Nicméně, svět GreedFall by neměl být černobílý. Je zasazený na odlehlý ostrov, který překypuje magií. Proudí na něj noví osadníci, což se ne nutně musí zamlouvat starousedlíkům, kteří staletí žijí v symbióze s magií a přírodou, což jim nyní příchod lidí s puškami, kolíky a cedulemi „tohle je teď moje“ poněkud znesnadňují.
Tvůrci slibují, že hra bude hodně pracovat s politikou, která na ostrově funguje a jednotlivé úkoly půjde řešit jak bojem, tak často i dialogy. Stejně tak nechybí ani oblíbený systém akce a reakce – cokoliv uděláte se může promítnout v tom, jak se bude příběh dál odvíjet a i zdánlivě nedůležitý čin může mít velké následky.
zdroj: Archiv
Celý koncept zní prostě zajímavě a řekl bych i skvěle. Kdyby mi před očima neblikalo varovné červené světélko, na němž je název studia – Spiders. Tito Francouzi totiž opakovaně přichází se zajímavými světy a koncepty, aby z nich nakonec byla veskrze průměrná hra, u níž si říkáte, jaká je to škoda, že nenaplnila svůj potenciál – jmenujme třeba Of Orcs and Men, Bound by Flame nebo Technomancer.
I tak můžu zkusit věřit a nebo spíš doufat, že tentokrát pařížský tým překročí svůj stín. GreedFall svým zasazením rozhodně poutá pozornost. Už dlouho jsme neměli možnost střílet monstra a mágy mušketami. Hra vyjde v příštím roce na PC, PS4 a Xbox One.