První záběry z Beyond Good & Evil 2 se věnují enginu Voyager
zdroj: tisková zpráva

První záběry z Beyond Good & Evil 2 se věnují enginu Voyager

23. 6. 2017 14:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Beyond Good & Evil 2 byla na letošní E3 přítomna nejen ve formě efektní tečky za tiskovou konferencí Ubisoftu, ale vyvolení návštěvníci výstavy ji mohli vidět za zavřenými dveřmi na vlastní oči. Díky vývojářské iniciativě Space Monkey Program se teď dveře otevřely všem. Představení hry, jejích mechanik a hrdinů ale nečekejte. Michel Ancel vám namísto hry jako takové předvede jen některé možnosti nového enginu Voyager, který bude Beyond Good & Evil 2 pohánět.

Ukázka samozřejmě obsahuje i hrstku herních prvků a rozpracovanou, zdaleka ne finální grafiku, ale více než o hře je video o enginu. Na něm pracovali vývojáři poslední tři roky a podle současného stavu to vypadá, že na hře jako takové budou pracovat minimálně stejnou dobu. Vývoj hry je teprve na začátku, ale základy si tvůrci vybudovali impozantní.

Všechno začíná u velké, zhruba 400 metrů dlouhé vesmírné lodi. Tu jste mohli vidět na konci traileru a teď se na ni můžete podívat v enginu. Ancel zatím ukazuje jen její exteriér, ale ve hře bude plně vymodelovaný i interiér s vaší posádkou, sbírkou jiných menších lodí i stíhaček a celý kolos poslouží jako vaše domovská základna.

zdroj: Archiv

Ve videu figuruje i hlavní hrdina traileru, přisprostlý opičák Knox. Komu přišel chlupatý drzoun v traileru nesympatický, nemusí hned po vzoru prasečího bosse Zhou Yuzhu nadávat. Jak už víme z prvních informací z minulého týdne, v Beyond Good & Evil 2 sice nebude Jade, ale budete si moct vytvořit svoji vlastní postavu.

U postav a hrdinů ale Ancel logicky dlouho nevydrží a hned obrátí pozornost zpátky k enginu, respektive k obří soše Ganéše. Ta má zhruba 700 metrů na výšku a vy můžete poletovat volně kolem dokola, nebo na jejím vrcholku přistát. Kontrast malého Knoxe na masivní soše je hmatatelný, jenže to není nic proti tomu, co má Ancel v záloze – oddálení pohledu.

Najednou tak na videu spatříte to, co doposud ukazovaly jen gify z prezentace. Ancel oddálí pohled z Knoxe na část sochy, na celou sochu, na město, na kontinent, na celou planetu, na soustavu planet a na celou galaxii. Rychle, plynule, bez loadingů či jakýchkoliv zaškobrtnutí.

Tady pak dojde na povídání, které jako by vypadlo z úst Seana Murrayho (No Man's Sky). Rotování planet, věrná simulace celého solárního systému, realisticky simulovaný západ slunce… Z vesmíru ale rychle zpátky na zem, respektive na povrch planety. Tam Ancel naskočí s Knoxem do menší lodi, kterou přirovnává k Beluze z prvního dílu a předvádí létání, vruty, driftování, a nakonec i plynulý přelet z povrchu planety do vesmíru a zpátky.

„Nechceme mít prázdné planety. Chceme je mít plné záchytných bodů a zajímavých míst k prozkoumávání. Nebudou prázdné a nebudou se ani neustále opakovat. Hodláme na nich pracovat a chceme vytvořit opravdu živoucí světy,“ ujišťuje ve videu Ancel fanoušky a možná nechtěně naráží na monotónní bezduchou náturu planet z No Man’s Sky. I kdyby Ancel či kdokoliv z jeho týmu galaktické monstrum od Hello Games neznal, nejde se po zhlédnutí čtvrthodinové prezentace jistému přirovnání ubránit.

Ancel přitom nesází jen na vesmírnou simulaci na straně jedné a zatím nepředstavený příběh na straně druhé. Oba prvky mají být vzájemně provázané, jak Ancel hned demonstroval na zajímavém příkladu. Na jedné planetě jsou třeba města postavená pouze v bezpečných, jinými planetami krytých místech. Zbytek planety je odhalený a dopadají na něj časté spršky meteorů.

zdroj: Archiv

Ty s sebou nesou nebezpečí, ale zároveň i potenciální poklady. O ně mají zájem korporace, které na místo činu vysílají zotročené Hybridy. Ti se snaží z meteoritů vytěžit všechno, co má alespoň nějakou hodnotu. Interaktivita a vzájemné propojení herních systémů tak nemá být jen na úrovni postav či vesmírných lodí, ale rovnou i celých planet a událostí na nich.

Tím první video „ze hry“ končí, ale Ancel ještě na závěr slíbil, že podobných pohledů do zákulisí nás v příštích měsících a nepochybně i letech čeká spousta. Vývoj Beyond Good & Evil 2 má být jakýmsi průsečíkem mezi standardním vývojem velké hry a předběžným přístupem známým ze Steamu.

Maličkou hratelnou ukázku by mohli členové Space Monkey Program předvést ještě letos (přihlásit se můžete zde), nejpozději však příští rok. O datu vydání nepadlo přirozeně ani slovo, ale můžeme, myslím, docela s klidem předpokládat, že tohle bude běh na dlouhou trať. 

Nejnovější články