zavřít

Tvůrci STALKERa z GSC Gameworld se vrací a chystají novou hru

Windows

- Oznámení autor: Aleš Smutný Komentáře: 0

Čtyři roky od de facto konce studia GSC Gameworld uplynuly jako voda, ale pro ukrajinský tým, který stojí za kultovním STALKERem, to zjevně nebyly snadné časy. Ukrajinské studio však krizi přežilo, obnovilo svou činnost a chystá vydání nové hry, i když podle náznaků nejde o STALKER 2. O minulosti, problémech s vývojem dvojky a také plánech do budoucna se rozpovídal Valentin Yeltyshev, který s GSC prošel nejednou trnitou cestou.

Yeltyshev otevřeně hovoří o tom, co se vlastně pokazilo při vývoji dvojky, i když odpověď překvapivě nezní, že všechno. Vývoj hry se totiž nedostal do některé z pokročilých fází. Největším problémem byl zřejmě fakt, že dvojka měla být od základu novou hrou, ne jen variací jako předešlá pokračování. „Druhý díl byl uprostřed vývoje, když jsme si uvědomili, že nejsme ve stavu, kdy bychom hru dokončili na takové úrovni, na jaké jsme mysleli,“ vysvětluje vývojář.

Clear Sky a Call of Pripyat byly spíše add-ony než samostatné hry a zcela stály na základech Shadow of Chernobyl. STALKER 2 byl jiný. Vývoj by zabral příliš mnoho času a ve chvíli, kdy by vyšel, by už byl zastaralý. V době ukončení jsme měli scénář od člověka, který psal jedničku, ale to byl jen scénář, ne celá hra. Vlastně jsme byli blíž cíli na začátku vývoj, ne na konci.“

Čím dál tím prý bylo jasnější, že čas, náklady a celkový postup hovoří proti záměru udělat z druhého dílu špičkový titul. Peníze rozhodně sehrály svou roli, protože vydavatelé se o hru moc neprali. GSC dostali investiční nabídku poté, co se dostanou do alfa fáze. Studio by prý zvládlo zafinancovat vývoj do alfy samo, ale jistota, že budou peníze na vývoj po alfa fázi spíše chyběla. A tak se šéfové moudře rozhodli vývoj zastavit a studio dočasně zavřít.

Tým GSC měl přitom z osmdesáti procent hotový nový engine, který by udělal výrazný krok kupředu od už zestárlé X-Ray technologie a fungoval na PC a Xbox 360 s vyhlídkami na PlayStation 3 verzi. Dokonce už existovaly i některé úrovně a části Zóny nebo pár postav... A to vše putovalo do datových záloh, kde materiály doposud čekají. Možná se do hry někdy vrátí, byť nejspíše s dalším enginem, takže teoreticky dvojce nemusíme dávat vale a spíše se můžeme dívat do budoucna s nadějnou vyhlídkou.

Prozatím se ale musíme smířit s tím, že GSC Gameworld pracuje na jiné nové hře. Podle různých náznaků nepůjde o další STALKER byť to výslovně tvůrci neřekli. Novou hru neoznámili, ani nejmenovali. Yeltyshev jen prozradil, že nepůjde o free to play hru. Studio zůstane u tradičního modelu distribuce, přičemž hra má cílit na fanoušky dalších GSC her ve věku 25 – 40 let. „Děláme staromilskou hru za plnou cenu. Myslíme, že s tím bude naše publikum spokojené.“

Tagy: sci-fi FPS

Zdroje: GamesIndustry

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.