V Near Death nemusíte řešit nepřátele, nebo snad mimozemské příšery jako ve Věci. Musíte řešit sami sebe, své potřeby, nebezpečí pramenící z prostředí, počasí a smrtící chlad. Venku je necelých čtyřicet stupňů pod nulou a váš úkol je prostý. Vyrvat stanici Sutro z pařátů přírody zpátky do lidských rukou – vašich rukou. A během snahy o přežití i zjistíte, proč je stanice opuštěná.
Z temného a promrzlého prostředí vychází i hratelnost. Když se budete chtít někam dostat během noci nebo oslepující vichřice, musíte vždycky po pár krocích zapíchnout do sněhu signální světlo. Postup do některých částí úrovně také může být zablokovaný prostým ledem, respektive zamrzlými dveřmi. Stačí vytáhnout dostatečný zdroj tepla, jako třeba letlampu, a led odtavit.
Celou atmosféru podtrhuje také dynamický systém počasí, který pracuje s větrem, sněhem, propady teploty a blesky tak, aby vám život na stanici Sutro co nejvíc znepříjemnil. Vývojáři chtějí také simulovat teplotu v reálném čase a to nejen venku, ale i napříč budovami. Jedny otevřené dveře mohou způsobit postupné promrzání všech následujících místností. Záleží ovšem nejen na venkovní teplotě, ale i na té vnitřní, rozložení místností, zdrojích tepla a dalších faktorech.
Near Death by prostě měla nabídnout zážitek, který se částečně blíží hutné atmosféře filmové Věci, ovšem bez dalších lidí a monstra. Hrozbu tvoří nelítostné počasí a samozřejmě i podvědomý strach z temných koutl. Co kdyby vývojáři lhali a ve hře se něco po stanici pohybovalo... Hra zatím přesné datum vydání nemá, ale na Windows, Mac a Linux to stihne ještě letos.
zdroj: Archiv