hybridy. Ti se snaží z meteoritů vytěžit všechno, co má alespoň nějakou hodnotu. Interaktivita a vzájemné propojení herních systémů tak nemá být jen na úrovni postav či vesmírných lodí, ale rovnou i celých planet a událostí na nich.
Tím první video „ze hry“ končí, ale Ancel ještě na závěr slíbil, že podobných pohledů do zákulisí nás v příštích měsících a nepochybně i letech čeká spousta. Vývoj Beyond Good & Evil 2 má být jakýmsi průsečíkem mezi standardním vývojem velké hry a předběžným přístupem známým ze Steamu.
Maličkou hratelnou ukázku by mohli členové Space Monkey Program předvést ještě letos (přihlásit se můžete zde), nejpozději však příští rok. O datu vydání nepadlo přirozeně ani slovo, ale můžeme, myslím, docela s klidem předpokládat, že tohle bude běh na dlouhou trať.