Například uživatelské rozhraní s dialogy a poskakujícími artworky postav alespoň mě bije do očí a moc mi ve hře nesedí. Naštěstí je zrovna tohle prvek, který Fargo přislíbil odstranit. Respektive na webu hry napsal, že to není ani zdaleka finální ztvárnění postav, a že ono poskakování v plné hře nejspíš nebude.
Nicméně, po několika dialozích a krátkém prozkoumávání lesa přijde celá parta do dungeonu, kde začne souboj. Ještě před ním dostanete menší ochutnávku jedné z písní: The Stone Remembers. Díky ní lze sestavit v tomto případě rozbitou cestu z kamení a postoupit tak dál, k již zmíněnému souboji.
Souboje budou v The Bard’s Tale IV taktické a tahové, kdy se postavy na uživatelském rozhraní otočí zády k vám, čelem k nepříteli, po prostředí se načrtne mřížka a začíná první tah. V partě můžete mít celkem až šest ovladatelných postav, plus dvě místa pro případné vyvolání příšer.
zdroj: Archiv
Jedním z bojových systémů, které chtěl Brian Fargo vypíchnout, je opportunity - příležitost. Ta je ve hře zastoupená žlutými a modrými drahokamy na vaší a nepřátelské straně. Příležitost se ve hře chová jako sdílená "surovina", kterou každá strana dostane na začátku každého tahu. Jak s ní naloží, je na ní, nicméně na rozdíl od jiných her bychom k ní měli v The Bard’s Tale IV přistupovat jako k jakémusi sdílenému zdroji akčních bodů.
Ve výsledku by se měl takový přístup zasloužit o flexibilní systém, s jehož pomocí můžete připravit speciální komba o více zásazích nebo efektivněji uhýbat nepřátelským útokům. I přes poměrně dlouhou ukázku bychom měli brát aktuální náhled na souboje jako takovou malou ochutnávku s tím, že nic není finální, a všechno se bude ještě ladit.