World of Horror opravdu vypadá jako hra z 80. letech, nicméně za spartánskou grafikou se nachází velmi propracovaný styl. Ten se odkazuje právě na Ita a jeho práci v oblasti kosmického hororu, body hororu, psychických i tělesných deformací apod. Itova tvorba je znepokojující, spojuje v sobě mnoho motivů a rozhodně si nebere servítky. Ukázku najdete třeba zde.
Za zmínku stojí i fakt, že Itova tvorba ovlivnila Guillerma del Tora a než byl zrušený titul Silent Hills, Ito měl spolupracovat s ním i s Hideo Kodžimou na vizuálním konceptu. World of Horor je tedy mnohem skromnější náplast, nicméně obrázky a motivy, které ukazuje jsou i tak působivé, protože o to více pracují s vaší představivostí.
zdroj: Archiv
Děj se odehrává v malém japonském přímořském městě. Realita se zde začíná hroutit, za což mohou probouzející se Staří bohové. Na vás je co nejvíce oddálit (a možná i zastavit) jejich příchod. Počítejte ale s tím, že každým dnem jsou bohové silnější a silnější a stejně tak protivníci, kteří vám čelí.
Žánrově by hra měla být nejblíž tahovým RPG. V boji používáte kouzla a vlastně vše, co vám přijde pod ruku, ale hlavní bude pohyb po městě a komunikace s jeho obyvateli. Samozřejmě, komu můžete věřit už není úplně jisté a nějaké monstrum se může teoreticky vyklubat z kohokoliv. Zatímco se zoufale snažíte vyřešit jednu záhadu po druhé, Oni se blíží…
World of Horror se momentálně nachází na Steam Greenlight s tím, že kdy vyjde jeho plná verze je ve hvězdách. Hru si ale můžete zkusit v demu, které obsahuje alfa prototyp a stáhnout si jej můžete tady.