Kooperativní akce v Army of Two
zdroj: tisková zpráva

Kooperativní akce v Army of Two

19. 7. 2006 10:10 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Hodně zajímavá third-person střílečka od EA (resp.

jejich nového Montrealského studia), která se objeví na next-gen trhu (PS3 & Xbox 360) někdy v příštím roce, slibuje zcela nový pohled na tradiční válčení okořeněný kooperací dvou speciálních vojáků. Buď se každého z nich může klasicky ujmout jeden hráč v rámci multiplayerového klání a nebo se vašeho kolegy ve zbrani zhostí počítač s tím, že jej následně rámcově usměrňujete skrze bohatou škálu povelů. Ale Army of Two jde proti zažitému trendu taktických akcí, jak dosvědčí následující řádky. Hra je zasazena do blízké budoucnosti, v níž se na nepřátelském území v misích s rozličnou náplní (byť musíte pravidelně někoho či něco zlikvidovat) objevuje dvojice žoldáků, jejichž aktivity se budou odvíjet dílem na pevné zemi, na vodě, ale také ve vzduchu. V posledním případě je řeč o parašutistickém seskoku - v tandemu. Přičemž zatímco počítačem ovládaný voják koriguje pád, vaše maličkost s automatem v ruce musí vyčistit místo, kde chcete přistát. Pokud se vám nezamlouvá, skrze verbální příkazy vašemu kolegovi - jako zpomal či doprava, usměrňujete rychlost a dráhu letu. V tento moment, a nikoliv naposledy, jste konfrontováni s rozdělenou obrazovkou, kdy na jedné straně vidíte vaše duo na padáku a na druhé je obraz zprostředkovaný skrze optiku vaší zbraně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Po dopadu je možné oba žoldáky jako v nějakém akčním filmu dostat do pozice, kdy jsou k sobě přitisknuti zády a v této pozici likvidují postupně nabíhající nepřátele. Osobně nevěřím tomu, že by ve hře měla existovat nepřeberná škála povelů, na něž dokáže druhý voják adekvátně reagovat, nicméně prezentace na E3 v tomto ohledu tak trochu brala dech. Navrch má mít váš parťák trochu umíněnou hlavu, pakliže po něm opakovaně chcete něco, co se předtím minulo účinkem, nebo mělo nějaký neblahý vliv, nemusí uposlechnout. V pozdější části hratelné E3 ukázky například odmítl vystřelit na neozbrojeného civilistu. Dalším momentem výrazně těžícím z co-op modelu je situace, kdy je váš kolega zraněn a vy se jej snažíte odtáhnout na bezpečné místo, přičemž volnou rukou můžete oba střílet. Pokud je zranění vážnější, přichází ke slovu resuscitační minihra s masáží srdce a s obrazovou vsuvkou, v níž se smrti unikající kamarád vzdaluje tunelu se světlem na konci. Dočkáte se kooperativního slaňování či odstřelování, během nějž se znovu setkáte s rozdělenou obrazovkou. Tentokráte na tři díly. V jednom vidíte vaši pozici, v dalších dvou zaměřená místa vašich pušek. Takže můžete synchronně zlikvidovat dva hlídkující vojáky, čemuž se děje na povel - kupodivu jej v tomto případě vydává váš parťák:-) Dokonce se dočkáte řízení vysokozdvižného vozíku, na němž dokážete zvednout svého parťáka dostatečně vysoko na to, aby mohl zahájit palbu přes zeď. Znovu s motivem rozdělení obrazovky, na jedné je vozík a na druhé perspektiva střelce.

Nápadů je tady vskutku celá řada, rozhodně se tak jedná o hodně slibný projekt a tady též po stránce grafické. Postavy se už na E3 prezentovali v extrémně detailní podobě a s povedeným rozpohybováním. Povedené bylo koneckonců i okolní prostředí, zejména voda, resp. rozbouřené moře, po němž jste se na člunu přesouvali k cílové destinaci, jíž byla letadlová loď, kterou bylo třeba vyhodit do vzduchu. K tomu si připočtěte pokročilou fyziku a interakci (jako jsou díry, resp. prostupy ve zdech po předchozím výbuchu nějaké trhaviny) a neuvěřitelné hrátky se zbraněmi a máte tady další next-gen představení naznačující, že by rok 2007 mohl být opravdu hodně povedený. Ještě k těm zbraním, když jsem to tak nakousl. Máte mít skutečně přebohaté možnosti jejich modifikace, takže k automatům budete moci přidávat laserová a optická hledí, vrhače granátů, lepší držáky… a dokonce si vaši oblíbenou hračku bude možné obarvit dozlatova. A pak ji říkat např. GoldenEye, ale ne, EA na Bonda už licenci nevlastní. Za to má pod palcem áčkově se tvářící titul, na jehož další prezentaci jsem kromobyčejně zvědav.
zdroj: GameSpot

mart

Nejnovější články