zavřít

The Longing vás nechá čekat 400 skutečných dní na probuzení krále

Windows

- Oznámení autor: Patrik Hajda Komentáře: 0

Stává se standardem, že se nás nové hry snaží udržet ve svých tenatech po několik let s pomocí dodatečného obsahu, který může i nemusí být zpoplatněný. Ale co kdyby se o něco podobného pokusila malá indie hra, aniž by sahala po updatech a rozšířeních? Adventuru The Longing totiž nedohrajete, dokud neuplyne 400 skutečných dní.

Jakmile zapnete podivnou, temnou plošinovku The Longing, spustí se odpočet skutečných 400 dní. Neděste se tolik, celou tu dobu nemusíte strávit ve hře, abyste zjistili, k čemu celé to čekání bylo. Časomíra běží, i když je hra vypnutá a je jen na vás, jakým způsobem se rozhodnete strávit následujících 13 měsíců... nebo možná o něco méně, protože některé aktivity můžou plynutí času urychlit.

Pokud se rozhodnete hru prozkoumat, zjistíte, že jste jakési smutné stvoření, které bylo pověřeno čekáním na probuzení krále dřímajícího v síti jeskyní. Můžete se tu jen tak procházet, vysedávat u vodopádu, snažit se zvelebit si vlastní komůrku, ale najde se i něco pro zvědavce.

Je totiž možné, že se vám podaří vydrápat se nahoru a spatřit svět mimo jeskyně. Co tam na vás asi čeká? Nebude nic jednoduchého na to přijít. Tunely se totiž s tokem času proměňují. Kde dřív panovalo nepříjemné sucho, tam se za týden může objevit vlhkost, díky které vyrostou houby. Těmi si můžete vyzdobit pokojík nebo je třeba použít pro dosažení dříve nedostupných míst. Stejně tak se mohou objevit pavučiny, po kterých vyšplháte zase o kousek výš.

Ale je to jen na vás, jak se rozhodnete strávit 400 dní samoty. Můžete si například přečíst skutečné, kompletní knihy, které jsou běžně dostupné v digitální podobě na internetu. Zní to velmi podivně, ale přeci jen ta touha dozvědět se, co se stane, až se král za čtyři stovky dní probudí, možná převládne nad netrpělivostí.

Navíc se dočkáte jednoho z možných konců podle toho, jak jste svůj čas v podzemí strávili. Dáte si to potom znova, abyste odhalili i další konce? Zvládnete další rok čekání?

The Longing není nápadem nějaké umanuté mysli, jelikož má základy v německé mytologii (a stačil k tomu jediný výlet do přírody). Podzemí hry je inspirované jeskynním systémem Kyffhäuser, který je opředen legendami o spícím králi a jeho vojsku, které se probudí a vyjede zemi na pomoc v časech nejhorších. Kde už jsem to jenom slyšel?

Král ve hře je zase inspirovaný sochou Fridricha Barbarossy, která stojí u památníků nedaleko jeskyň. V The Longing tedy ožije část německé historie plná čekání, do kterého byste se měli (budete-li chtít) ponořit ještě letos.

Tagy: adventura Point-and-click čekání

Zdroje: Indie Games Plus

Novinky na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.