Global Play totiž najednou neotevře multiplayer StarCraftu II celému světu. Omezení na jednotlivé regiony bude platit pořád, jen si mezi nimi budete moct nově přepínat. Když si budete chtít zahrát s někým z Ameriky, nebo se budete cítit na Asii, stačí jít na logovací obrazovku a tam si vybrat jiný region. Na ten se ale nepřenesou vaše data a historie zápasů, budete začínat na zelené louce, jako byste si založili nový profil. Tedy podobně jako v MMO hrách - přijdete na nový server, založíte novou postavu.
Jednou z výhod Global Play bude možnost hrát i v dobách údržby. Když bude Battle.net ve vašem regionu momentálně nefunkční, jednoduše se přepnete do jiného regionu a budete hrát. Nemusíte se ale bát, že při změně regionu se změní jazyk hry, a že by vám to najednou z angličtiny nebo neoficiální češtiny, přeskočilo na korejštinu. Jazyk a uživatelské rozhraní zůstanou po změně regionu stejné.
Hezké je, že funkce Global Play bude dostupná i pro Wings of Liberty, nebude exkluzivní jen pro nadcházející Heart of the Swarm. “Se systémem Global Play si budete moct vytvářet nové profily v jiných regionech, vyzývat různé oponenty v jiných žebříčcích a třeba i vyzkoušet mapy, které jste doposud neviděli,” napsali tvůrci minulý týden na oficiální web hry.
I když to tedy nebude to pravé sjednocení celého světa do “jednoho multiplayeru”, pořád je to lepší, než neoblomné omezení na jednotlivé regiony, jako tomu bylo doposud. Navíc je to fajn pro hráče, kteří se ke StarCraft II dostanou v čase, kdy už u nás všichni spí. Teď se bude stačit přepnout třeba na Ameriku a pojede se vesele dál. Blizzard zatím bohužel v prosincovém oznámení neprozradil, kdy přesně se Global Play dočkáme. Mělo by to být ale brzy.