Brian Fargo představuje prozkoumávání i souboje v The Bard’s Tale IV
zdroj: tisková zpráva

Brian Fargo představuje prozkoumávání i souboje v The Bard’s Tale IV

8. 2. 2017 17:41 | Preview | autor: Adam Homola |

Brian Fargo z InXile Etertainment konečně zveřejnil podrobnosti o soubojích v chystaném RPG The Bard’s Tale IV, které před několika lety uspělo na Kickstarteru. Příznivci RPG tak mohou konečně posoudit, jak jde tvůrcům vývoj od ruky, když se mohou podívat na nástřel soubojů, který sice není finální, ale už se hotové verzi blíží.

Například uživatelské rozhraní s dialogy a poskakujícími artworky postav alespoň mě bije do očí a moc mi ve hře nesedí. Naštěstí je zrovna tohle prvek, který Fargo přislíbil odstranit. Respektive na webu hry napsal, že to není ani zdaleka finální ztvárnění postav, a že ono poskakování v plné hře nejspíš nebude.

Nicméně, po několika dialozích a krátkém prozkoumávání lesa přijde celá parta do dungeonu, kde začne souboj. Ještě před ním dostanete menší ochutnávku jedné z písní: The Stone Remembers. Díky ní lze sestavit v tomto případě rozbitou cestu z kamení a postoupit tak dál, k již zmíněnému souboji.

Souboje budou v The Bard’s Tale IV taktické a tahové, kdy se postavy na uživatelském rozhraní otočí zády k vám, čelem k nepříteli, po prostředí se načrtne mřížka a začíná první tah. V partě můžete mít celkem až šest ovladatelných postav, plus dvě místa pro případné vyvolání příšer.

zdroj: Archiv

Jedním z bojových systémů, které chtěl Brian Fargo vypíchnout, je opportunity - příležitost. Ta je ve hře zastoupená žlutými a modrými drahokamy na vaší a nepřátelské straně. Příležitost se ve hře chová jako sdílená "surovina", kterou každá strana dostane na začátku každého tahu. Jak s ní naloží, je na ní, nicméně na rozdíl od jiných her bychom k ní měli v The Bard’s Tale IV přistupovat jako k jakémusi sdílenému zdroji akčních bodů.

Ve výsledku by se měl takový přístup zasloužit o flexibilní systém, s jehož pomocí můžete připravit speciální komba o více zásazích nebo efektivněji uhýbat nepřátelským útokům. I přes poměrně dlouhou ukázku bychom měli brát aktuální náhled na souboje jako takovou malou ochutnávku s tím, že nic není finální, a všechno se bude ještě ladit.

Nejnovější články