Debutující domácí tým First Reality před rokem vzalo pod svá křídla zkušené studio Centauri (Ro(c)k Podvraťáků, Žhavé léto 3, Gooka 2). Na Alternativě s ním spolupracuje jako co-developer a pomáhá jim s hledáním vydavatelů, což se již povedlo pro Rusko (tradiční partner Akella) a ČR (Cinemax). Samotná premisa hry - tedy klasická point&click adventura s 2.5D enginem s nelineárním příběhem a alternativními dějovými liniemi - zůstala oproti článku z roku 2006 nezměněna. Dnes byly zveřejněny nové obrázky, které reprezentují finální vzezření: scény, postavy a hotovou technologii (postavenou na CPAL3D). Dle slov autorů by se Alternativa dala vizuálně zařadit do stylu future-retro, čili kombinace dnes běžných věcí s moderními technologiemi (např. Pátý element).
-
„Alternativa“ je hra založená na původním sci-fi/cyber-punk scénáři, který je složen z mnoha menších příběhů, jež nás provedou nejen fiktivním světem budoucnosti, ale i životy jednotlivých postav. Nelineární děj, plný řady nečekaných zvratů, místy mrazivá atmosféra, logické úkoly, historicky i vědecky podložená fakta. Během hraní je hráči mimo příběhu, postupně představován i svět Alternativy. Historie, atmosféra, životy hlavních postav, nově objevené technologie. O tom všem se hráč nenucenou formou dozví mnoho podrobností a vžije se tak do příběhu mnohem hlouběji. Bude chtít vidět další místa zničená a zpustlá válkou, převratem, revolucemi a hlavně časem. Bude se chtít dozvědět, proč se objevují stále nové otázky kolem zdánlivě banálních události. Alternativa na hráče nebude působit jako jeden dlouhý děj, ale jako množství menších a rozličných příběhu, které ukazují životy a problémy lidí v naprosto jiných situacích, než si dnes můžeme představit. Pomoc s vyšetřováním znásilnění, noční návštěva márnice nebo hackerské útoky na databáze jsou prvky, které zajisté zaujmou nejednoho hráče.
- Hra za 3 hlavní postavy a dokonce i za zápornou stranu příběhu.
- Opravdová možnost volby – hráč si může zvolit, komu kdy uvěří a podle toho se také bude odvíjet jeho další postup hrou. Do jisté míry je to znovu-hratelnost, protože hráč má mnoho alternativních možností, jak hrou projít.
- Využití historických i vědeckých faktů.
- Doprovodné video-sekvence umocňující dojem z prostředí nebo ukazující příběh.