Shieldwall je dílem jediného vývojáře a vychází z jeho předešlého projektu Formata. Jádrem hry jsou bitvy o maximálně 20 mužích na každé straně, přičemž o hlavní masakr se v obou případech postará umělá inteligence. Nicméně svůj šik usměrňujete v roli Julia Caesara.
Zaprvé, vaši oddaní vojáci kráčejí jen a pouze ve vašich stopách, takže je musíte provést terénem mapy k jednomu z několika důležitých bodů, o které se svede bitva. Zadruhé jim můžete přikázat krýt se štíty a uchránit je tak před sprškou nepřátelských oštěpů. Sami můžete zadat rozkaz k vrhu vlastních oštěpů, zavelet do útoku či přimět rozprášenou armádu ke shromáždění.
zdroj: Nezon Production
Jak budete zabírat jednotlivé vlajky dané mapy, začne vám narůstat příjem, díky kterému bleskurychle doplníte stavy, případně sáhnete po některém vylepšení vaší armády ve vývojovém stromě.
I když to zní poměrně sandboxově, Shieldwall stojí na kampani, ve které absolvujete jednu misi za druhou proti různým armádám s odlišnými cíli. Nejde ale o historickou hru, i když se v minulosti a jejích bitvách inspiruje. Hra je momentálně v předběžném přístupu, ve kterém nabízí pouze první čtyři mise z plánovaných čtrnácti.
zdroj: Nezon Production
Jakmile tvůrce ze studia Nezon Production dokončí singleplayerovou kampaň, vrhne se i na multiplayer, který by se snadno mohl stát největší předností celé hry. Pokud za ni náhodou už teď nepovažujete originální stylizaci vojáků, díky které to v běhu vypadá a zní, jako by se sešly děti ze dvou vesnic na improvizovaném LARPu.
Plná verze strategie Shieldwall by mohla vyjít do roka, ale tvůrce si vyhrazuje právo prodloužit vývoj v případě potřeby. Aktuální příznivá cena 8 eur se časem navýší.