Hide or Die pošle na ručně vytvořenou mapu s procedurálně generovanými prvky vždy šestnáct hráčů, kteří se rozprchnou do všech stran hledat loot. Zpočátku není nikdo proti nikomu, ale jakmile některý z hráčů najde zdroj temnoty a dobrovolně se nechá pohltit, stane se záporákem.
V tu chvíli je jeho cílem zabít všechny ostatní přeživší, zatímco jejich cílem je stejně jako v Dead by Daylight nahodit několik generátorů a pomocí světla z věže odstranit ze světa temnotu. V takovém případě je sériový vrah zbaven svého dočasného povolání.
zdroj: Archiv
Pak ale přichází zajímavý prvek. Hráči, kteří se dostali až sem, se mohou rozhodnout, zda se od hry odpojí s nasbíraným zkušenostmi, nebo zda budou riskovat a pokračovat dál. V druhém případě jednoduše přeběhnou do další části mapy, kde na ně opět čeká skrytá temnota, která pohltí jednoho z nich.
Tvůrci hru neprezentují obyčejným trailerem, ale rovnou hororovými záběry z hraní. Atmosféra na mě skutečně působí mnohem vypjatějším dojmem než ve zmíněných asymetrických hororech. Zajímavě vypadá i přítomnost mobilního telefonu, který se tváří jako chat mezi přežívajícími hráči, kteří ho využívají ke sdílení důležitých informací.
Hide or Die byla úspěšně zafinancována na Kickstarteru a do konce kampaně zbývá ještě přes dva týdny. Vstupenku si zajistíte již od 15 dolarů, přičemž 20 dolarů vás pustí do bety, která má proběhnout v srpnu. Stejnou částkou bude naceněná i plná hra, která chce optimisticky vyjít letos v říjnu.