Právě fanoušci na vývoj remaku/reimaginace Shadowgate mohli přispět právě na podzim 2012. A důvodů našli více než jen holý fakt, že se někdo rozpomněl na zaběhnuté mládí. Na první fázi vývoje remaku Shadowgate se podíleli i původní vývojáři verze z roku 1986 Dave Marsh a Karl Roelofs. Celkem nový Shadowgate vybral 137 tisíc dolarů (požadoval 120 tisíc), přičemž ve hře nakonec bude rovněž hrst obsahu ustřiženého z původního Shadowgate, jmenovitě jistá Černá sekera a s ní související quest.
Apelem remaku je tedy především neutuchající věrnost "pradědečkovi všech klikacích fantasy adventur" (to cituji vývojáře). Zachována bude jak zápletka o snaze najít skupinu starobylých artefaktů ve snaze zastavit zlého černokněžníka, tak i hratelnost z pohledu první osoby. Na natěšené pamětníky bude čekat více než 60 magických místností, 4K rozlišení, nové puzzly, ale i vtípky pro pamětníky či dvojice soundtracků - jeden nový, druhý je původní osmibitový.
Za remakem stojí vývojáři studia Zojoi, založené právě Marshem a Roelofsem. Ačkoliv tak do portfolia studia nepatří nic, co byste za poslední roky znali (vzniklo ostatně až v roce 2012), na nedostatek talentu si stěžovat nelze. Když nic jiného, vývojáři jasně chápou realitu dnešního trhu, a vedle PC tak připravují i Mac, Android a iOS verze. Počítačové porty si navíc momentálně lze na homepage hry objednat s 25% slevou. Hra prozatím cílí na letní datum vydání.