My Memory of Us vypráví dojemný příběh dvou dětí z ghetta
zdroj: tisková zpráva

My Memory of Us vypráví dojemný příběh dvou dětí z ghetta

15. 2. 2017 9:00 | Novinky | autor: Václav Pecháček |

Některé herní analogie jsou pro běžného hráče téměř nerozluštitelné. Vzpomeňte si třeba na skvělou plošinovku Braid a myriádu možných interpretací jejího příběhu. V případě adventury My Memory of Us je takové pátrání výrazně jednodušší. Hořkosladký příběh dvou kamarádů, holčičky a chlapečka, na útěku před Zlým králem a jeho robotickými přisluhovači je totiž založený na skutečných událostech z židovských ghett během nacistické okupace Polska za druhé světové války.

Polská hra s převážně černobílou barevnou paletou, zaměřená na osudy civilistů tváří v tvář válce – je to snad remake This War of Mine? Ne, z prvních odhalených střípků příběhu mám pocit, že tematicky by oba tituly snad ani nemohly být rozdílnější. Naturalistická This War of Mine ukazuje strašlivou cenu, kterou musíte zaplatit za přežití: odlidštění, krutost, chronické zoufalství. My Memory of Us zase říká, že přátelství a láska překonají všechny překážky včetně zdí, které nás mají rozdělit, a že ve dvou není nic tak zlé, jak se může zdát o samotě.  

 „My Memory of Us je ve skutečnosti poklonou našim milovaným. Chtěli jsme převyprávět příběhy jejich těžkého dětství celému světu; jejich nostalgii, jejich touhu po skutečném přátelství, jejich společné vzdorování tomu velikému nebezpečí, kterým je válka,“ prohlásil Jakub Jabłoński, kreativní ředitel hry. Příběh o nevinných lidech snažících se přežít tváří v tvář zlu a útlaku je samozřejmě aplikovatelný i na nespočet situací v současném světě, takže na autorských bedrech leží těžké břímě očekávání, aby se svého úkolu zhostili důstojně.

Co vlastně v téhle krásné, naivně kreslené hře budete dělat? Hlavně utíkat a řešit nejrůznější hádanky. Holčička a chlapeček mají své unikátní schopnosti. Musíte je využít v tandemu, abyste dosáhli jejich plného potenciálu a překonali veškeré nástrahy. Zabývat se budete i dialogovým systémem založeným na symbolickém jazyce, který je třeba vyluštit, podobně jako třeba v nedávné Candle (v níž vám však vypravěč okamžitě prozradil správné řešení, mluvka jeden).

„Děti mají svůj vlastní způsob myšlení. Dobro, zlo, mezilidské vztahy – to všechno vnímají úplně jinak, než dospělí. Taky mají něco, co nám dospělým chybí – přirozenou schopnost soustředit se na věci, jež nás spojují.“ To bylo pár slov na závěr, z tiskové zprávy. Hezké poselství. Doufejme, že ho vývojáři z Juggler Games dokážou přetavit v co nejlepší hru. 

zdroj: Archiv

Nejnovější články